AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Pogledajte fotografije modela Hyundai i30 1.6 CRDi.

 

Dizajn

Novi Hyundai i30 izgleda sveže i dinamično. Prva generacija modela i30, samo je najavila fluidni dizajn. Na modelu Hyundai i30 sa rednim brojem dva, tim dizajnera na čelu sa šefom Thomasom Bürkleom, razvio ga je do savršenstva i prosto se "plašimo" kako će izgledati njegova treća generacija. Rezultat predanog rada dizajnera je mišićava karoserija, koja neodoljivo podseća na veći model i40. To se pre svega odnosi na šestougaonu masku hladnjaka. Na oblike prednjeg dela automobila, nastavlja se dinamična linija krova, a vešto zaobljene gornje ivice prozora, zakošen C-stub i kratki zadnji prevesi, ističu kompaktnost ovog modela. Zadnje svetlosne grupe na novom i30 imaju horizontalnu orjentaciju. Automobil predviđen za novinarske test vožnje, bio je opremljen i atraktivnim felnama sa poliranim površinama, hromiranom maskom hladnjaka i ručicama na vratima, xenon svetlima, LED svetlima za dnevno osvetljenje, panoramskim krovom...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Enterijer

Po otvaranju vrata, sačekala nas je kabina modernog dizajna, koja sa prostranim enterijerom odaje utisak višeg kvaliteta. Enterijer modela Hyundai i30 je napravio značajnu distancu u odnosu na prethodnika i više podseća na onaj koji smo videli u Elantri i u modelu i40. Prvi utisak je, da je južnokorejski proizvođač posebnu pažnju posvetio povećanju prostora u enterijeru, čemu doprinose manji središnji "tunel", niska instrument tabla i otvori u bočnim vratima. Mnogi detalji, kao što su volan, navigacioni sistem ili panel klimatizacije, poznati su nam iz modela i40 ili nove Elantre. Kreativnost dizajnera, ogleda se u nekoliko dekorativnih detalja i izgledu sedišta sa perforiranim površinama.

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Vrhunac segmenta predstavlja i unutrašnja širina u visini laktova, koja iznosi 147 centimetara, i na prednjim i na zadnjim sedištima. Mesta ima sasvim dovoljno u svim smerovima, a u isto vreme kabina odaje utisak kompaktnog automobila. Putnici na zadnjim sedištima uživaće u sedištima pozicioniranim 38 centimetara iznad poda, što obezbeđuje vrhunsku podršku u predelu butina. Prtljažni prostor je povećan za 10 %. Zapremina prtljažnika iznosi 387 litara, a rub prtljažnika je smešten nisko, samo 68 centimetara iznad zemlje, što značajno olakšava pristup prtljažnom prostoru.

Test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović, enterijer je ocenio visokom ocenom. "Poziciju za volanom je veoma lako pronaći, u čemu pomažu električno podesiva sedišta, koja pružaju odličan oslonac za donji i gornji deo tela. Raspored komandi, zahteva manji period privikavanja za intuitivno korišćenje, ali oni koji su vozili neki novi Hyundai, veoma brzo će se snaći. Sve pohvale moram da uputim za kameru za vožnju unazad, koja je vešto sakrivena u logo na vratima prtljažnika." - izjavio je Petrović.

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Motor

Četvorocilindarski turbodizel motor 1.6 CRDi, predstavlja najvažniji element Hyundai ponude dizelskih motora u Evropi. Nažalost, u Srbiji još uvek ne postoji dizel verzija u ponudi. Maksimalna snaga motora iznosi 128 konjskih snaga pri 4.000 o/min, što predstavlja sam vrh u ovoj zapreminskoj kategoriji. Maksimalni obrtni moment agregata iznosi 260 Nm, a dostupan je u rasponu obrtaja od 1.900 do 2.750 o/min. Agregat je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, a u ponudi je i automatski menjač sa istim brojem prenosa. Sklop motor-menjač funkcioniše odlično, a ručica menjača je odlično dizajnirana, hodovi su kratkii, ali preciznost bi trebala biti bolja. Što se potrošnje tiče, na našem testu se kretala između 5.5 i 6.5 litara, što je za svaku pohvalu.

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

"Motor je veoma kultivisan i tih, kako zbog savremene konstrukcije, tako i zbog odlične izolacije. U vožnji se oseća da je agregat prvoklasno izbalansiran. Spremno reaguje na gas u svim područjima obrtaja, ali utisak je da raspolaže manjom snagom od 128 KS, koliko navodi fabrika. Razvoj snage je linearan, motor se ponaša kao da nema turbinu. Naravno, to ne znači da snage nedostaje. U svim situacijama vozač će imati dovoljno snage, a preticanja neće biti "napeta". U neutralnom modu je teško proceniti šta je pod haubom, a čak ni na autoputu motor nije izvor neprijatne buke. Menjač ima kratke hodove, ali bi stepeni prenosa trebali biti jasnije definisani. Pozicija ručice menjača je malo povišena, i odlično "leži" u ruci." - istakao je Petrović.

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Oslanjanje i upravljivost

Oslanjanje nove generacije modela Hyundai i30 ima zadnju multilink osovinu sa četiri tačke oslonca (odlazeći i30 ima oslanjanje sa tri tačke). Južnokorejska kompanija je u svojim press materijalima isticala da je komfor znatno povećan, što se i dogodilo. Kvalitet amortizacije je na višem nivou, što smo osetili u vožnji po našim putevima prepunim udarnih rupa i poprečnih neravnina.

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

"Hyundai je ovoga puta dao prednost komforu u vožnji, ali nije žrtvovana upravljivost. Do kabine stižu samo "filtrirani" tupi zvuci oslanjanja, a mogu slobodno reći da je udobnost na nivou nemačkih konkurenata. Inženjeri su napravili odličan kompromis između udobnosti i dobrog "ležanja" na putu, što je obezbedilo odličnu stabilnost automobila čak i na neravnom putu. Što se upravljanja tiče, tu pomaže sistem Flex Steer. Razlike između režima rada Comfort, Normal i Sport, nisu toliko izražene, ali se oseća u vožnji. Režim Comfor je prilično inertan i odgovara najviše za parkiranje. U režimu Normal, upravljanje je jasnije definisano, a Sport pruža najviše informacija sa podloge, a upravljač pruža veći otpor tokom upravljanja." - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Zaključak

Na našem prvom testu, nova generacija modela Hyundai i30 se predstavila kao ozbiljan konkurent nemačkim modelima. Novi i30 ne želi da se nametne najnižom cenom, već i drugim kvalitetima. Hyundai i30 ima prostran i kvalitetan enterijer, štedljiv motor i odlično podešeno oslanjanje. Naravno, posle svega, logično je pitanje koliko sve to košta. Najjeftiniji i30 u Srbiji, benzinski model Hyundai i30 1.4 GL Comfort, sa carinom i porezom košta 11.990 evra. Već Comfort oprema, podrazumeva mnogo toga važnog za komformu i bezbednu vožnju, kao što je klima uređaj, elektronski program stabilnosti (ESP), vazdušni jastuci, elektro paket, ISO Fix, daljinsko centralno zaključavanje... Nažalost, na tržištu Srbije još uvek nije dostupan model i30 opremljen dizel motorom, ali na osnosvu našeg iskustva iz vožnje dizelskog test automobila, ostaje nam da se nadamo da će i to uskoto biti promenjeno.

 

Nova informacija! Samo nekoliko trenutaka, nakon što smo objavili test nove generacije modela i30, primili smo poziv od PR službe kompanije Hyundai Auto Beograd, koja nas je ljubazno obavestila, da će novi i30 sa dizel motorom, u Srbiji početi da se prodaje od septembra meseca tekuće godine! Ova vest će sigurno obradovati sve one, koji su željno očekivali dolazak omiljenog i30, ali sa dizel motorom!

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

 

 Hyundai i30 1.6 CRDi  
 Tip motora:  Turbodizel redni motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1582
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  94 / 4000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  260 / 1900 - 2750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  197
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,9
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  348 / 1316
 Zapremina rezervoara (L):  53
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.480 / 450
 Dimenzije pneumatika:  225/45 R17
 Dužina automobila (mm):  4300
 Širina automobila (mm):  1780
 Visina automobila (mm):  1470
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2650
 Cena modela i30 1.4 GL Comfort (€):  11.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Uvoznik: Hyundai Auto Beograd
Adresa: Milutina Milankovića 7V (Treći bulevar) 11070 Novi Beograd, Srbija
Tel.: 011 / 22 52 500
Fax: 011 / 22 52 503
Web: www.hyundai.rs


Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Potpuno nova, treća po redu Mazda 6 pripremljena za modelsku godinu 2013, spada u najzanimljivije novitete ove godine, posebno u konkurenciji evropske srednje klase. Ljudi se za njom okreću, odlično se vozi, ima štedljive i snažne motore. Novu "šesticu" smo isprobali sa najsnažnijim turbodizel motorom zapremine 2.2 litra i u najbogatijem paketu opreme Revolution...

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Kada biste na parkingu pored vas ugledali novu i staru generaciju modela Mercedes-Benz A-Klasa, teško biste uočili sličnost između ova dva modela. Nova A-Klasa je rekla definitivno zbogom "sendvič" konstrukciji poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela niže srednje klase, i zato je A-Klasa više sportska...

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje