Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)
Danas ćemo prvi put na srpskim putevima isprobati novu generaciju modela Toyota RAV4. Iz Beograda smo se upravo uputili ka Staroj planini, a prvi put smo za vas organizovali Online test, u kojem ćemo izveštavati o našim prvim utiscima i tome kako se novi RAV4 ponaša na našim putevima. Od našeg domaćima, kompanije Toyota Srbija, dobili smo verziju Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive. Krećemo...
...
09:07 Upravo smo preuzeli automobil, čiju specifikaciju možete pogledati ispod.
10:10 Prvi utisci
Dizajn nove generacije modela Toyota RAV4 predstavlja pravo osveženje. Novi RAV4 je daleko dinamičniji od svog prethodnika. Bočni profil automobila otkriva njegovu kompaktnost, ali i originalnost. Čini se da neće biti teško prepoznati ga, već na prvi pogled. Ono što je veoma važno za ovu kategoriju automobila, novi RAV4 izgleda masivnije od prethodnika.
Automobil se može pohvaliti novom maskom hladnjaka, koja neodoljivo podseća na onu koju smo videli na novoj generaciji modela Auris. Dakle, masku na dva dela preseca ponosni veliki logo Toyote Zadnje svetlosne grupe više ne samo na C-stubu, već su pozicionirana neposredno ispod zadnjeg stakla, jednim delom na vratima prtljažnika, a drugim delom duboko zadiru u C-stub automobila. Linije su oštre, ali definitivno ne tako oštre kao kod hatchback-a niže srednje klase.
Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive |
|
Tip motora: | Common-Rail turbodizel |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 2.231 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 110 / 3.600 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 340 / 2.000 - 2.800 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 190 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,6 |
Potrošnja - prosek/grad/otvoreno (l/100km): | --------------- |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 547 / 1.746 |
Zapremina rezervoara (L): | 60 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.605 / 595 |
Dimenzije pneumatika: | |
Dužina automobila (mm): | 4.570 |
Širina automobila (mm): | 1.845 |
Visina automobila (mm): | 1.660 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.660 |
Cena | --------------- |
10:25 Upravo napuštamo Beograd.
Vreme nam ne ide na ruku, jer kiša neprestano pada. Ali, to nam ne smeta, jer se u novom RAV4 osećamo ušuškano kao u dnevnoj sobi :-)
Vrata prtljažnika konačno nagore!
Povećanje dužine karoserije na 4,57 metara (20,5 cm!), "obradovalo" je i prtljažni prostor, koji sada meri zapreminu od čak 547 litara (1.746 litara kada se obore nasloni sedišta). Konačno se vrata prtljažnika otvaraju klasično nagore (u najbolje opremljenoj verziji električnim putem), a ne po japanski u stranu. Na tržištu Srbije, pored seta za popravku, novi RAV4 je dostupan i sa rezrernim točkom (u podu prtljažnika), koji neznatno smanjuje zapreminu prtljažnika (za oko 30 litara).
10:50 na autoputu pri brzini od 130 km/h kreće se oko 8,0 litara na 100 pređenih kilometara.
11:59 U enterijeru ne nalazimo ništa, što bi nas podsetilo na odlazeći RAV4. Ventilacioni otvori kombinuju kružne i četvorougaone oblike, instrument tabla je masivna, a volan ima sportski dizajn, sa potpuno novim izgledom komandi, što smo mogili nedavno videti i kod nove generacije modela . Posebno je zanimljiv deo ispred suvozača, koji je veoma originalan, ali u isto vreme obezbeđuje dosta prostora za ostavu sitnica.
Enterijer pruža zaista nadprosečnu prostranost, što je rezultat produženog međuosovinskog rastojanja u odnosu na prethodnu generaciju od čak 10 centimetara! Dužina automobila je povećana za 205 mm, širina za 30 mm, a visina je smanjena za 25 mm u odnosu na prethodnika. To se oseća i u kabini. Najviše oduševljava prostor na zadnjim sedištima: za kolena ima više prostora od konkurentskih modela Mazda CX5 i VW Tiguana, a zadnji naslon sedišta se može podešavati, što je za svaku pohvalu. Napred moram da pohvalim velika sedišta, koja pružaju odličan oslonac u butnom delu nogu, što znači da se noge neće zamarati ni tokom dužih putovanja. Primećujemo i da ručica na vratima neodoljivo podseća na onu koju smo videli na Land Cruiseru. Sa aspekta vozača, nemamo ni jedan jedini prigovor na ergonomiju i intuitivnost komandi. Sve se nalazi tamo gde ga i očekujemo. Ako moramo pronaći manu, onda neka to bude nepregledan zadnji deo automobila, zbog masivnih zadnjih stubova.
12:51 Ono što će obradovati mnoge poklonike "dinamičnih" automobila, jeste činjenica da i četvrta generacija modela Toyota RAV4 nosi rukopis Akia Toyade. Zato nas ne čudi, što je nova generacija veoma upravljiv automobil, koji nudi mnogo više dinamike u vožnji od prethodnika. Volan je precizniji, a oslanjanje tvrđe, iako i dalje veoma komforno. Na autoputu, automobil je veoma otporan na bočne udare vetra, a oslanjanje odlično filtrira neravnine na autoputu prema Nišu, kojih nije malo...
13:45 Dizel u glavnoj ulozi
Nova generacija modela Toyota RAV4 u Srbiji je dostulna sa dva dizelska motora i jednim benzinskim. Konkretno, radi se o motorima 2.0 D-4D (124 KS), 2.2 D-4D (150 KS) i 2.0 Valvematic (151 KS). Naravno, najveći prodajni uspeh se očekuje od dizelskih motora
Zadužili smo automobil koji pokreće najveći turbodizel u ponudi. Agregat razvija maksimalnu snagu od 150 KS i maksimalni obrtni moment od 340 Nm. Motor je elastičan, što potvrđuje i informacija, da je maksimalni obrtni moment dostupan već pri 2.000 o/min. Motor je odlično uparen sa menjačem, potrošnja na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130-140 km/h iznosila je oko 8 L / 100 km. Očekujemo da njegove najveće prednosti vidimo na planinskim putevima. Naš test automobil je bio opremljen 6-stepenim manuelnim menjačem i 4x4 pogonom.
14:10 Zanimljivo je, da potrošnja po planinskim putevima, od Kalnde prema Staroj planini, nije puno veća od one na autoputu. Prosečna potrošnja iznosi 8,7 l/100 km.
16:35 Po krivudavim planinskim putevima, automobil se minimalno naginjao, prvenstveno zbog nešto tvrđe podešenog oslanjanja. To je povećalo i komfor u automobilu, jer što se automobil manje naginje, to je uticaj na putnike manji. Novina u novoj generaciji atraktivnog SUV-a je režim vožnje Sport, koji smanjuje proklizavanje u brzim prolascima kroz krivine, što smo najbolje osetili u vožnji ka Staroj planini. Sistem automatski, preventivno, aktivira zadnju osovinu, u trenutku kada dođe do zaokreta volanom.
Pogledajte novi RAV4 u snežnim uslovima.
Goran Sarić - Automagazin portal Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal |