AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Modernizovana Mazda3 za modelsku godinu 2012, stigla je i na tržište Srbije, a tokom višednevne vožnje smo se uverili, da se japanski kompakt odlično "drži" i posle tri godine tržišne egzistencije. Najnoviija unapređenja na "trojci" su uticala na sveukupno povećanje kvaliteta ovog atraktivnog automobila, a turbodizel motor 1.6 MZ-CD je uspešno spojio emocije i racionalnost, u kompaktnom "paketu"...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Dizajn

 

Vizuelne promene dizajna Mazde3 za modelsku godinu 2012, na pvi pogled će uočiti samo dobri poznavaoci ove marke. Japanci su se vodili strategijom da dobitnu kombinaciju ne treba menjati, i zato nisu želeli praviti velike "rezove" ili ugrađivati LED svetna za dnevno osvetljenje. Unapređena Mazda3 ima kompletno redizajniran prednji branik, koji je dobio novi ugaoni središnji otvor. Redizajnirani zadnji branik je značajno skraćen, što je Mazda učinila posle detaljne analize iskustava stvarnih korisnika, a sa ciljem da se olakša pristup prtljažniku.

Enterijer

 

U enterijeru je promenjena grafika instrumenata, što je povećalo njihovu preglednost. Prema tvrdnjama Mazde, time je ubrzano vreme reakcije, potrebno da vozač aktivira određeni uređaj ili promeni funkciju. Crvena pozadina putnog kompjutera je promenjena u belu, što je poboljšalo njegovu preglednost. Materijali korišćeni za izradu enterijera su kvalitetni, možda malo tvrđi za naš ukus, ali završna obrada je na vrhunskom nivou za ovu kategoriju (nižu srednju klasu).

Unutrašnjost unapređene "trojke" pozitivno je ocenio i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović: "Kod Mazda automobila nove generacije, već smo navikli na odličan položaj vozača. Mogućnosti podešavanja su velike, i svaki vozač, bez obzira na svoje gabarite, lako će pronaći svoj idealan položaj za volanom. Enterijer reflektuje karakter automobila svežim sportskim dizajnom i izraženom orjentacijom na vozača. Primećujem da je modernizovana "trojka" dobila i novu grafiku instrumenata, što ih čini dosta čitljivijim nego kog prethodnog modela, a to se odnosi i na pozadinsku boju putnog računara. Volan je mačo dimenzija i odlično "leži" u rukama, a položaj i izgled ručice menjača je idealan. Ako nešto moram kritikovati, onda je to nešto tvrđa plastika na instrument tabli i centralnoj konzoli, ali zato je zavšna obrada za svaku pohvalu."

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Iako Mazda3 izgleda kao veliki "komad" auta, prostorne proporcije u enterijeru su relativno skromne. Širina enterijera je sasvim zadovoljavajuća, ali prostor za noge putnika bi trebao biti veći, posebno zbog putnika koji su nešto viši od prosečnih. To se najviše odnosi na suvozačevo sedišta, dok je prostora za kolena putnika na zadnjoj klupi znatno više. Ali, zbog linije krova, koja se naglo spušta ka pozadi, iznad glava putnika visine 183 centimetra, ne ostaje puno prostora. Kada malo bolje razmislimo, prostor u Mazdi3 nije mali, ali od jednog od najvećih kompakta na tržištu, očekivali smo više. Zapremina prtljažnika od 430 je sasvim dovoljna za potrebe manje porodice, a moramo pohvaliti i izgled prtljažnika, kao i pristup prtljagu.

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Motor

 

2010. godine, Mazda je za svoju "trojku" pripremila novi turbodizel motor, koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim, kako po pitanju snage, tako i po pitanju potrošnje. U pitanju je common-rail motor MZ-CD 1.6, koji je u ponudi zamenio stari agregat MZR-CD 1.6 od 80 kW, koji je bio preuzet iz prve generacije Mazde3, i to bez promena. Motor razvija maksimalnu snagu od 116 KS pri 3.600 o/min i maksimalni obrtni moment od 270 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500, i uparen je sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Motor ima bolje karakteristike, jer je instaliran novi turbo-punjač sa varijabilnom geometrijom lopatica. Agregat zadovoljava Euro 5 ekološku normu, prvenstveno zahvaljujući smanjenju kompresionog odnosa na 16,0:1 i izmenjenom sistemu recirkulacije izduvnih gasova. Blok motora je izrađen od legure aluminijuma, ima razvod ventila SOHC i dva ventila po cilindru. Stari motor je imao četiri ventila po cilindru, a prelazak na dvoventilsku tehniku je obezbedio smanjenje unutrašnjeg trenja, buku i vibracije. Motor je 4 kg lakši, a zajedno sa šestostepenim menjačem je lakši za 7 kilograma. Piezo-električne brizgaljke rade pod maksimalnim pritiskom od 1.600 bara. Filter štetnih čestica DPF radi bez aditiva.

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Vladan Petrović nam je nesebično otkrio svoje utiske o sklopu motor-menjač. "Put do prilično velike "porcije" obrtnog momenta nije nimalo lak i motor ispod 1.500 o/min ne povlači tako snažno. Ovakvo ponašanje motora u niskim obrtajima, objašnjava i smanjen kompresioni odnos u poređenju sa prethodnikom, a sve u cilju smanjenja emisije štetnih materija. Ali, realno gledajući, iznad ove granice broja obrtaja, motor je veoma živahan i lepo povlači sve do 4.100 o/min, što je mnogo važnije sa stanovišta svakodnevne eksploatacije. S obzirom da je ovo automobil koji spada u nižu srednju klasu, preciznost i hod ručice menjača je na najvišem nivou. Treba pohvaliti i potrošnju goriva, jer smo u uslovima otvorenog saobraćaja i lagane noge na papučici gasa, zabeležili potrošnju od samo 4,5 l/100 km. Kočnice se "ne umaraju" ni posle deset snažnih kočenja na nizbrdici, i veoma su efikasne."

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Vozne osobine

 

Konstrukcijske promene na modernizovanoj Mazdi3 su mnogo važnije od "kozmetičkih". Koeficijent aeridinamičkog otpora je smanjen na 0,27, prvenstveno zbog promena na dizajnu prednjeg dela automobila, kao i zbog 10% veće zatvorenosti poda automobila. Zatvaranje poda automobila je povećalo krutost kompletnog automobila, a pozitivan rezultat je poboljšanje voznih osobina i smanjenje buke koja dolazi od točkova. Često kritikovana tvrdoća automobila, takođe je bila predmet inovacija. Mazda je u osveženu "trojku" instalirala nove amortizere, koji čine da prelasci preko neravnina budu mekši, a agilnost ostane na visokom nivou. Oslanjanje Mazde3 je možda i njena najveća prednosti u odnosu na veliki broj konkurenata, što smo mogli i pretpostaviti, s obzirom da je automobil razvijen na platformi prethodne generacije Focusa.

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

"U vožnji se oseća da se Mazdini inženjeri nisu zadovoljili samo kozmetičkim promenama na automobilu. Povećana je krutost karoserije, što se odrazilo i na poboljšanje voznih osobina, ali i na smanjenje uticaja vetra i buke u automobilu. U vožnji je sve veoma tiho, što možemo zahvaliti kako poboljšanoj aerodinamici, tako i boljoj izolaciji oslanjanja. Mazda je u osveženu "trojku" instalirala i nove amortizere, što je znatno omekšalo prelaske preko udarnih rupa i neravnina na našim putevima, a u isto vreme zadržana je agilnost. Automobil je veoma precizan i agilan, i zato će oni koji vole da voze, istinski uživati za volanom ovog automobila. Biću slobodan da kažem, da su oslanjanje, upravljivost i menjač", najveće prednosti ovog automobila u odnosu na većinu konkurenata." - zaključuje Petrović. zaključuje Petrović.

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

I na kraju, cena. Facelift Mazde3 nije doneo obrt u cenovnoj politici. Cena baznog modela (1.6i CE) od 14.530 € jasno govori o pozicioniranju ovog modela - skuplji od korejske konkurencije, ili od Renaulta, a dostupniji od većine konkurentskih modela nemačkih marki. Ali, treba istaći da je navedena cena sa popustom od 2.000 € i važi do 30.06.2012. godine. Cena testiranog modela, Mazda3 CD116 TE iznosi 17.030 evra (sa uračunatim popustom), ali je testirani primerak imao bogatu opremu, u koju spada i kvalitetniji audio uređaj sa komandama na volanu, dvozonski klima uređaj, kožom obložen volan i ručica menjača, grejanje električni kontrolisanih spoljnih retrovizora...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

 

Mazda3 1.6 MZ-CD (2012) - Specifikacija  
 Tip motora:  Common-Ril turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 2
 Zapremina motora (cm³):  1560
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  85 / 3600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  270 / 1750 - 2500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  186
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11,0
 Potrošnja - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  5.3 / 3.9 / 4.4
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  430
 Zapremina rezervoara (L):  55
 Masa automobila / nosivost (kg):  1201
 Dimenzije pneumatika:  195/65 R16
 Dužina automobila (mm):  4580
 Širina automobila (mm):  1755
 Visina automobila (mm):  1470
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2640
 Cena testiranog modela (EUR):  17.030

 

 Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Zvanični uvoznik i distributer: Profil International
Adresa: Karađorđeva 13, Beograd
Tel: +381 (0)11 328-3722
Fax: +381 (0)11 303-1737
Web: www.mazda-rs.com

 Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Ljubitelji Honda automobila imaju veliki razlog za radost. Japanska kompanija je odlučila da, kupcima u Evropi ponudi turbodizel agregat 1.6 i-DTEC iz nove serije motora Earth Dreams Technology, koja predstavlja odgovor na Mazdinu Skyactiv tehnologiju. Potpuno novi turbodizel, stigao je i u Srbiju, a mi smo imali prilike da ga isprobamo u Hondi Civic. Ovo su naši prvi utisci...

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Juče smo na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) imali tu čast, da se upoznamo sa automobilom koji je pomrsio račune najizvikanijim sportskim automobilima današnjice i koji je ozbiljno uzdrmao njihovu reputaciju - Nissan GT-R. Kako je reč o rasnom sportskom automobilu, u pomoć nam je svojim vozačkim znanjem i iskustvom, pritekao višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Ponoviti uspeh najprodavanijeg Peugeota svih vremena, modela 206, to je cilj sa kojim francuski novitet dolazi na tržište. Za 14 godina, prodato je 7,3 miliona primeraka modela Peugeot 206, a njegov naslednik, model 207, za šest godina je dostigao trećinu ove brojke. Da li je novi Peugeot 208 spreman za velike uspehe, pokušali smo da ispitamo vozeći model 208 1.6 e-HDi Allure...

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Turbo benzinski motori sa tri cilindra su u modi. Nissan ih već koristi, Ford je sa ovim motorom pobedio na prestižnom izboru Motor godine 2012, a na njegovom razvoju aktivno rade Hyundai i BMW. Vi ga možete imati i u novoj generaciji Dacia automobila, i to po veoma pristupačnoj ceni. Isprobali smo kako novi maleni agregat funkcioniše u novoj generaciji modela Dacia Sandero...

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Danas ćemo na Staroj planini upoznati karakter nove generacije modela Toyota RAV4 u planinskim uslovima. Posle prvog dela on-line testa, u kojem smo novi RAV4 vozili po autoputu i lokalnim putevima, danas ćemo upoznati njegove mogućnosti po snegom prekrivenom kolovozu, kao i u off-road uslovima. Krećemo...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Danas ćemo prvi put na srpskim putevima isprobati novu generaciju modela Toyota RAV4. Iz Beograda smo se upravo uputili ka Staroj planini, a prvi put smo za vas organizovali Online test, u kojem ćemo izveštavati o našim prvim utiscima i tome kako se novi RAV4 ponaša na našim putevima. Od našeg domaćima, kompanije Toyota Srbija, dobili smo verziju Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive. Krećemo...

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje