Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D
"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....
Najpre ćemo početi od onog, što najviše zanima vozače automobila marke Subaru. Kako se vozi?
Japanska srednja klasa, sa pogonom na sve točkove, i dalje ostaje kombinacija brzine i udobnosti. Posle prvih metara za volanom, pitamo se gde su sve te godine iskustva u motorsportu. Motor radi tiho, kabina je vrhunski izolovana, vibracije su minimalne, a oslanjanje podešeno relativno mekano. Međutim, odgovor dobijamo već u prvoj krivini, koju Legacy prolazi precizno i veoma neutralno. Naravno, pomoć u testiranju voznih osobina, pružio nam je višestruki reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji na reli takmičenjima nastupa u automobilu Subaru. "Novi Legacy je mekši od starog, a s obzirom na veću visini, naginjanje u krivinama je izraženije. Ali, sve je urađeno veoma smišljeno. Ukoliko želite oštru i brzu vožnju kroz krivine, Legacy će to neobično dobro podneti, sve do graničnih područja, kada će u pomoć priskočiti odlično podešen elektronski sistem stabilnosti. Ali, ESP će pre reagovati na podupravljanje, odnosno klizanje "preko nosa", zbog teškog turbodizel motora u nosu, nego na klizanje zadnjeg dela. Dakle, ponašanje na putu je u potpunosti neutralno, a dodatnu sigurnost uliva sistem pogona na sve točkove. Zadnji deo modela Legacy je kao zalepljen za asfalt. Na drugoj strani, vozačima koji žele udobnu krstaricu, Legacy će priuštiti vrhunski užitak. Automobil skoro neprimetno prelazi preko poprečnih neravnina, rupa ili šina, što opret možemo zahvaliti odličnom oslanjanju." - istakao je Petrović.
Udobnost modela Subaru Legacy pete generacije, kao i prostranost, je na najvišem nivou. Putnici pozadi neće gurati kolenima naslone prednjih sedišta, bez obzira na njihovu visinu. Što se komfora u vožnji tiče, već smo istakli da je novi model mekše "trimovan" od svog prethodnika, što će radovati posebno putnike koji sede pozadi. Čak i naše najveće udarne rupe, Legacy će "ignosrisati" u meri da putnička kabina ostane savršeno mirna. Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju, i poprečne neravnine su lak zadatak za ovaj automobil. Kao jedinu zamerku u vožnji, moramo istaći veliku buku vetra pri visokim brzinama, jer automobil je viši od prethodnika, a i retrovizori su većih dimenzija.
Ovo je Subaru, i od njega se očekuje da vozačke kvalitete ispisuje velikim slovima. Tako i jeste. Ovo je automobil, koji je miljama udaljen od današnje automobilske konfekcije. Sve je izrađeno od kvalitetnih materijala, i sa vrhunskom završnom obradom. To nam je potvrdio i Petrović: "Volan je odlično uravnotežen (prečnika volana 37 cm), a ručica menjača je precizna i laka. Primećujem da Subaru poboljšava kvalitet unutrašnjosti, za razliku od konkurenata, koji zbog smanjenja troškova i povećanja profita, obaraju kriterijume kvaliteta. Plastika je "Subaruovski" tvrda, ali kvalitetna i dobro "upakovana". Završna obrada je na najvišem mogućem nivou. Što se uređenja prostora tiče, tu je Subaru uvek bio na visini zadatka, pa je tako i sada. Sve je tamo gde očekujemo i nije potrebno vreme prilagođavanja na ovaj automobil."
Poslednja "stanica" u enterijeru je prtljažnik, koji je u odnosu na prthodnu generaciju porastao na respektabilnih 486 litara, što je povećanje od 53 litra. Širina prtljažnika iznosi 87 centimetara, a visina 50 centimetara.
Brvi boxer turbodizel motor na svetu, možda najviše priliči modelu Legacy. Dvolitarski agregat još jednom je prevazišao naša očekivanja. Maksimalna snaga od 110 kW i maksimalni obrtni moment od 350 Nm, predstavljaju prosečne vrednosti za današnje turbodizele zapremine 2 litra, ali svojim karakteristikama (zvuk, vibracije i dinamičke osobine), ovaj motor spada u sam vrh kategorije. Novina kod modela Legacy je sistem smeštanja motora u pomoćni ram. Umesto da motor pričvrste direktno na šasiju, japanski inženjeri su preko četiri tačke, pričvrstili motor za pomoćni ram. Ovakvo rešenje značajno redukuje vibracije. Pored toga, ovo rešenje je omogućilo da se turbina smesti ispod motora.
"Elastičan je, miran i odlično izbalansiran. Radi uglađeno, bez vibracija, a posebno mi se dopada zvuk turbine koji dolazi pri niskim obrtajima. Već u nižim obrtajima automobil vuče uverljivo, a ubrzanja u višim stepenima prenosa su jako dobra. Možda je neobično, ali svojim načinom rada i razvojem snage, motor me podseća na neke BMW turbodizele. Ne boji se i visokih obrtaja, čak i veoma rado se "vrti" i linearno razvija snagu. Menjač je precizan, hodovi su prilično kratki, a pozicija omogućava promenu brzine uz minimalan napor. Performanse pomalo izbnenađuju, jer masa od 1596 kilograma nije mala. Odlično pogođeni prenosni odnosi šestostepenog menjača i pogon na sve točkove, učinili su ovu limuzinu dinamičnom kao da se radi o manjem automobilu." - izjavio je Petrović.
Ovaj motor je veoma ozbiljan i na polju potrošnje. Pri realnoj brzini od 100 km/h, obrtomer se nalazi na brojci od 1.900 o/min, a putni računar pokazuje potrošnju nafte od samo 4,5 l/100 km. Ako ubrzamo do zakonskog limita na autoputu, broj obrtaja će se povećati za 600 o/min, a potrošnja na 6,8 l/100 km. U gradskim uslovima smo zabeležili potrošnju od 8,8 l/100 km, a na kraju testa, kompjuter je pokazao prosečnu potrošnju od 6,4 l/100 km. Ako uzmemo u obzir da je zapremina rezervoara 65 L, nije teško izračunati da je autonomija ovog automobila veća od 1.000 kilometara.
Vizuelni utisak je da je Legacy dosta veći od svog prethodnika. Karoserija sedana je u odnosu na prethodnika povećana za 35 mm u dužinu, za 90 mm u širinu i za 80 mm u visinu. Spoljašnje dimenzije nove generacije modela Legacy iznose 4730 x 1780 x 1505 mm, a međuosovinsko rastojanje je povećano za 80 mm, na 2.750 milimetara. Automobil je dizajniran kao "ozbiljan" menadžerski ili porodični automobil, za ljude koji žele biti drugačiji. Već na prvi pogled je jasno da se ne radi o automobilu supermodernog izgleda, ali atraktivnost je zamenjena izgledom koji će ostati svež i prepoznatljiv još dugi niz godina. Kao što smo rekli, međuosovinsko rastojanje je produženo za 80 mm, što najviše osećaju putnici na zadnjim sedištima, a prevesi su smanjeni za 45 mm. I pored toga, glavne odlike eksterijera su velike svetlosne grupe, koje već na kilometar otkrivaju o kojem automobilu je reč, dugi prevesi i klasičan prtljažnik.
Subaru Legacy pete generacije se razlikuje od svog prethodnika - udobniji je, prostraniji i ima kvalitetniji enterijer. Legacy je zadržao sve one kvalitete koje je imala prethodna generacija, a ono što važno, jeste činjenica da Subaru nije podlegao savremenim trendovima automobilske konfekcije. Tačnije, ovaj automobil je daleko od proizvodnje po principu "profita nikada dosta". Ovaj japanski proizvođač nove kupce traži proširenom ponudom motora, a posebno prvim dizel bokser motorom na svetu, koji je na našem testu dobio najviše ocene.
Poslednje pitanje je cena. Dizelski Subaru Legacy 2.0 T-D 6MT (VC), koji se može pohvaliti veoma bogatim paketom opreme, kome se malo toga može dodati, u Srbiji košta 32.990 €. Treba istaći da kupac Legacy-a dobija automobil sa visokim nivoom praktičnosti i prostranosti, koji se izvanredno i sigurno ponaša na putu, ali i harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi. Pored toga, Subaru Legacy ima zanemariv rizik od krađe, o čemu posebno morate razmišljati ako kupujete nemačke konkurente.
Subaru Legacy 2.0 T-D Specifikacija | |
Tip motora: |
Turbodizel boxer motor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.998 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 110 / 3.600 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 350 / 1800 - 2400 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 206 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,3 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 6,4 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 486 |
Zapremina rezervoara (L): | 65 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1596 / |
Dimenzije pneumatika: | 205/60 R16 |
Dužina automobila (mm): | 4730 |
Širina automobila (mm): | 1780 |
Visina automobila (mm): | 1505 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2750 |
Cena (EUR): | 32.990 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Subaru vozila: Nicos C. Kattamis
Adresa: Milutina Milankovića br 27 Novi Beograd
Tel: (+381) 11 31 32 155
Fax: (+381) 11 31 32 208
Web: www.subaruserbia.com
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal