AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Modernizovana Mazda3 za modelsku godinu 2012, stigla je i na tržište Srbije, a tokom višednevne vožnje smo se uverili, da se japanski kompakt odlično "drži" i posle tri godine tržišne egzistencije. Najnoviija unapređenja na "trojci" su uticala na sveukupno povećanje kvaliteta ovog atraktivnog automobila, a turbodizel motor 1.6 MZ-CD je uspešno spojio emocije i racionalnost, u kompaktnom "paketu"...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Dizajn

 

Vizuelne promene dizajna Mazde3 za modelsku godinu 2012, na pvi pogled će uočiti samo dobri poznavaoci ove marke. Japanci su se vodili strategijom da dobitnu kombinaciju ne treba menjati, i zato nisu želeli praviti velike "rezove" ili ugrađivati LED svetna za dnevno osvetljenje. Unapređena Mazda3 ima kompletno redizajniran prednji branik, koji je dobio novi ugaoni središnji otvor. Redizajnirani zadnji branik je značajno skraćen, što je Mazda učinila posle detaljne analize iskustava stvarnih korisnika, a sa ciljem da se olakša pristup prtljažniku.

Enterijer

 

U enterijeru je promenjena grafika instrumenata, što je povećalo njihovu preglednost. Prema tvrdnjama Mazde, time je ubrzano vreme reakcije, potrebno da vozač aktivira određeni uređaj ili promeni funkciju. Crvena pozadina putnog kompjutera je promenjena u belu, što je poboljšalo njegovu preglednost. Materijali korišćeni za izradu enterijera su kvalitetni, možda malo tvrđi za naš ukus, ali završna obrada je na vrhunskom nivou za ovu kategoriju (nižu srednju klasu).

Unutrašnjost unapređene "trojke" pozitivno je ocenio i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović: "Kod Mazda automobila nove generacije, već smo navikli na odličan položaj vozača. Mogućnosti podešavanja su velike, i svaki vozač, bez obzira na svoje gabarite, lako će pronaći svoj idealan položaj za volanom. Enterijer reflektuje karakter automobila svežim sportskim dizajnom i izraženom orjentacijom na vozača. Primećujem da je modernizovana "trojka" dobila i novu grafiku instrumenata, što ih čini dosta čitljivijim nego kog prethodnog modela, a to se odnosi i na pozadinsku boju putnog računara. Volan je mačo dimenzija i odlično "leži" u rukama, a položaj i izgled ručice menjača je idealan. Ako nešto moram kritikovati, onda je to nešto tvrđa plastika na instrument tabli i centralnoj konzoli, ali zato je zavšna obrada za svaku pohvalu."

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Iako Mazda3 izgleda kao veliki "komad" auta, prostorne proporcije u enterijeru su relativno skromne. Širina enterijera je sasvim zadovoljavajuća, ali prostor za noge putnika bi trebao biti veći, posebno zbog putnika koji su nešto viši od prosečnih. To se najviše odnosi na suvozačevo sedišta, dok je prostora za kolena putnika na zadnjoj klupi znatno više. Ali, zbog linije krova, koja se naglo spušta ka pozadi, iznad glava putnika visine 183 centimetra, ne ostaje puno prostora. Kada malo bolje razmislimo, prostor u Mazdi3 nije mali, ali od jednog od najvećih kompakta na tržištu, očekivali smo više. Zapremina prtljažnika od 430 je sasvim dovoljna za potrebe manje porodice, a moramo pohvaliti i izgled prtljažnika, kao i pristup prtljagu.

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Motor

 

2010. godine, Mazda je za svoju "trojku" pripremila novi turbodizel motor, koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim, kako po pitanju snage, tako i po pitanju potrošnje. U pitanju je common-rail motor MZ-CD 1.6, koji je u ponudi zamenio stari agregat MZR-CD 1.6 od 80 kW, koji je bio preuzet iz prve generacije Mazde3, i to bez promena. Motor razvija maksimalnu snagu od 116 KS pri 3.600 o/min i maksimalni obrtni moment od 270 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500, i uparen je sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Motor ima bolje karakteristike, jer je instaliran novi turbo-punjač sa varijabilnom geometrijom lopatica. Agregat zadovoljava Euro 5 ekološku normu, prvenstveno zahvaljujući smanjenju kompresionog odnosa na 16,0:1 i izmenjenom sistemu recirkulacije izduvnih gasova. Blok motora je izrađen od legure aluminijuma, ima razvod ventila SOHC i dva ventila po cilindru. Stari motor je imao četiri ventila po cilindru, a prelazak na dvoventilsku tehniku je obezbedio smanjenje unutrašnjeg trenja, buku i vibracije. Motor je 4 kg lakši, a zajedno sa šestostepenim menjačem je lakši za 7 kilograma. Piezo-električne brizgaljke rade pod maksimalnim pritiskom od 1.600 bara. Filter štetnih čestica DPF radi bez aditiva.

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Vladan Petrović nam je nesebično otkrio svoje utiske o sklopu motor-menjač. "Put do prilično velike "porcije" obrtnog momenta nije nimalo lak i motor ispod 1.500 o/min ne povlači tako snažno. Ovakvo ponašanje motora u niskim obrtajima, objašnjava i smanjen kompresioni odnos u poređenju sa prethodnikom, a sve u cilju smanjenja emisije štetnih materija. Ali, realno gledajući, iznad ove granice broja obrtaja, motor je veoma živahan i lepo povlači sve do 4.100 o/min, što je mnogo važnije sa stanovišta svakodnevne eksploatacije. S obzirom da je ovo automobil koji spada u nižu srednju klasu, preciznost i hod ručice menjača je na najvišem nivou. Treba pohvaliti i potrošnju goriva, jer smo u uslovima otvorenog saobraćaja i lagane noge na papučici gasa, zabeležili potrošnju od samo 4,5 l/100 km. Kočnice se "ne umaraju" ni posle deset snažnih kočenja na nizbrdici, i veoma su efikasne."

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Vozne osobine

 

Konstrukcijske promene na modernizovanoj Mazdi3 su mnogo važnije od "kozmetičkih". Koeficijent aeridinamičkog otpora je smanjen na 0,27, prvenstveno zbog promena na dizajnu prednjeg dela automobila, kao i zbog 10% veće zatvorenosti poda automobila. Zatvaranje poda automobila je povećalo krutost kompletnog automobila, a pozitivan rezultat je poboljšanje voznih osobina i smanjenje buke koja dolazi od točkova. Često kritikovana tvrdoća automobila, takođe je bila predmet inovacija. Mazda je u osveženu "trojku" instalirala nove amortizere, koji čine da prelasci preko neravnina budu mekši, a agilnost ostane na visokom nivou. Oslanjanje Mazde3 je možda i njena najveća prednosti u odnosu na veliki broj konkurenata, što smo mogli i pretpostaviti, s obzirom da je automobil razvijen na platformi prethodne generacije Focusa.

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

"U vožnji se oseća da se Mazdini inženjeri nisu zadovoljili samo kozmetičkim promenama na automobilu. Povećana je krutost karoserije, što se odrazilo i na poboljšanje voznih osobina, ali i na smanjenje uticaja vetra i buke u automobilu. U vožnji je sve veoma tiho, što možemo zahvaliti kako poboljšanoj aerodinamici, tako i boljoj izolaciji oslanjanja. Mazda je u osveženu "trojku" instalirala i nove amortizere, što je znatno omekšalo prelaske preko udarnih rupa i neravnina na našim putevima, a u isto vreme zadržana je agilnost. Automobil je veoma precizan i agilan, i zato će oni koji vole da voze, istinski uživati za volanom ovog automobila. Biću slobodan da kažem, da su oslanjanje, upravljivost i menjač", najveće prednosti ovog automobila u odnosu na većinu konkurenata." - zaključuje Petrović. zaključuje Petrović.

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

I na kraju, cena. Facelift Mazde3 nije doneo obrt u cenovnoj politici. Cena baznog modela (1.6i CE) od 14.530 € jasno govori o pozicioniranju ovog modela - skuplji od korejske konkurencije, ili od Renaulta, a dostupniji od većine konkurentskih modela nemačkih marki. Ali, treba istaći da je navedena cena sa popustom od 2.000 € i važi do 30.06.2012. godine. Cena testiranog modela, Mazda3 CD116 TE iznosi 17.030 evra (sa uračunatim popustom), ali je testirani primerak imao bogatu opremu, u koju spada i kvalitetniji audio uređaj sa komandama na volanu, dvozonski klima uređaj, kožom obložen volan i ručica menjača, grejanje električni kontrolisanih spoljnih retrovizora...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

 

Mazda3 1.6 MZ-CD (2012) - Specifikacija  
 Tip motora:  Common-Ril turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 2
 Zapremina motora (cm³):  1560
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  85 / 3600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  270 / 1750 - 2500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  186
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11,0
 Potrošnja - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  5.3 / 3.9 / 4.4
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  430
 Zapremina rezervoara (L):  55
 Masa automobila / nosivost (kg):  1201
 Dimenzije pneumatika:  195/65 R16
 Dužina automobila (mm):  4580
 Širina automobila (mm):  1755
 Visina automobila (mm):  1470
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2640
 Cena testiranog modela (EUR):  17.030

 

 Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Zvanični uvoznik i distributer: Profil International
Adresa: Karađorđeva 13, Beograd
Tel: +381 (0)11 328-3722
Fax: +381 (0)11 303-1737
Web: www.mazda-rs.com

 Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

1234567. . .37
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje