AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Prvi Logan je predstavljen 2004. godine. Veliki novi automobil za "par evra" - to su ljudi želeli da čuju. Ali, svako vreme nosi svoje breme. Ono što je bilo zanimljivo pre osam godina, više nije. Da bi nova generacija bila tako uspešna, Rumuni (pardon Francuzi), su se odlučili da modifikuju platformu prethodnika i unaprede paletu motora, dizajn i prošire opremu. Rezultat smo upoznali na Divčibarama, gde je kompanija Renault Nissan Srbija predstavnicima medija predstavila unapređenja novih Dacia automobila.

I pored identične tehnike, dizajn prethodnih generacija Logana i Sandera značajno se razlikovao. I tome je došao kraj. Prednji deo ova dva modela je identičan, a razlikuju se samo po rešenjima zadnjih partija. Karoserija je moderno i jednostavno dizajnirana, a oštra donja linija prednjeg branika, izgleda kao da je inspirisana nekim Audi modelima. Zadnje svetlosne grupe su četvorouganog oblika i zadiru duboko u bokove, a vešto su uklopljene sa vratima prtljažnika. Sandero Stepway je od hatchback verzije viši 40 milimetara, a od baznog modela se razlikuje i po plastičnim štitnicima u donjem delu karoserije. Nova generacija cenovno dostupnih automobila, izgleda simpatično, robusno i atraktivno.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Enterijer predstavlja logičnu kombinaciju jednostavnih funkcionalnih elemenata, tvrde plastike i maksimalne unifikacije sa ostalim modelima ove marke. Instrument tabla nam je poznata iz modela Lodgy. Komande prozora su smeštene na središnjem panelu, što je poznato i vlasnicima dosadašnje generacije ovog popularnog automobila. Opšti utisak je, da su Sandero i Logan značajno napredovali u kvalitetu i dizajnu. Automobili i unutra izgledaju moderno, ergonomija je poboljšana, kao i završna obrada, koja je preciznija nego kod prethodnih generacija. Glavna deviza Dacije je ostala ista. Velika prostranost enterijera i dalje je prednost ovih automobila, što govori i prtljažnik zapremine 320 litara kod Sandera i 510 litara u Loganu. Prtljažnik Sandera je dugačak 77 cm, širok 100 cm i visok 48 cm, a prtljažnik Logana ima dužinu od 99 cm, širinu 93 cm i visinu 53 cm. Kod bolje opremljenih verzija, naslon zadnjih sedišta je deljiv u razmeri 60:40.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

U vožnji je Sandero na nas ostavio dobar utisak. Najviše kilometara smo prešli u modelu Sandero, kojeg je pokretala osnovna motorizacija, 16-ventilski motor zapremine 1.2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 55 kW (75 KS). Motor je uparen sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Izolacija motora i kabine je osetno bolja nego kod prethodnika. Agregat se ne razbacuje snagom, ali potpuno zadovoljava svakodnevne potrebe prosečnog vozača. S obzirom da ima 16 ventila, prilikom preticanja je potrebno ići u više obrtaje.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Orjentacija Dacije na tržišta u razvoju, sa sobom nosi prednost koju svaki vozač u Srbiji oseti, a to je udobno oslanjanje. Sandero i Logan stoje na istoj platformi (unapređena platforma prethodnika), koja je projektovana da se izbori sa "slomljenim" putevima trećeg sveta. Na putu ka Divčibarama, automobil se ponašao kao riba u vodi. Oslanjanje odlični filtrira rupe i neravnine, a do kabine dolazi samo tup zvuk oslanjanja. Krivudavi put na relaciji Divci-Divčibare, bio je idealan da isprobamo vozne osobine. Ni tamo se Sandero nije postideo. Volan je precizan i pruža dovoljno povratnih informacija sa asfalta. Ono što moramo zameriti, jesu nedovoljna bočna uporišta na sedištima, kao i nešto duža ručica menjača.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Na kratko smo isprobali i Sandero Stepway, kojeg je pokretao 1.5 dCi agregat snage 66 kW (90 KS). S obzirom da je Sandero veoma lagan automobil (1083 kg je težak Sandero Stepway 1.5dCi), motor se veoma lako nosi sa njim, ali više utisaka ćemo imati nakon test vožnje.

 

Cenovnik modela Dacia Sandero:


Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci
Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Goran Sarić - Automagazin portal

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Modernizovani Dacia Duster stigao je u Srbiju. Sa unapređenim crossover modelom upoznali smo se u teškim off-road uslovima nedaleko od Beograda, kojih se ne bi postideli ni terenski modeli "specijalizovani" za ove uslove. Posle nekoliko sati prave adrenalinske vožnje, naši utisci su pozitivni. Duster je hrabro grabio napred, kroz blato, vodu i led...

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

U Srbiju je stigla nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, koja svet automobila podiže na viši nivo. Juče smo u trening centru Mercedes-Benz u Krnješevcima imali priliku da se upoznamo sa automobilom koji predstavlja ponos nemačke automobilske industrije. Posle prve vožnje, zapitali smo se, da li je ovo automobil ili dom na točkovima...

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota se vraća u klasu kompaktnih karavana. Prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, a kod novog Aurisa upravo je njegova karavanska verzija namenjena onima kojima su praktičnost i prostranost na prvom mestu. Toyota je kod karavanskog Aurisa izabrala proverenu formulu - zadnji preves je produžen za 285 milimetara, a dizajn nije dramatično izmenjen...

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Nova, treća po redu generacija modela Seat Leon, ima za cilj da svojim vlasnicima ponudi više emocija nego bratski model iz koncerna VW. Naši prvi utisci su da je u tome uspeo. Tehnika Golfa i španski temperament uspešno su spojeni u jednu celinu, a ergonomija i komfor u vožnji ostali su na visokom nivou, kakav se od automobila ove cenovne kategorije i očekuje...

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje