AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Fotografije možete pogledati jednostavnim klikom na LINK.

 

Posle prvih kilometara u novoj generaciji ovog kvalitetnog automobila, možemo zaključiti da je daleko odskočio od prethodnika.

 

Nova generacija japanskog modela ima dužinu od 4.275 milimetara, širinu  1.760 milimetara i visinu od 1.460 milimetara, a međuosinsko rastojasnje iznosi 2.600 mm. Auris je i "smršao", i u odnosu na prethodnu generaciju izgubio je 40 kilograma prosečno. Zapremina prtljažnika iznosi 360 litara. Toyota Auris za modelsku godinu 2013, u odnosu na prethodnika je duža, i to za tačno 30 milimetara, a niža je za 55 milimetara.

Dizajn

Prednji automobila nam otkriva novi dizajnerski smer marke Toyota. Ključni elementi prednjeg dela su: velika donja maska trapezoidnog oblika i uska gornja maska hladnjaka, koja automobilu daje agresivan izgled. Ovo rešenje maske hladnjaka, koja se prostire sve do glavnih svetala, u Toyoti nazivaju keen look, a prvi put smo ga upoznali na modernizovanom Avensisu. Novi Auris uživo izgleda veoma atraktivno i privlači poglede slučajnih prolaznika, što je dokaz da su dizajneri uradili odličan posao. Profil automobila ima elegantne proporcije, a zadnji deo i nije preterano fotogeničan, dok mu originalnost ne možemo osporiti.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Enterijer

U odnosu na prethodnika, u enterijeru nije ostao kamen na kamenu. Iako je nova generacija Aurisa stvoren prvenstveno za evropskog kupca, dizajn enterijera je japanski. Prvo, što me je iznenadilo u novom Aurisu, jeste mogućnost sportskog položaja za volanom, o čemu smo mogli samo sanjati kod prethodnika. Sedište je moguće spustiti veoma blizu poda, pa vozač sedi U automobilu, a ne NA automobilu, što je po mnogima, bio slučaj kod prethodnika. Objašnjenje je jednostavno: prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, pa je automobil morao zadovoljiti oštrije kriterijume prostranosti, dok je novi Auris dostupan i kao karavan, pa verzija hatchback svojim vlasnicima može ponuditi sportski osećaj za volanom, sa pozicijom sedenje i do 40 mm nižoj nego kod prethodnika.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Nakon što smo se smestio u veliko sedište, prvo što primećujem je visoka instrument tabla, koja je u nekim verzijama obložena kožom. Istim materijalom može biti obložen i multifunkcionalni volan srednje veličine. Tempomat je smešten iza volana, sa desne strane. Kod hibridne verzije, instrument tabla je ukrašena analognim pokazivačem režima hibridnog pogona, u kombinaciji plave, bele i zelene boje, na kakve smo i navikli kod hibridnih automobila marke Toyota. Grafika instrumenata je čitljiva i vrhunski pregledna. Na sreću mnogih, neka rešenja u enterijeru podsećaju na ona koja smo mogli videti u automobilima marke Lexus.

U zadnjem delu, iza prilično kratkih vrata, nalaze se sedišta sa veoma dugim sedalnim delom i još većom lumbalnom površinom.U automobilu sa klasičnim krovom, iznad prosečno visokog putnika na zadnjim sedištima, ostaje preko 4 cm "rezerve". Na suvozačevom mestu, u novom Aurisu ima više prostora za noge, što je odmah primetio i fotograf Automagazin portala, visok 190 centimetara, koji se udobno smestio na sedište. 

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Hybrid Synergy Drive (100 kW)

Na jučerašnjoj promociji, imao sam priliku da isprobam novi Auris sa hibridnim pogonom. Masa hibridnog Aurisa odgovara masi modela koji pokreće dvolitarski turbodizel, ali je raspored mase daleko bolji. Baterije su svoje mesto pronašle ispod zadnjih sedišta, pa je ponašanje automobila u krivinama veoma dobro. Kao što smo i najavili, Auris Hybrid pogoni sistem HSD (Hybrid Synergy Drive). Čini ga benzinski 1.8 VVT-i motor uparen sa elektromotorom snage 60 kW i menjačem E-CVT. Ukupna snaga pogonskog sistema iznosi 100 kW. Do 50 km/h moguće je voziti samo na električni pogon, ali primetili smo da se benzinski motor isključuje i pri većim brzinama, ako su baterije napunjene. Pri brzini od 100 km/h, hibridni Auris nam je pokazivao potrošnju od 4,8l / 100 km, ali je potrošnja varirala u zavisnosti od promene tempa vožnje. Na 100 km, prosečna potrošnja se kretala oko 4,9 l/100 km, ali treba istaći da su na automobilu bili kvalitetni zimski pneumatici, koji su verovatno povećali potrošnju.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vožnja

Nova Toyota Auris ima značajno niže težište, što je formula koja utiče na poboljšanje voznih osobina. Upravljanje je daleko preciznije nego kod prethodnika, a prolasci kroz krivine predstavljaju pravo uživanje. Novi Auris krivine seče kao vruć nož maslac: sigurno i savršeno, a na nagle promene pravca i simulaciju izbegavanja prepreka, Auris reaguje sigurno i vozaču uliva veliku dozu samopouzdanja. Na neravnom putu, automobil se, čak i pri visokim brzinama, osećao kao riba u vodi, a vozaču pruža osećaj vrhunske sigurnosti. Za to možemo zahvaliti dobro podešenom oslanjanju, koje predstavlja vrhunski kompromis između udobnosti i dobrog ponašanja u krivinama.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Cena

Od početka prodaje novi Auris je u ponudi sa dva benzinska, dva dizel, i jednim hibridnim pogonom, a kupce će osvajati ne samo prihvatljivom cenom, već i bogatom osnovnom opremom. Za model Auris 1.33 VVT-i Terra, treba izdvojiti 13.900 evra, ali već u osnovnom paketu, automobil je opremljen klima uređajem, svim vazdušnim jastucima, LED svetlima, elektronskim programom stabilnosti (VSC)...

Pogledajte cenovnik nove Toyote Auris u Srbiji.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Goran Sarić - Automagazin portal

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Potpuno nova, treća po redu Mazda 6 pripremljena za modelsku godinu 2013, spada u najzanimljivije novitete ove godine, posebno u konkurenciji evropske srednje klase. Ljudi se za njom okreću, odlično se vozi, ima štedljive i snažne motore. Novu "šesticu" smo isprobali sa najsnažnijim turbodizel motorom zapremine 2.2 litra i u najbogatijem paketu opreme Revolution...

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Kada biste na parkingu pored vas ugledali novu i staru generaciju modela Mercedes-Benz A-Klasa, teško biste uočili sličnost između ova dva modela. Nova A-Klasa je rekla definitivno zbogom "sendvič" konstrukciji poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela niže srednje klase, i zato je A-Klasa više sportska...

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Ljubitelji Honda automobila imaju veliki razlog za radost. Japanska kompanija je odlučila da, kupcima u Evropi ponudi turbodizel agregat 1.6 i-DTEC iz nove serije motora Earth Dreams Technology, koja predstavlja odgovor na Mazdinu Skyactiv tehnologiju. Potpuno novi turbodizel, stigao je i u Srbiju, a mi smo imali prilike da ga isprobamo u Hondi Civic. Ovo su naši prvi utisci...

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Juče smo na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) imali tu čast, da se upoznamo sa automobilom koji je pomrsio račune najizvikanijim sportskim automobilima današnjice i koji je ozbiljno uzdrmao njihovu reputaciju - Nissan GT-R. Kako je reč o rasnom sportskom automobilu, u pomoć nam je svojim vozačkim znanjem i iskustvom, pritekao višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Ponoviti uspeh najprodavanijeg Peugeota svih vremena, modela 206, to je cilj sa kojim francuski novitet dolazi na tržište. Za 14 godina, prodato je 7,3 miliona primeraka modela Peugeot 206, a njegov naslednik, model 207, za šest godina je dostigao trećinu ove brojke. Da li je novi Peugeot 208 spreman za velike uspehe, pokušali smo da ispitamo vozeći model 208 1.6 e-HDi Allure...

Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje