AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Nova konstrukcija

Dužina 4.237 mm i visina 1.421 mm su slični kao kod prethodnika. Međuosovinsko rastojanje je povećano za simboličnih 23 mm na 2.601 mm, pri čemu je prednji preves skraćen. Širina karoserije je povećana za 12 mm na 1.777 mm. Kao što je poznato, novi A3 je prvi automobil u VW grupaciji, koji se može pohvaliti novom modularnom platformom MQB. Glavna prednost ove platforme leži u smanjenoj masi. Audi A3 je prosečno "smršao" za 80 kilograma, a test automobil, Audi A3 2.0 TDI teži svega 1.355 kilograma. Platforma pod nazivom Modulare Querbaukasten, na kojoj stoji i VW Golf VII i nova Škoda Octavia, podrazumeva upotrebu visokootpornog čelika, ali su zato mnogi delovi izrađeni od aluminijuma (blatobrani, "hauba", deformibilne zone...).

 

Pogledajte više o MQB platformi.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Dizajn

Spoljašnji dizajn nove generacije modela Audi A3 ne donosi velika iznenađenja. Profil je tipičan i prepoznatljiv, naravno preuzet od prethodnika. Ko ne bi prepoznati karakteritičan C-stub? Na prednjim i zadnjim partijama uočavamo detalje inspirisane modelima Q3 ili A6. Rezultat je dinamičniji izgled, sa velikim brojem horizontalnih dizajnerskih linija. Aktuelni izgled Audija sa šestougaonom singleframe maskom, jasno nam pokazuje, da je u pitanju nova generacija modela Audi A3. "Slim" zadnje svetlosne grupe i izražene horizontalne linije vizuelno regulišu odnos visine i širine. Prepoznatljiv detalj su i LED dnevna svetla, integrisana u glavne svetlosne grupe.

 

Pogledajte test Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Enterijer

Posle otvaranje dugih vrata, koja su karakteristična za automobile sa troja vrata, sačekalo nas je nisko postavljeno sedište i elegentno dizajnirana unutrašnjost. Test automobil je bio opremljen sportski dizajniranim sedištima, koja odlično drže telo u krivinama, ali pružaju odličan komfor na dužim putovanjima. Enterijer je tipičan za Audi modele današnjice, možda malo strog, ali u test automobilu ga "oživljavaju" aluminijumski detalji, što daje sportski utisak. Sve pohvale zaslužuje i velika mogućnost podešavanja volana, koja omogućava osobama sa dugim nogama, da lako pronađu idealnu poziciju za volanom. Na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno prostora za glavu, ali dovoljno prostora za kolena će imati samo putnici visine do 180 cm. Oni viši će morati da pokažu malo "gimnastike". Ali, duža verzija Sportback, sigurno ima više prostora za putnike na zadnjim sedištima. Zanimljivo je, da je reflektujući prsluk smešten u fioci u zadnjim sedištima, a trougao u vratima prtljažnog prostora. Ništa revolucionarno, ali vlasnici nove A-trojke, sigurno će znati da cene ove detalje. Slabiju ocenu moramo da uputimo i za otežan pristup zadnjim sedištima, ali kome smeta, može izabrati A3 Sportback sa drugim parom vrata. Sve pohvale zaslužuje prtljažnik. Ima zapreminu od 365 litara, pravilan oblik i podesivu dubinu. Šta više očekivati od kompaktnog hatchback modela?

 

Pogledajte vest Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Glavnu novinu predstavlja modernizovani informacioni sistem Audi Connect. Deo pomenutog sistema predstavlja nama dobro poznati MMI, čiju poslednju verziju smo videli na aktuelnoj generaciji modela Audi A6, kao i na Audiju Q3.

 

Pogledajte vest Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic.


Uvećano kružno komandno dugme, sada se može koristiti i kao touchpad na notebook-u, a preko njega je moguće uneti adresu za navigaciju i internet adresu jednostavnim pisanjem prstom po podlozi. Žargonski, Audi ovakvo rešenje naziva MMI Touch. Neki od tastera oko glavnog birača, u novom A3 su zamenjeni sa dva nova prekidača, kako bi se lakše prelazilo iz moda navigacionog sistema, telefona, radio uređaja i drugih medija. Zahvaljujući grafičkom procesoru NVIDIA Tegra, LED dispjel dijagonale 7 inča reflektuje sliku visokog kvaliteta u 3D formatu.

Kada bolje pogledamo središnju konzolu, primećujemo da nedostaje klasična ručica ručne kočnice. Zamenu je dobila u elektromagnetnoj kočnici, koja se aktivira dugmićem sa oznakom P. Polje u naslonu za ruke prima telefon dimenzija iPhone, Samsung S serije, HTC, Sony Ericsson,  a telefon se može priključiti na konvencionalni punjač ili putem Bluetootha povezati sa Audi Connect sistemom.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Motor 2.0 TDI

Novi Audi A3 ima dva dizelska agregata u svojoj ponudi: 1.6 TDI i 2.0 TDI. U oba slučaja se radi o potpuno novim agregatima lagane konstrukcije. Mi smo na testu imali veći turbodizel, koji je snažniji u odnosu na svog prethodnika iste zapremine za 7 kW. Razvija maksimalnu snagu od 110 kW, koja je sada dostupna već pri 3.500 o/min, za razliku od prethodnika, koji je maksimaln snagu razvijao pri 4.000 o/min. I maksimalni obrtni moment je dostupan 500 o/min niže. Maksimalnih 320 Nm, agregat razvija u rasponu obrtaja od 1.750 do 3.000 o/min. Audi A3 sa novim 2.0 TDI motorom razvija bolje performanse i manju potrošnju.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Bolja iskorišćenost motora i veća efikasnost, postignuta je novim i bolje osmišljenim prenosnim odnosima u šestostepenom manuelnom menjaču. Pravilno odmereni prenosni odnosi, omogućavaju sasvim normalnu vožnju u rasponu obrtaja od 1.500 do 2.000 o/min i vožnju sa snažnijim ubrzanjima od 2.000 do 3.000 o/min. Potrošnja goriva zaslužuje sve pohvale. Pri konstantnih 130 km/h u šestom stepenu prenosa (2.200 o/min), moderni turbodizel troši 6,3 litra nafte na 100 pređenih kilometara. Pri 100 km/h (1.700 o/min), agregat troši samo 4,6 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Oslanjanje

Nova generacija modela Audi A3 dostupna je u dva različita konstrukcijska rešenja zadnjeg oslanjanja. Verzije sa motorima snage veće od 90 kW opremljene su sa modernom multilink zadnjom osovinom, a slabije motorizacije (1.2 TSI i 1.6 TDI) imaju polukrutu zadnju osovinu. Zanimljivo je, da je i prva generacije modela A3 bila dostupna sa dve različite konstrukcije zadnjeg oslanjanja.

Zahvaljujući motoru 2.0 TDI, imali smo čast da isprobamo multilnik. Za ocenu oslanjanja, svojim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao nam je višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović. "Automobil je niži za 15 milimetara, što je standardan deo opreme Ambition. Rezultat je veoma tvrdo oslanjanje, koje se u potpunosti slaže sa sportskim imidžom ove marke. Mislim da ne možemo reći da je nova "trojka" udobna, jer oseća svaku neravninu i rupu na putu, ali kombinacija veoma čvrste karoserije i tvrđih amortizera, daje osećaj kompaktnosti, koji će se sigurno svideti ljubiteljima automobila ovog brenda. Novi Audi A3 ima za 23 mm veće međuosovinsko rastojanje od prethodnika, što je rezultiralo boljom raspodelom mase. Zato ne iznenađuje bolja stabilnost i upravljivost. Elektromehanički volan je precizan, a naginjanje u krivinama skoro da ne postoji. Novi Audi A3 je zaslužio jedno veliko BRAVO." - izjavio je Petrović.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Zaključak

 

Posle svega navedenog, zaključak se nameće sam po sebi. Za Audi A3, klijentela će se odlučiti prvenstveno na osnovu atraktivnog dizajna i vrhunskog kvaliteta odlično dizajniranog enterijera. Ne smemo da zaboravimo ni modernu tehniku ispod "haube" i veoma dobre vozne osobine, kojima se A3 opasno približio BMW-u serije 1. I na kraju, cena. Za standardni Audi A3 Ambition 2.0 TDI u Srbiji treba izdvojiti 27.927 evra, što je veoma konkurentna cena, s obzirom na kvalitet i stepen opremljenosti automobila. Cena modela A3 Attraction 1.2 TFSI počninje od 19.063 evra sa carinom i PDV-om.

 

Pogledajte Audi A3 Cenovnik.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

 

 Audi A3 2.0 TDI - specifikacija
 
 Tip motora:  Common-Rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1968
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  110 / 3.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  320 / 1750 - 3000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  216
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8.6
 Potrošnja - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  4,9 / 3,6 / 4,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  365 / -
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1355 / 485
 Dimenzije pneumatika:  225/45 R17
 Dužina automobila (mm):  4237
 Širina automobila (mm):  1777
 Visina automobila (mm):  1421
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2601
 Cena modela Audi A3 Ambition 2.0 TDI (EUR):  27.927

 

 Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Audi vozila: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd
Tel:tel. +381 11 3042 400
Fax: +381 11 3042 409
Web: www.audi.rs

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Modernizovani Dacia Duster stigao je u Srbiju. Sa unapređenim crossover modelom upoznali smo se u teškim off-road uslovima nedaleko od Beograda, kojih se ne bi postideli ni terenski modeli "specijalizovani" za ove uslove. Posle nekoliko sati prave adrenalinske vožnje, naši utisci su pozitivni. Duster je hrabro grabio napred, kroz blato, vodu i led...

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

U Srbiju je stigla nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, koja svet automobila podiže na viši nivo. Juče smo u trening centru Mercedes-Benz u Krnješevcima imali priliku da se upoznamo sa automobilom koji predstavlja ponos nemačke automobilske industrije. Posle prve vožnje, zapitali smo se, da li je ovo automobil ili dom na točkovima...

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota se vraća u klasu kompaktnih karavana. Prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, a kod novog Aurisa upravo je njegova karavanska verzija namenjena onima kojima su praktičnost i prostranost na prvom mestu. Toyota je kod karavanskog Aurisa izabrala proverenu formulu - zadnji preves je produžen za 285 milimetara, a dizajn nije dramatično izmenjen...

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Nova, treća po redu generacija modela Seat Leon, ima za cilj da svojim vlasnicima ponudi više emocija nego bratski model iz koncerna VW. Naši prvi utisci su da je u tome uspeo. Tehnika Golfa i španski temperament uspešno su spojeni u jednu celinu, a ergonomija i komfor u vožnji ostali su na visokom nivou, kakav se od automobila ove cenovne kategorije i očekuje...

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje