AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Volkswagen ne odstupa od svoje večite ideje, da motorizuje najširu populaciju Evrope, u čemu će mu značajno pomoći napredna tehnologija. Iako nije najjeftiniji automobil u svom segmentu, Golf nudi naprednu tehniku za razumnu sumu novca. S obzirom da je šesta generacija Golfa veoma dobro poznata na našim ulicama, i da za nekoliko dana u Srbiju stiže Golf sedme generacije, ovoga puta smo pažnju posvetili motoru.

TSI i mala zapremina

Ovaj najslabiji 1.2 TSI motor u ponudi, proizvodi se u Mladoj Boleslavi (Češka Republika), a pored Golfa pokreće i modele Audija, SEAT-a i Škode. Motor je 4-cilindrični, blok je od aluminijuma, opremljen je jednim turbopunjačem, ubrizgavanje goriva u cilindre je direktno, a masa motora iznosi samo 89,5 kilograma. Maksimalna snaga agregata je 63 kW (86 KS) 4.800 o/min. Maksimalni obrtni moment od 160 Nm raspoloživ je u rasponu od 1500 do 3.500 o/min, što je podatak koji govori dosta toga o karakteristici motora. Turbo počinje da manifestuje svoju snagu pri 1.800 o/min, njegov uticaj se oseća sve do 3.700 o/min, a čak i prilikom preticanja, nema potrebe da pokazivač broja obrtaja pređe cifru od 5.000 o/min, jer tada snaga motora naglo pada. Golf opremljen 1.2 TSI motorom iz mesta do 100 km/h ubrzava za 12,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 178 km/h.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Odličan menjač

Pomenuta karakteristika motora, perfektno se uklapa u opis Golfa. Nije potrebno često menjati stepene prenosa, jer je motor elastičan i ima dovoljno snage čak i za dinamičnu vožnju. Jedina zamerka na ovaj motor, jeste činjenica da turbo zahteva malo vremena da se "probudi". Veći TSI motori su dosta brži, što je rezultat veće zapremine i većeg turba. Naravno, prosečan vozač Golfa će se veoma brzo navići na ovakve karakteristike motora. Sve pohvale zaslužuje menjač. Iako ima pet stepeni prenosa, ručica je izuzetno precizna, hodovi su kratki, a prenosni odnosi odlično "pogođeni" za prosečnog vozača, ali i malu potrošnju. Promena "brzina" se izvršava veoma brzo, nemački precizno i glatko.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Mala potrošnja

Najveće interesovanje, kada su mali turbo motori u pitanju, ljudi iskazuju za potrošnju goriva, koja je uvek predmet debata. Pri vožnji konstantnom brzinom od 100 km/h, kada je broj obrtaja motora iznosi 2.200 o/min, motor troši 5,2 litra benzina na 100 pređenih kilometara, a na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130 km/h, potrošnja iznosi 7,0 l/100 km. Većina atmosferskih motora zapremine 1.4 litra, imaju višu potrošnju. Poređenja radi, motor 1.4 16V pri 130 km/h troši oko 8.0 l/100 km. Prosečna potrošnja na našem testu, iznosila je 6,3 litar na 100 pređenih kilometara.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Zaklučak

Testirani model - Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline, u Volkswagen salonima se nalazi sa akciji, što znači da je za ovaj model potrebno izdvojiti 14.300 evra (2.400 evra manje od regularne cene). Kao što smo istakli, VW Golf 1.2 TSI nije najjeftiniji, ali zato nudi veoma kvalitetnu tehniku, sa elastičnim motorom veoma male potrošnje. Kada svemu dodamo i vrhunsku ergonomiju i praktičnost, koja je tokom šest generacija ovog slavnog modela dostigla najviši nivo, zaključak se nameće sam po sebi. Do kada će trajati ova akcijska cena, nije nam poznato, ali sigurno ne dugo, jer "sedmica" već kuca na vrata VW salona u Srbiji.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

 

 VW Golf 1.2 TSI Trendline - Tehnička specifikacija  
 Tip motora:  Turbo benzinski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 2
 Zapremina motora (cm³):  1197
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  63 / 4800
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  160 / 1500 - 3500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  178
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  12,3
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,3 l/100 km
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  350 / 1305
 Zapremina rezervoara (L):  55
 Masa automobila / nosivost (kg):  1158 / 632
 Dimenzije pneumatika:  195/65 R 15
 Dužina automobila (mm):  4199
 Širina automobila (mm):  1786
 Visina automobila (mm):  1479
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2578
 Cena (€):  14.300

 

Uvoznik: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd, Srbija
tel. +381/11/3042 400
fax. +381/11/3042 409

Web: www.volkswagen.rs


Foto:


Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)
Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)
Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Ljubitelji Honda automobila imaju veliki razlog za radost. Japanska kompanija je odlučila da, kupcima u Evropi ponudi turbodizel agregat 1.6 i-DTEC iz nove serije motora Earth Dreams Technology, koja predstavlja odgovor na Mazdinu Skyactiv tehnologiju. Potpuno novi turbodizel, stigao je i u Srbiju, a mi smo imali prilike da ga isprobamo u Hondi Civic. Ovo su naši prvi utisci...

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Juče smo na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) imali tu čast, da se upoznamo sa automobilom koji je pomrsio račune najizvikanijim sportskim automobilima današnjice i koji je ozbiljno uzdrmao njihovu reputaciju - Nissan GT-R. Kako je reč o rasnom sportskom automobilu, u pomoć nam je svojim vozačkim znanjem i iskustvom, pritekao višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Ponoviti uspeh najprodavanijeg Peugeota svih vremena, modela 206, to je cilj sa kojim francuski novitet dolazi na tržište. Za 14 godina, prodato je 7,3 miliona primeraka modela Peugeot 206, a njegov naslednik, model 207, za šest godina je dostigao trećinu ove brojke. Da li je novi Peugeot 208 spreman za velike uspehe, pokušali smo da ispitamo vozeći model 208 1.6 e-HDi Allure...

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Turbo benzinski motori sa tri cilindra su u modi. Nissan ih već koristi, Ford je sa ovim motorom pobedio na prestižnom izboru Motor godine 2012, a na njegovom razvoju aktivno rade Hyundai i BMW. Vi ga možete imati i u novoj generaciji Dacia automobila, i to po veoma pristupačnoj ceni. Isprobali smo kako novi maleni agregat funkcioniše u novoj generaciji modela Dacia Sandero...

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Danas ćemo na Staroj planini upoznati karakter nove generacije modela Toyota RAV4 u planinskim uslovima. Posle prvog dela on-line testa, u kojem smo novi RAV4 vozili po autoputu i lokalnim putevima, danas ćemo upoznati njegove mogućnosti po snegom prekrivenom kolovozu, kao i u off-road uslovima. Krećemo...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Danas ćemo prvi put na srpskim putevima isprobati novu generaciju modela Toyota RAV4. Iz Beograda smo se upravo uputili ka Staroj planini, a prvi put smo za vas organizovali Online test, u kojem ćemo izveštavati o našim prvim utiscima i tome kako se novi RAV4 ponaša na našim putevima. Od našeg domaćima, kompanije Toyota Srbija, dobili smo verziju Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive. Krećemo...

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje