AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Danas ćemo prvi put na srpskim putevima isprobati novu generaciju modela Toyota RAV4. Iz Beograda smo se upravo uputili ka Staroj planini, a prvi put smo za vas organizovali Online test, u kojem ćemo izveštavati o našim prvim utiscima i tome kako se novi RAV4 ponaša na našim putevima. Od našeg domaćima, kompanije Toyota Srbija, dobili smo verziju Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive. Krećemo...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

...

 

09:07 Upravo smo preuzeli automobil, čiju specifikaciju možete pogledati ispod.

 

10:10 Prvi utisci

Dizajn nove generacije modela Toyota RAV4 predstavlja pravo osveženje. Novi RAV4 je daleko dinamičniji od svog prethodnika. Bočni profil automobila otkriva njegovu kompaktnost, ali i originalnost. Čini se da neće biti teško prepoznati ga, već na prvi pogled. Ono što je veoma važno za ovu kategoriju automobila, novi RAV4 izgleda masivnije od prethodnika.

Automobil se može pohvaliti novom maskom hladnjaka, koja neodoljivo podseća na onu koju smo videli na novoj generaciji modela Auris. Dakle, masku na dva dela preseca ponosni veliki logo Toyote Zadnje svetlosne grupe više ne samo na C-stubu, već su pozicionirana neposredno ispod zadnjeg stakla, jednim delom na vratima prtljažnika, a drugim delom duboko zadiru u C-stub automobila. Linije su oštre, ali definitivno ne tako oštre kao kod hatchback-a niže srednje klase.

 

 Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive
 
 Tip motora:  Common-Rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.231
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  110 / 3.600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  340 / 2.000 - 2.800
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  190
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,6
 Potrošnja - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  ---------------
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  547 / 1.746
 Zapremina rezervoara (L):  60
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.605 / 595
 Dimenzije pneumatika:  
 Dužina automobila (mm):  4.570
 Širina automobila (mm):  1.845
 Visina automobila (mm):  1.660
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.660
 Cena ---------------

 

10:25 Upravo napuštamo Beograd.

Vreme nam ne ide na ruku, jer kiša neprestano pada. Ali, to nam ne smeta, jer se u novom RAV4 osećamo ušuškano kao u dnevnoj sobi :-)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Vrata prtljažnika konačno nagore!

 

Povećanje dužine karoserije na 4,57 metara (20,5 cm!), "obradovalo" je i prtljažni prostor, koji sada meri zapreminu od čak 547 litara (1.746 litara kada se obore nasloni sedišta). Konačno se vrata prtljažnika otvaraju klasično nagore (u najbolje opremljenoj verziji električnim putem), a ne po japanski u stranu. Na tržištu Srbije, pored seta za popravku, novi RAV4 je dostupan i sa rezrernim točkom (u podu prtljažnika), koji neznatno smanjuje zapreminu prtljažnika (za oko 30 litara). 

 

10:50 na autoputu pri brzini od 130 km/h kreće se oko 8,0 litara na 100 pređenih kilometara.

 

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

11:59 U enterijeru ne nalazimo ništa, što bi nas podsetilo na odlazeći RAV4. Ventilacioni otvori kombinuju kružne i četvorougaone oblike, instrument tabla je masivna, a volan ima sportski dizajn, sa potpuno novim izgledom komandi, što smo mogili nedavno videti i kod nove generacije modela . Posebno je zanimljiv deo ispred suvozača, koji je veoma originalan, ali u isto vreme obezbeđuje dosta prostora za ostavu sitnica.

Enterijer pruža zaista nadprosečnu prostranost, što je rezultat produženog međuosovinskog rastojanja u odnosu na prethodnu generaciju od čak 10 centimetara! Dužina automobila je povećana za 205 mm, širina za 30 mm, a visina je smanjena za 25 mm u odnosu na prethodnika. To se oseća i u kabini. Najviše oduševljava prostor na zadnjim sedištima: za kolena ima više prostora od konkurentskih modela Mazda CX5 i VW Tiguana, a zadnji naslon sedišta se može podešavati, što je za svaku pohvalu. Napred moram da pohvalim velika sedišta, koja pružaju odličan oslonac u butnom delu nogu, što znači da se noge neće zamarati ni tokom dužih putovanja. Primećujemo i da ručica na vratima neodoljivo podseća na onu koju smo videli na Land Cruiseru. Sa aspekta vozača, nemamo ni jedan jedini prigovor na ergonomiju i intuitivnost komandi. Sve se nalazi tamo gde ga i očekujemo. Ako moramo pronaći manu, onda neka to bude nepregledan zadnji deo automobila, zbog masivnih zadnjih stubova.

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

12:51 Ono što će obradovati mnoge poklonike "dinamičnih" automobila, jeste činjenica da i četvrta generacija modela Toyota RAV4 nosi rukopis Akia Toyade. Zato nas ne čudi, što je nova generacija veoma upravljiv automobil, koji nudi mnogo više dinamike u vožnji od prethodnika. Volan je precizniji, a oslanjanje tvrđe, iako i dalje veoma komforno. Na autoputu, automobil je veoma otporan na bočne udare vetra, a oslanjanje odlično filtrira neravnine na autoputu prema Nišu, kojih nije malo...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

13:45 Dizel u glavnoj ulozi

Nova generacija modela Toyota RAV4 u Srbiji je dostulna sa dva dizelska motora i jednim benzinskim. Konkretno, radi se o motorima 2.0 D-4D (124 KS), 2.2 D-4D (150 KS) i 2.0 Valvematic (151 KS). Naravno, najveći prodajni uspeh se očekuje od dizelskih motora

Zadužili smo automobil koji pokreće najveći turbodizel u ponudi. Agregat razvija maksimalnu snagu od 150 KS i maksimalni obrtni moment od 340 Nm. Motor je elastičan, što potvrđuje i informacija, da je maksimalni obrtni moment dostupan već pri 2.000 o/min. Motor je odlično uparen sa menjačem, potrošnja na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130-140 km/h iznosila je oko 8 L / 100 km. Očekujemo da njegove najveće prednosti vidimo na planinskim putevima. Naš test automobil je bio opremljen 6-stepenim manuelnim menjačem i 4x4 pogonom.

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

 
 
 
 

14:10 Zanimljivo je, da potrošnja po planinskim putevima, od Kalnde prema Staroj planini, nije puno veća od one na autoputu. Prosečna potrošnja iznosi 8,7 l/100 km.

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

16:35 Po krivudavim planinskim putevima, automobil se minimalno naginjao, prvenstveno zbog nešto tvrđe podešenog oslanjanja. To je povećalo i komfor u automobilu, jer što se automobil manje naginje, to je uticaj na putnike manji. Novina u novoj generaciji atraktivnog SUV-a je režim vožnje Sport, koji smanjuje proklizavanje u brzim prolascima kroz krivine, što smo najbolje osetili u vožnji ka Staroj planini. Sistem automatski, preventivno, aktivira zadnju osovinu, u trenutku kada dođe do zaokreta volanom.

 

Pogledajte novi RAV4 u snežnim uslovima.

 

Goran Sarić - Automagazin portal

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

 

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Modernizovani Dacia Duster stigao je u Srbiju. Sa unapređenim crossover modelom upoznali smo se u teškim off-road uslovima nedaleko od Beograda, kojih se ne bi postideli ni terenski modeli "specijalizovani" za ove uslove. Posle nekoliko sati prave adrenalinske vožnje, naši utisci su pozitivni. Duster je hrabro grabio napred, kroz blato, vodu i led...

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

U Srbiju je stigla nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, koja svet automobila podiže na viši nivo. Juče smo u trening centru Mercedes-Benz u Krnješevcima imali priliku da se upoznamo sa automobilom koji predstavlja ponos nemačke automobilske industrije. Posle prve vožnje, zapitali smo se, da li je ovo automobil ili dom na točkovima...

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota se vraća u klasu kompaktnih karavana. Prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, a kod novog Aurisa upravo je njegova karavanska verzija namenjena onima kojima su praktičnost i prostranost na prvom mestu. Toyota je kod karavanskog Aurisa izabrala proverenu formulu - zadnji preves je produžen za 285 milimetara, a dizajn nije dramatično izmenjen...

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Nova, treća po redu generacija modela Seat Leon, ima za cilj da svojim vlasnicima ponudi više emocija nego bratski model iz koncerna VW. Naši prvi utisci su da je u tome uspeo. Tehnika Golfa i španski temperament uspešno su spojeni u jednu celinu, a ergonomija i komfor u vožnji ostali su na visokom nivou, kakav se od automobila ove cenovne kategorije i očekuje...

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje