AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Fotografije snimljene u centru NAVAK, možete pogledati klikom na LINK.

 

Posle "šestice", koja je predstavljala evoluciju prethodnika, Golf sedme generacije koristi potpuno novu konstrukciju i motore.

Volkswagen Golf sedme generacije ima dužinu od 4.255 mm, što je za 56 mm više od dužine šeste generacije ovog modela. Poznato je da novi Golf prati aktuelne trendove, pa će biti lakši, širi i niži od svog prethodnika. Širina automobila iznosi 1.799 mm (+13 mm), a visina 1.452 mm (+27 mm) Prtljažni prostor je povećan za 30 litara, što znači da njegova zapremina iznosi 380 litara. Zahvaljujući korišćenju nove modularne platforme MQB, međuosovinsko rastojanje je povećano za 59 mm, na 2.637 milimetara.

Dizajn

Kada su nekadašnjeg šefa Volkswagena kritikovali da se Golf nove generacije minimalno razlikuje od "starog", njegov odgovor je bio sledeći: "Golf može napraviti samo jednu grešku, a to je prestati biti Golf!" Slična je situacija i sa Golfom sedme generacije, koji je zadržao sve tipične linije prethodnika - snažan zadnji C-stub, uglaste linije i komapaktne proporcije. Prednje i zadnje svetlosne grupe su razrađena tema prethodnika, ali sve linije su oštrije i izraženije. Test vozač Automagazin portala, četvorostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović, ovako je opisao susret sa novim Golfom: "Iako je u pitanju generacijska smena, svako će već na prvi pogled prepoznati ovaj automobil. Nemačkim stručnjacima za dizajn treba čestitati. Iako je na automobilu praktično sve novo, Golf je ostao Golf. Prvo što zapažam jeste da je niži od "šestice", ali i širi, što ga čini veoma atraktivnim i dinamičnim. Pogled na bokove nam otkriva mišićavo "telo", što možemo zahvaliti prvenstveno izraženim C-stubovima i blatobranima."

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Enterijer

Nova platforma je omogućila i bolje iskorišćenje prostora. Enterijer je u visini laktova širi za 2, a u visini ramena za 3 centimetra. Širina prtljažnog prostora, između lukova točkova, iznosi 1.272 mm, što je povećanje od čitavih 228 mm! Ivica utovarnog dela nalazi se na visini od 685 mm, što je za skoro dva centimetra bliže podlozi nego kod prethodne generacije. Dosta se radilo i na ergonomiji. Sedište vozača je pomereno 20 mm ka nazad, ručica menjača je za 20 mm viša, a udaljenost pedala za kočnicu i gas je povećana za 16 mm. Volkswagen je time obezbedio veće mogućnosti podešavanja, pa će i izrazito visoke osobe lako pronaći odgovarajući položaj za volanom. Klasičnu ručnu kočnicu je zamenila elektronska, a između sedišta ima više prostora za odlaganje sitnica. Deo standardne opreme je displej osetljiv na dodir, dijagonale 5 inča, a skuplja verzija će biti opremljena displejom dijagonale 8 inča, sa 3D grafikom.

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Centralni deo "kokpita" prvu put je ovako izraženi zaokrenut ka vozaču, što je veoma zanimljivo rešenje u Golfu. Na vrhunski preglednoj instrument tabli nije bilo potrebno menjati puno toga, ali nova je 3D grafika displeja putnog kompjutera, koji ima nekoliko funkcija više. "Moram da pohvalim vrhunsko uređenje prostora. Posebnu pažnju, konstruktori su posvetili detaljima. Materijali su veoma kvalitetni, a završna obrada filigranski precizna. Pozicija za volanom je prirodna, sve je u "dometu" vozača, a podešavanje sedišta i volana su zaista velika. "Čist dizajn" i pregledna grafika instrumenata su bili karakteristčni i u šestoj generaciji, a najveća je razlika nova bela boja instrumenata. Standard je i elektronska ručna kočnica, koja je svoje mesto pronašla na središnjem tunelu, iza ručice menjača." - istakao je Petrović.

 

Pogledajte vest: U NAVAK-u prezentovan novi Golf - najbolji Golf ikada!

Više prostora imaće i putnici na zadnjim sedištima. Krov je u svom zadnjem delu skoro ravan, što obezbeđuje puno prostora za glave putnika. Iznad sedišta, za gornji deo tela putnika ostaje prostor visine 98 centimetara, što je za svaku pohvalu. Širina enterijera u visini laktova od 147 centimetara, ozbiljno se bliži segmentu srednje klase.

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Motori

Dostupni su novi motori i 4Motion pogon na četiri točka koji obogaćuju veliku gamu novog Golfa. Ljubitelji Golfa uživaće u novoj generaciji motora koji nude veću ekonomičnost i niske vrednosti emisije CO2. Četiri nova motora: 1.2 TSI BlueMotion od 63 kW (85ks), 1.2 TSI BlueMotion od 77 kW (105ks), 1.4 TSI BlueMotion 90 kW (122ks) i 1.4 TSI BlueMotion od 103 kW (140ks) sa ACT (aktivan menadžment cilindara). Ovi motori se mogu kombinovati ili sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa 7-stepenim menjačem sa duplim kvačilom (DSG). "Čast" dizel motora brane dve verzije 1.6 TDI agregata (90 KS i 105 KS) i 2.0 TDI agregat snage 150 KS.

 

Više o MQB platformi, na kojoj stoji novi Golf, možete pročitati klikom na LINK.

4Motion pogon na sva četiri točka je dostupan kao opcional u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim menjačem i sa motorima, 1.6 l 77 kW (105ks) TDI BlueMotion tehnologija, 2.0 l 110 kW (150ks) TDI BlueMotion tehnologija.

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Mi smo u kratkoj vožnji na NAVAK stazi imali priliku da isprobamo dizelsku verziju Golf 1.6 TDI od 105 konjskih snaga, koji je veoma vešto uparen sa petostepenim menjačem. "Sklop motor-menjač funkcioniše savršeno, što sam od Volkswagena i očekivao. Prenosni odnosi su odlično "pogođeni", što je motoru obezbedilo visok nivo elastičnosti. U kratkoj vožnji nismo mogli proveriti potrošnju, ali verujem da je znatno smanjena, jer se radi o novoj generaciji Common-Rail motora. Prvi utisak je pozitivan." - istakao je Petrović.

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Oslanjanje

Novi VW Golf stoji na MQB platformi, koja ima modifikovano prednje oslanjanje tipa MacPherson i potpuno novu zadnju osovinu sa više tačaka vezivanja. Na Golfu, koji smo imali priliku da isprobamo, nije bila Multilink osovina, jer je Volkswagen odlučio da skup i težak sistem Multilink nezavisnog oslanjanja točkova ugrađuje samo u Golf sa motorima snage iznad 103 kW, a na slabijim verzijama je polukruta zadnja osovina, koja se, odlično pokazala. Novi Golf se u vožnji odlično ponaša, jer je trag točkova povećan na obe osovine, kao i međuosovinsko rastojanje.

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Vladan Petrović smatra da je Golf položio prvi ispit na stazi NAVAK: "Golf se odlično ponaša i u agresivnoj vožnji. Veoma ga je teško isprovocirati, da izgubi zadatu putanju. Volan je izuzetno precizan, a dobro osmišljeno oslanjanje Golfu obezbeđuje odlično "ležanje" u krivinama. Automobil se snažno drži zadate putanje, a kada preteramo sa gasom u krivini, ESP sistem munjevito reaguje. U vožnji se oseća i širi trag ročkova, kao i veće međuosovinsko rastojanje, što povećava osećaj kompaktnosti i sigurnosti. Kočnice su optimalno dozirane, što zaokružuje pozitivan utisak o ovom sjajnom automobilu, koji će sigurno postaviti nove standarde u nižoj srednjoj klasi."


Pogledajte cene novog Golfa.

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Potpuno nova, treća po redu Mazda 6 pripremljena za modelsku godinu 2013, spada u najzanimljivije novitete ove godine, posebno u konkurenciji evropske srednje klase. Ljudi se za njom okreću, odlično se vozi, ima štedljive i snažne motore. Novu "šesticu" smo isprobali sa najsnažnijim turbodizel motorom zapremine 2.2 litra i u najbogatijem paketu opreme Revolution...

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Kada biste na parkingu pored vas ugledali novu i staru generaciju modela Mercedes-Benz A-Klasa, teško biste uočili sličnost između ova dva modela. Nova A-Klasa je rekla definitivno zbogom "sendvič" konstrukciji poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela niže srednje klase, i zato je A-Klasa više sportska...

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje