AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Volkswagen ima Golf GTI, Opel Astru OPC, Mazda 3 MPS, SEAT Leon Cupru, a Renault Megane Sport. Ovo je model, koji se od svoje skromnije "braće" ne razlikuje samo po ceni i stepenu opremljenosti, već najviše po onom što krije ispod "lima" i po onome što je sposoban da uradi na putu. Tamo, gde serijski modeli počinju da gube dah, ovaj sportista tek počinje, a njegova borba sa zakonima fizike, daleko je od očekivanja "običnog" vozača.

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Enterijer

Odmah nakon što je zauzeo poziciju za volanom, pitali smo Petrovića za prve utiske. "Moje lično mišljenje je da Megane RS, koji važi za najbrži hot-hatch na svetu, zaslužuje više sportski enterijer. Osim odličnih sportskih sedišta, nožnih komandi, žutih pojaseva i šavova na volanu i ručici menjača, ništa više ne naznačava da sedite u automobilu koji ispod haube ima agregat od 265 konjskih snaga. Ručica menjača u ovom automobilu definitivno zaslužuje drugačiji oblik, treba da bude manja i da se jasno distancira od one u modelu Megane 1.5 dCi. Isto se odnosi i na volan. Moram priznati da je ovo moj lični utisak, kao sportski orjentisanog vozača. Stručnjaci u Renault Sportu su verovatno želeli da ovaj sjajan sportski model približe što većem broju "običnih" vozača, ali ovo nikako nije običan automobil. Renault Megane RS je kao biser među perlama, u odnosu na ostale modele ovog francuskog proizvođača. U svakom slučaju, moram da pohvalim sportska Recaro sedišta, koja u krivinama pružaju vrhunski oslonac za telo." - izjavio je Petrović.

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Motor

Podsetimo, Megane RS pogoni benzinski 4-cilindarski 2.0 Turbo motor, koji u 2012. godinu ulazi sa novom "porcijom" snage, kojom se ranije mogla pohvaliti samo verzija Trophy. Zahvaljujući povećanju pritiska turbopunjača sa 2,3 na 2,5 Bara i promenama na usisnom sistemu, agregat razvija 265 KS pri 5.500 o/min, a maksimalni obrtni moment od 360 Nm, veći je za 20 Nm i dostupan je u rasponu obrtaja od 3.000 do 5.000 o/min. Odnos snage i mase iznosi 141 kW po toni. Snaga se na prednje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača.

Vladan Petrović je najpre isprobao automobil sa ESP sistemom u modu Sport, koji dozvoljava više kontrolisanog proklizavanja, a zatim je zadržao komandu, i aktivirao Sport mod sa isključenim ESP sistemom i show je mogao da počne. ESP sistem se uvek kod novog startovanja agregata automatski prebacuje u Normal mod (uključen ESP sistem).

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

"Kada se komandom ESP sistema aktivira Sport mod, broj obrtaja u fazi mirovanja raste, zvuk postaje drugačiji, a motor tek tada isporučuje maksimalnu snagu (u Normal modu je dostupno 250 KS). Kao što sam i očekivao, Megane RS je veoma snažan automobil i to pokazuje na svakom pređenom metru. Snaga se postepeno razvija u niskom režimu obrtaja, a izraženiji "potisak" se oseća već posle 2.000 o/min. Zanimljivo je da motor snagu razvija harmonično. Snažno povlači sve do 6.000 o/min, što je za svaku pohvalu, jer ne postoji takozvana turbo rupa, pa je moguće lakše kontrolisati snagu u krivinama, a samim ti je efikasnije koristiti. Ako hoćemo da izvučemo maksimum iz motora, moramo ga držati u visokim područjima obrtaja. Za svaku pohvalu je osobina motora da se vozi bez "nervoze" i preteranog napora u svakodnevnom saobraćaju. Što se manjača tiče, hodovi bi trebali biti kraći. Preciznost je zadovoljavajuća." - ističe Petrović.

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Vozna dinamika

"Megane RS na krivudavom putu, oseća kao riba u vodi. U trkačkom žargonu rečeno, "ležanje" je vrhunsko, i to je najveća prednost ovog automobila. To možemo zahvaliti krutoj Cup šasiji, tvrđem oslanjanju i pneumaticima dimenzija 235/35 R19 (deo Cup paketa), koje obezbeđuju snažnu vezu između automobila i podloge. Granica prijanjanja automobila u krivini je predaleka za "običnog" vozača. Za prave ljubitelje sportske vožnje, tu je i mehanička blokada diferncijala, koja sprečava nekontrolisano proklizavanje unutrašnjeg točka u krivinama. Megane RS je serijski opremljen elektronskom kontrolom diferencijala, a u paketu Cup, kojim je opremljen test automobil, dobija se još efikasnija mehanička blokada diferencijala. Zahvaljujući ovom diferencijalu, automobil neće rasipati snagu na točak koji je manje opterećen, čak i ako je podloga dramatično klizava. Volan nije sportski tvrd, iako je njegov otpor veći nego kod "običnog" modela. Užitak bi bio veći, kada bi volan pružao malo više informacija sa podloge. Ali, iako nije simbol sporta, veoma je precizan. Sve pohvale zaslužuje i vrhunski Brembo kočioni sistem" - zaključuje višestruki državni reli šampion.

 

Više o modelu Renault Megane RS, pogledajte na www.renault.rs.

 

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića
Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića
Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića
Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića



Goran Sarić - Automagazin portal

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Ljubitelji Honda automobila imaju veliki razlog za radost. Japanska kompanija je odlučila da, kupcima u Evropi ponudi turbodizel agregat 1.6 i-DTEC iz nove serije motora Earth Dreams Technology, koja predstavlja odgovor na Mazdinu Skyactiv tehnologiju. Potpuno novi turbodizel, stigao je i u Srbiju, a mi smo imali prilike da ga isprobamo u Hondi Civic. Ovo su naši prvi utisci...

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Juče smo na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) imali tu čast, da se upoznamo sa automobilom koji je pomrsio račune najizvikanijim sportskim automobilima današnjice i koji je ozbiljno uzdrmao njihovu reputaciju - Nissan GT-R. Kako je reč o rasnom sportskom automobilu, u pomoć nam je svojim vozačkim znanjem i iskustvom, pritekao višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Ponoviti uspeh najprodavanijeg Peugeota svih vremena, modela 206, to je cilj sa kojim francuski novitet dolazi na tržište. Za 14 godina, prodato je 7,3 miliona primeraka modela Peugeot 206, a njegov naslednik, model 207, za šest godina je dostigao trećinu ove brojke. Da li je novi Peugeot 208 spreman za velike uspehe, pokušali smo da ispitamo vozeći model 208 1.6 e-HDi Allure...

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Turbo benzinski motori sa tri cilindra su u modi. Nissan ih već koristi, Ford je sa ovim motorom pobedio na prestižnom izboru Motor godine 2012, a na njegovom razvoju aktivno rade Hyundai i BMW. Vi ga možete imati i u novoj generaciji Dacia automobila, i to po veoma pristupačnoj ceni. Isprobali smo kako novi maleni agregat funkcioniše u novoj generaciji modela Dacia Sandero...

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Danas ćemo na Staroj planini upoznati karakter nove generacije modela Toyota RAV4 u planinskim uslovima. Posle prvog dela on-line testa, u kojem smo novi RAV4 vozili po autoputu i lokalnim putevima, danas ćemo upoznati njegove mogućnosti po snegom prekrivenom kolovozu, kao i u off-road uslovima. Krećemo...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Danas ćemo prvi put na srpskim putevima isprobati novu generaciju modela Toyota RAV4. Iz Beograda smo se upravo uputili ka Staroj planini, a prvi put smo za vas organizovali Online test, u kojem ćemo izveštavati o našim prvim utiscima i tome kako se novi RAV4 ponaša na našim putevima. Od našeg domaćima, kompanije Toyota Srbija, dobili smo verziju Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive. Krećemo...

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje