AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Prvi Logan je predstavljen 2004. godine. Veliki novi automobil za "par evra" - to su ljudi želeli da čuju. Ali, svako vreme nosi svoje breme. Ono što je bilo zanimljivo pre osam godina, više nije. Da bi nova generacija bila tako uspešna, Rumuni (pardon Francuzi), su se odlučili da modifikuju platformu prethodnika i unaprede paletu motora, dizajn i prošire opremu. Rezultat smo upoznali na Divčibarama, gde je kompanija Renault Nissan Srbija predstavnicima medija predstavila unapređenja novih Dacia automobila.

I pored identične tehnike, dizajn prethodnih generacija Logana i Sandera značajno se razlikovao. I tome je došao kraj. Prednji deo ova dva modela je identičan, a razlikuju se samo po rešenjima zadnjih partija. Karoserija je moderno i jednostavno dizajnirana, a oštra donja linija prednjeg branika, izgleda kao da je inspirisana nekim Audi modelima. Zadnje svetlosne grupe su četvorouganog oblika i zadiru duboko u bokove, a vešto su uklopljene sa vratima prtljažnika. Sandero Stepway je od hatchback verzije viši 40 milimetara, a od baznog modela se razlikuje i po plastičnim štitnicima u donjem delu karoserije. Nova generacija cenovno dostupnih automobila, izgleda simpatično, robusno i atraktivno.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Enterijer predstavlja logičnu kombinaciju jednostavnih funkcionalnih elemenata, tvrde plastike i maksimalne unifikacije sa ostalim modelima ove marke. Instrument tabla nam je poznata iz modela Lodgy. Komande prozora su smeštene na središnjem panelu, što je poznato i vlasnicima dosadašnje generacije ovog popularnog automobila. Opšti utisak je, da su Sandero i Logan značajno napredovali u kvalitetu i dizajnu. Automobili i unutra izgledaju moderno, ergonomija je poboljšana, kao i završna obrada, koja je preciznija nego kod prethodnih generacija. Glavna deviza Dacije je ostala ista. Velika prostranost enterijera i dalje je prednost ovih automobila, što govori i prtljažnik zapremine 320 litara kod Sandera i 510 litara u Loganu. Prtljažnik Sandera je dugačak 77 cm, širok 100 cm i visok 48 cm, a prtljažnik Logana ima dužinu od 99 cm, širinu 93 cm i visinu 53 cm. Kod bolje opremljenih verzija, naslon zadnjih sedišta je deljiv u razmeri 60:40.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

U vožnji je Sandero na nas ostavio dobar utisak. Najviše kilometara smo prešli u modelu Sandero, kojeg je pokretala osnovna motorizacija, 16-ventilski motor zapremine 1.2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 55 kW (75 KS). Motor je uparen sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Izolacija motora i kabine je osetno bolja nego kod prethodnika. Agregat se ne razbacuje snagom, ali potpuno zadovoljava svakodnevne potrebe prosečnog vozača. S obzirom da ima 16 ventila, prilikom preticanja je potrebno ići u više obrtaje.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Orjentacija Dacije na tržišta u razvoju, sa sobom nosi prednost koju svaki vozač u Srbiji oseti, a to je udobno oslanjanje. Sandero i Logan stoje na istoj platformi (unapređena platforma prethodnika), koja je projektovana da se izbori sa "slomljenim" putevima trećeg sveta. Na putu ka Divčibarama, automobil se ponašao kao riba u vodi. Oslanjanje odlični filtrira rupe i neravnine, a do kabine dolazi samo tup zvuk oslanjanja. Krivudavi put na relaciji Divci-Divčibare, bio je idealan da isprobamo vozne osobine. Ni tamo se Sandero nije postideo. Volan je precizan i pruža dovoljno povratnih informacija sa asfalta. Ono što moramo zameriti, jesu nedovoljna bočna uporišta na sedištima, kao i nešto duža ručica menjača.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Na kratko smo isprobali i Sandero Stepway, kojeg je pokretao 1.5 dCi agregat snage 66 kW (90 KS). S obzirom da je Sandero veoma lagan automobil (1083 kg je težak Sandero Stepway 1.5dCi), motor se veoma lako nosi sa njim, ali više utisaka ćemo imati nakon test vožnje.

 

Cenovnik modela Dacia Sandero:


Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci
Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Goran Sarić - Automagazin portal

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Test: Jeep Grand Cherokee Summit - Kauboj u evropskoj eliti

Posle uspešnog spajanja Fiata i Chryslera, u kompaniji Jeep su dobili zeleno svetlo da krenu u ozbiljniji pohod na Evropu. U prvim borbenim redovima je Grand Cherokee, koji posle modernizacije, u stilu kauboja napada svoje konkurente direktno i bez straha. U tome mu pomaže moderan turbodizel motor ispod "haube", koji se pokazao kao veoma agilan, ali u isto vreme ne preterano "žedan"... 

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Prošle godine, kada je na tržište stigao novi Auris, Toyota je modernizovala i model Verso. Kao što smo navikli, ovaj japanski proizvođač ne zadovoljava se kozmetičkim promenama. Unapređeni Verso dobio je novog "keca u rukavu" i on se nalazi ispod "haube" - BMW-ov turbodizel motor zapremine 1.6 litra. Isprobali smo kako funkcioniše ova zanimljiva japansko-nemačka kombinacija...

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća "gužva". To u Citroënu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve, da se njihov predstavnik i posle 5 godina "života" istakne u masi. Unapređeni Citroën C3 može se pohvaliti ne samo modernizovanim izgledom, već i novim tehničkim rešenjima i modernim motorima koji su debitovali u "bratskom" modelu Peugeot 208. Krenimo redom...

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Posle dužeg perioda "apstinencije", Jaguar konačno ima pravi sportski auto. Ali, ne bilo kakav, već model koji ponosno i uzdigunte glave može pogledati pravo u oči sportske veličine kao što je Porsche i kakav sigurno nećete naći u ponudi popularnih nemačkih marki, kao što je BMW. U ispitivanju voznih osobina ovog atraktivnog roadstera, svojim znanjem i iskustvom nam je pomogao državni reli šampion, Vladan Petrović...

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo zvanično je stigao u Srbiju. Treća generacija ovog pupularnog mališana u borbu sa konkurentima ulazi sa radikalno promenjenom koncepcijom - posle skoro četrdeset godina, francuska kompanija na scenu vraća pomalo zaboravljenu konstrukciju: motor pozadi i pogon na zadnje točkove. Da, baš kao što to ima Porsche 911, ili smart...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Još jednom smo se uverili u kvalitete modela Hyundai i30, koji za vreme, ali i posle svetskog prvenstva u fudbalu pleni svojom lepotom, ali i cenom. Da li možemo da poredimo Hyundai i30 sa nemačkim, japanskim ili francuskim konkurentima? Zašto da ne. Uostalom, ovaj automobil je kompletno osmišljen i konstruisan u tehničkom centru Hyundaija u Nemačkoj...

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje