AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Novo ime

Volkswagen privodi kraju proces promene dizajnerskog stila, a jedan od poslednjih modela na listi je bio model Passat CC. Nova generacija ovog atraktivnog modela, premijerno je predstavljena prošle jeseni, na autosalonu u Los Angelesu. Pre nego što dođemo do vidljivih promena, treba istaći i jedan marketinški detalj. Passat CC više nije Passat, već samo CC. Zašto? Kada se prvi put pojavio, u proleće 2008. godine, to je bio jedan od najlepših VW modela poslednjih godina. Međutim, namera da se zadrži veza sa Passatom, kao simbolom srednje klase, izazvala je neočekivan kontra efekat: "razmažene" bogate kupce je naziv Passat asocirao na masovnost, a oni manje upućeni su bili zbunjeni, misleći da je reč o zameni standardnog Passata. Sa naslednikom neće biti takvih nedoumica, jer je iz imena nestala reč Passat. Kompletno ime modernizovanog automobila je Volkswagen CC.

Dizajn

Na karoseriji su najviše promenjene prednje i zadnje partije. Prednji deo automobila je konzervativniji, maska hladnjaka je uglastija, a svetlosne grupe su veće nego do sada. Pored toga, i prednje i zadnje svetlosne grupe su dobile novu grafiku, a zadnje su standardno izvedene u LED tehnologiji. Dok današnji Golf na maski nema toliko hroma, a Passat samo decentne detalje, CC je dobio bogato ukrašen gril, koji ostavlja utisak luksuznog automobila. Pogled sa boka, otkriva nam veoma mišićavo telo, sa snažnim bokovima. CC je prava biznis limuzina, sa jakim karakterom.

Međuosovinsko rastojanje je ostalo nepromenjeno i iznosi 2.711 milimetara, kao i širina od 1.850 mm i visina 1.417 mm. Volkswagen CC je u dužinu porastao za simbolična 3 milimetra, što je dovoljno da premaši granicu od 4,8 metara (4.802 mm). Zadržana je i zapremina rezervoara za gorivo, koja u svim verzijama iznosi 70 litara.

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Enterijer

U enterijeru nije puno toga promenjeno, a razlike možemo uočiti samo u direktnom poređenju sa prethodnikom. Sa gledišta ergonomije, ovo je pravi pravcati Volkswagen. Sve je na svom mestu, komande su tamo gde ih očekujete i svako će se veoma brzo privići na komandni sistem.  Na vrhu središnje konzole, svoje mesto je zauzeo časovnik, umesto komande za uključivanje sva četiri žmigavca kod prethodnika, a ispod njega se nalazi radio uređaj i navigacioni sistem, odvojeni diskretnim aluminijumskim dekorom. Komanda elektronske ručne kočnice, premeštena je sa leve strane instrument table na uobičajeno mesto pored ručice menjača. Kvalitet materijala je na zavidnom nivou, osim na mestima gde noge putnika na prednjim sedištima dodiruju središnji tunel, gde je plastika veoma tvrda. Prostora na prednjim i zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno. Iako automobil krasi atraktivan "padajući" krov, prostora iznad zadnjih sedišta ima sasvim dovoljno - 93 centimetra. "Naš" test automobil je verzija za pet putnika, a postoje i verzije sa četiri sedišta. Prtljažni prostor zapremine 532 litra ima veoma dobar pristup, a ispod prtljažnog dela se nalazi rezervni točak "pravih" dimenzija.

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Sedišta su već na prvi pogled lepa, na dodir su prijatna i obezbeđuje veoma dobro bočno držanje tela u krivinama. Dužina sedalnog dela je dovoljna da obezbedi dobar oslonac butnog dela nogu, što je veoma važno kako ne bi došlo do zamora nogu na dužim putovanjima. Veoma dobar pomoćnik na dužim relacijama, bio nam je adaptivni tempomat, koji vrhunski funkcionište. Standardna oprema podrazumeva detalje kao što su Bi-Xenon farovi, LED diode na zadnjim svetlosnim grupama, radio RDC 310, nasloni za glavu na prednjim sedištima sa velikim mogućnostima podešavanja i monitoring budnosti vozača. Među detalje koji se mogu dobiti uz doplatu, spadaju modernizovani elektronski sistemi. Naravno, tu je Side Assist Plus sa integrisanim podsistemom Lane Assist, koji upozorava vozača na vozila u "mrtvom uglu" ili na nekontrolisano napuštanje saobraćajne trake. Dynamic Light Assist automatski gasi ili pali duga svetla, a nov je i sistem automatskog prepoznavanja saobraćajnih znakova ili ventilacija sedišta sa funkcijom masaže.

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Motor

Pod haubom se nisu dogodile velike promene. Svi turbodizel motori (2.0 TDI) opremljeni su Start-Stop sistemom i inteligentnim alternatorom. Test automobil je pokretao turbodizel motor opremljen sistemom ubrizgavanja Common-rail. Motor meri zapreminu od 1.968 cm3 i razvija maksimalnu snagu od 140 konjskih snaga pri 4.200 o/min i maksimalni obrtni moment od 320 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500 o/min. Iako u ponudi postoji i verzija od 170 KS, za njom objektivno i nema prevelike potrebe. I 140 dizelskih konjskih snaga sasvim je dovoljno da Vas "uvali" u nevolje sa zakonom. Potrošnja goriva, na našem višednevnom testu iznosila je 6,1 litar na 100 pređenih kilometara. Potrošnja u gradskoj vožnji, iznosila je oko 8,0 litara na 100 pređenih kilometara. S obzirom na zapreminu rezervoara od oko 70 litara, sa jednim punjenjem se može preći preko 1.000 kilometara. Motor je opremljen tehnologijom BlueMotion, koja značajno štedi gorivo, jer poseduje sisteme kao što su Stop&Start i sitem regeneracije energije kočenja.

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Nakon što smo startovali agregat, prijatno nas je iznanedila njegova mirnoća, kao i nivo akustičnog komfora, koji je na nivou premium segmenta. U automobilu vlada skoro savršena tišina, što obezbeđuje odlična izolacija, uključujući i prozore debljine šest milimetara, koji se sastoje od pet slojeva. 4-cilindarski agregat ne smeta posadi ni u višim obrtajima, što nam govori da su nemački inženjeri uradili odličan posao. Izuzetno je agilan i temperamentan, što potvrđuje i podatak da maksimalni Obrtni moment od 320 Nm razvija u rasponu od 1.750 do 2.500 o/min. Prvoklasno izbalansiran, spremno reaguje na gas u svim područjima obrtaja i prvi utisak je da automobil raspolaže sa većom snagom od 140 KS, koliko navodi fabrika. Menjač sa šest brzina odlično se uklopio uz ovaj motor, i jako je prijatan za rukovanje. Odlično raspoređeni prenosni odnosi omogućavaju vožnju bez previše rada na menjaču.

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Oslanjanje

Lep enterijer, štedljiv i elastičan motor, elegantan eksterijer... CC je od nas dobio visoke ocene. A, vozne osobine? Ne brinite, inženjeri su posebnu pažnju posvetili upravljivosti i udobnosti. U krivinama se dizelska limuzina na točkovima prečnika 18 inča ponaša veoma disciplinovano. Preupravljanje je skoro nemoguće, jer je zadnji deo automobila kao zalepljen za asfalt, dok se podupravljanje može javiti samo u graničnim područjima, kada se pretera sa gasom u krivini, zbog teškog turbodizel motora u "nosu" i mekanije podešenog oslanjanja. Na felne su montirani pneumatici dimenzija 235/40 R18, koji veoma uspešno "sarađuju" sa mekšim amortizerima. Test automobil nije bio opremljen adaptivnim amortizerima, ali udobnost je na visokom nivou, upravo zbog dobro balansiranog oslanjanja. Putnici u automobilu skoro da ne osećaju prelazak preko poprečnih neravnina ili rupa. Moramo istaći i da je reakcija automobila na bočni vetar na autoputu zaista minimalna, što uliva dodatnu dozu samopouzdanja vozaču.

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Zaključak

Volkswagen CC je u potpunosti opravdao nadimak Baby Phaeton. CC se jasno distancira od Passata, kako svojim dizajnom, tako i voznim osobinama. A, cenom? Najjeftiniji Volkswagen CC 1.8 TSI (160 KS) treba platiti 27.798 evra, što je cena sa carinom i PDV-om. Najjeftinija dizelska verzija - CC 2.0 TDI (140 KS), košta 30.251 evro, što je cena koja apsolutno odgovara kvalitetu ovog automobila i njegovoj elegantnoj pojavi. CC već na prvi pogled izgleda skuplji nego što jeste.

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

 VW CC 2.0 BlueTDI - Tehnička specifikacija  
 Tip motora:  Turbodizel redni motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1968
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  103 kW pri 4200 o/min
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  320 Nm pri 1750-2500 o/min
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  214
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,9
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  532
 Zapremina rezervoara (L):  70
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.550 /
 Dimenzije pneumatika:  495
 Dužina automobila (mm):  4802
 Širina automobila (mm):  1855
 Visina automobila (mm):  1417
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2711
 Cena (€):  30.251

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Uvoznik: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd, Srbija
tel. +381/11/3042 400
fax. +381/11/3042 409

Web: www.volkswagen.rs


Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Ljubitelji Honda automobila imaju veliki razlog za radost. Japanska kompanija je odlučila da, kupcima u Evropi ponudi turbodizel agregat 1.6 i-DTEC iz nove serije motora Earth Dreams Technology, koja predstavlja odgovor na Mazdinu Skyactiv tehnologiju. Potpuno novi turbodizel, stigao je i u Srbiju, a mi smo imali prilike da ga isprobamo u Hondi Civic. Ovo su naši prvi utisci...

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Juče smo na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) imali tu čast, da se upoznamo sa automobilom koji je pomrsio račune najizvikanijim sportskim automobilima današnjice i koji je ozbiljno uzdrmao njihovu reputaciju - Nissan GT-R. Kako je reč o rasnom sportskom automobilu, u pomoć nam je svojim vozačkim znanjem i iskustvom, pritekao višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Ponoviti uspeh najprodavanijeg Peugeota svih vremena, modela 206, to je cilj sa kojim francuski novitet dolazi na tržište. Za 14 godina, prodato je 7,3 miliona primeraka modela Peugeot 206, a njegov naslednik, model 207, za šest godina je dostigao trećinu ove brojke. Da li je novi Peugeot 208 spreman za velike uspehe, pokušali smo da ispitamo vozeći model 208 1.6 e-HDi Allure...

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Turbo benzinski motori sa tri cilindra su u modi. Nissan ih već koristi, Ford je sa ovim motorom pobedio na prestižnom izboru Motor godine 2012, a na njegovom razvoju aktivno rade Hyundai i BMW. Vi ga možete imati i u novoj generaciji Dacia automobila, i to po veoma pristupačnoj ceni. Isprobali smo kako novi maleni agregat funkcioniše u novoj generaciji modela Dacia Sandero...

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Danas ćemo na Staroj planini upoznati karakter nove generacije modela Toyota RAV4 u planinskim uslovima. Posle prvog dela on-line testa, u kojem smo novi RAV4 vozili po autoputu i lokalnim putevima, danas ćemo upoznati njegove mogućnosti po snegom prekrivenom kolovozu, kao i u off-road uslovima. Krećemo...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Danas ćemo prvi put na srpskim putevima isprobati novu generaciju modela Toyota RAV4. Iz Beograda smo se upravo uputili ka Staroj planini, a prvi put smo za vas organizovali Online test, u kojem ćemo izveštavati o našim prvim utiscima i tome kako se novi RAV4 ponaša na našim putevima. Od našeg domaćima, kompanije Toyota Srbija, dobili smo verziju Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive. Krećemo...

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje