AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Ponoviti uspeh najprodavanijeg Peugeota svih vremena, modela 206, to je cilj sa kojim francuski novitet dolazi na tržište. Za 14 godina, prodato je 7,3 miliona primeraka modela Peugeot 206, a njegov naslednik, model 207, za šest godina je dostigao trećinu ove brojke. Da li je novi Peugeot 208 spreman za velike uspehe, pokušali smo da ispitamo vozeći model 208 1.6 e-HDi Allure...

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Dizajn - Manje je lepše

 
Dizajn je kod modela 205, 206 i 207 igrao veoma važnu ulogu, pa je tako i ovoga puta. Prednji deo automobila, svojim agresivnim krivim linijama, podseća na model 508, ali zbog masivne maske hladnjaka, izgleda još atraktivnije. Ukupan izgled automobila, podseća nas i na novu generaciju modela Toyota Yaris, a neke dizajnerske linije na boku automobila, koriste i neki Opel modeli. Zadnji deo nas ponovo asocira na model 207, jer svetlosne grupe zadiru duboko u karoseriju.

Peugeot 208 je kraći za 7, a uži za 3 centimetra, a odličnim poslom dizajnera, automobil izgleda još manji nego što zapravo jeste. Dominantan detalj napred je maska hladnjaka, koja je manja, ali izraženija nego kod prethodnika. Svetla za maglu imaju hromirane okvire, a na lajsni ispod "haube" stoji natpis Peugeot. Prednja svetsla su dobila LED tehnologiju za dnevno osvetljenje.

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Enterijer - Novi koncept

Unutrašnjost automobila je pretrpela velike promene u odnosu na svog prethodnika. Radno mesto vozača ima novi izgled. Instrument tabla je premeštena na vrh "kokpita", ispod vetrobranskog stakla, što je veoma hrabar potez. Pogled sa vozačevog sedišta, opisao nam je i naš test vozač, Vladan Petrović. "Najpre moram da pohvalim poziciju sedenja i odnos, volan - sedište - menjač, koji je skoro idealan. Instrumenti na centralnoj konzoli su pregledni, a centralni displej osetljiv na dodir je veoma bogat funkcijama, što je za svaku pohvalu. Moram da pohvalim i kontrast displeja, koji omogućava da se, i prilikom jakog sunca lako čitaju informacije. Ali, u novom Peugeotu 208, nije sve tako idealno. Moram da priznam, da nikada nisam video manji volan u serijskom automobilu. Pretpostavljam, da je veličina volana direktno uslovljena izmeštanjem table sa instrumentima na vrh, ali i pored toga, smanjena je preglednost instrumenata. Ovo rešenje jeste atraktivno, ali značajno smanjuje preglednost instrumenata, posebno preglednost centralnog displeja, koji se nalazi između pokazivača brzine i broja obrtaja. Bez obzira na položaj sedenja, teško je pročitati info sa displeja, jer je zaklonjen obručem volana. Takođe, podešavanje volana po visini nije dovoljno, što će najviše osetiti visoke osobe." - istakao je Petrović.

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Sedišta su vrhunskog dizajna i odlično drže telo u krivinama, a ponuda prostora je bolja nego kod prethodnika. Za francuski prosek su možda nešto tvrđa, ali su veoma prijatna. I pored manjih spoljnih dimenzija, francuski proizvođač se hvali sa više prostora na zadnjim sedištima (+5 cm za noge), a zanimljivo je, da je prtljažnik veće zapremine (+15 L). Iako je mali, volan veoma dobro "leži" u ruci. Prostora za kolena na zadnjim sedištima ima iznenađujuće dosta, a ukupna širina enterijera nije najveća u klasi. Za četiri osobe je sasvim dovoljna.

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Motor - Štedljiv, a snažan

Bez preterivanja, savremeni turbodizel motor 1.6 e-HDi je najbolji deo ovog automobila. Prilično je tih, brzo i neprimetno se gasi i pali (opremljen start-stop sistemom), ima dovoljno snage i malu potrošnju. Motor je uspešno izolovan, a njegov "govor" nam ne smeta čak ni pri većim brzinama. "Turborupa" je poslednja prepreka ovog agregata na putu ka savršenstvu. Maksimalni obrtni moment od 230 Nm je dostupan tek pri 1.750 o/min, ali se aktivnije budi tek od 1.900 o/min. Od ove granice, 1.6-litarski motor snažno povlači (uz pomoć overboost funkcije, razvija maksimalnih 240 Nm) i s obzirom na relativno malu masu od 1.2 tone, odaje blagi utisak sportskog modela. Maksimalna brzina od 185 km/h lako se postiže, ali sa menjačem sa šest stepeni prenosa, sigurno bi mogla biti i veća. Maksimalnu snagu od 92 KS, motor razvija pri 4.000 o/min.

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Vladan Petrović je pozitivno ocenio pogonski sistem 208-ice. "Motor zaista zaslužuje visoku ocenu. Ima sasvim dovoljno snage za sigurna preticanja, a potrošnja goriva je mala. Zanimljivo je, da je agregat uparen sa petostepenim menjačem (snažniji turbodizel 1.6 e-HDi od 115 KS ima manuelni 6-stepeni menjač). "Manjak" jednog stepena prenosa se oseća samo pri visokim brzinama, ali za potrebe prosečnog vozača i maksimalna brzina sasvim je dovoljna. Ako nešto moramo kritikovati, onda su to nešto duži hodovi ručice manjača, što je posebno izraženo iz prvog u drugi stepen prenosa." - istakao je Petrović.

Potrošnja motora se kreće u očekivanim okvirima za ovaj tip motora. Pri konstantnih 130 km/h, putni kompjuter je pokazivao potrošnju od 4,9 litara na 100 pređenih kilometara. Ko želi veću uštedu, može da spusti brzinu na 100 km/h, što će smanjiti potrošnju na 3,9 km/h.

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Oslanjanje - Evropsko

Najveću pomoć u oceni oslanjanja, svojim vozačkim iskustvom nam je pružio četvorostruki državni reli šampion, Vladan Petrović: "Mala masa automobila i kratki prevesi su dobri preduslovi za odličnu upravljivost. Pravo je uživanje voziti 208-icu kroz krivine. Podupravljanje je minimalno, jer je motor u nosu automobila lagan, pa zbog toga ne teži ka širenju putanje. Osećaj preciznosti upravljanja povećava i volan malih dimenzija, a promena smera kretanje je veoma brza i bez napora. Kada preteramo u krivini, ESP munjevito reaguje i munjevitom brzinom vraća automobil u putanju. ESP je moguće isključiti, ali ne potpuno. Oslanjanje pruža dobar komfor, ali na većim poprečnim neravninama zadnja osovina glasno protestuje. Mislim da su felne prečnika 16 inča odličan izbor, jer je komfor na visokom nivou, a ponašanje u krivinama odlično."

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Zaključak

Tvorci Peugeota 208 mogu biti ponosni. Napravili su veoma dobar automobil, bez nekakvih većih mana, kojim se vraćaju starim vrednostima. Peugeot 208 je okretan i lagan za korišćenje u gradskim uslovima, a pruža dobar osećaj i na dužim putovanjima. Pored svega je veoma atraktivan i njegov dizajn će sigurno privući mnoštvo kupaca. A, slavni 206 je upravo bio takav - atraktivan automobil bez velikih mana. Dizajn je bio odvažan, što je bilo presudno za prodajne rekorde. Da li je to dovoljno danas?

Pogled na cenovnik nam otkriva, da Peugeot 208 u Access paketu opreme košta 10.750 evra (sa svim dažbinama). Cena dobro opremljenog test modela (Allure), sa jednom od najskupljih motorizacija, iznosi 16.900 evra.

 

 Peugeot 208 1.6 e-HDi - specifikacija
 
 Tip motora:  Turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 2
 Zapremina motora (cm³):  1560
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  68 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  230 / 1.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  185
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,9
 Potrošnja - Prosek na testu (L/100 km):  4,5
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  285 / 1076
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1208 / 307
 Dimenzije pneumatika:  195/55 R16
 Dužina automobila (mm):  3962
 Širina automobila (mm):  1739
 Visina automobila (mm):  1460
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2538
 Cena test vozila :  16.900

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Peugeot vozila: Verano Motors
Adresa: Vojvode Stepe 352, Beograd
Tel/Fax:+381 (0) 11 3094 500
Web: www.peugeot.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Potpuno nova, treća po redu Mazda 6 pripremljena za modelsku godinu 2013, spada u najzanimljivije novitete ove godine, posebno u konkurenciji evropske srednje klase. Ljudi se za njom okreću, odlično se vozi, ima štedljive i snažne motore. Novu "šesticu" smo isprobali sa najsnažnijim turbodizel motorom zapremine 2.2 litra i u najbogatijem paketu opreme Revolution...

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Kada biste na parkingu pored vas ugledali novu i staru generaciju modela Mercedes-Benz A-Klasa, teško biste uočili sličnost između ova dva modela. Nova A-Klasa je rekla definitivno zbogom "sendvič" konstrukciji poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela niže srednje klase, i zato je A-Klasa više sportska...

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Ljubitelji Honda automobila imaju veliki razlog za radost. Japanska kompanija je odlučila da, kupcima u Evropi ponudi turbodizel agregat 1.6 i-DTEC iz nove serije motora Earth Dreams Technology, koja predstavlja odgovor na Mazdinu Skyactiv tehnologiju. Potpuno novi turbodizel, stigao je i u Srbiju, a mi smo imali prilike da ga isprobamo u Hondi Civic. Ovo su naši prvi utisci...

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Juče smo na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) imali tu čast, da se upoznamo sa automobilom koji je pomrsio račune najizvikanijim sportskim automobilima današnjice i koji je ozbiljno uzdrmao njihovu reputaciju - Nissan GT-R. Kako je reč o rasnom sportskom automobilu, u pomoć nam je svojim vozačkim znanjem i iskustvom, pritekao višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Turbo benzinski motori sa tri cilindra su u modi. Nissan ih već koristi, Ford je sa ovim motorom pobedio na prestižnom izboru Motor godine 2012, a na njegovom razvoju aktivno rade Hyundai i BMW. Vi ga možete imati i u novoj generaciji Dacia automobila, i to po veoma pristupačnoj ceni. Isprobali smo kako novi maleni agregat funkcioniše u novoj generaciji modela Dacia Sandero...

Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje