AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Fotografije možete pogledati jednostavnim klikom na LINK.

 

Posle prvih kilometara u novoj generaciji ovog kvalitetnog automobila, možemo zaključiti da je daleko odskočio od prethodnika.

 

Nova generacija japanskog modela ima dužinu od 4.275 milimetara, širinu  1.760 milimetara i visinu od 1.460 milimetara, a međuosinsko rastojasnje iznosi 2.600 mm. Auris je i "smršao", i u odnosu na prethodnu generaciju izgubio je 40 kilograma prosečno. Zapremina prtljažnika iznosi 360 litara. Toyota Auris za modelsku godinu 2013, u odnosu na prethodnika je duža, i to za tačno 30 milimetara, a niža je za 55 milimetara.

Dizajn

Prednji automobila nam otkriva novi dizajnerski smer marke Toyota. Ključni elementi prednjeg dela su: velika donja maska trapezoidnog oblika i uska gornja maska hladnjaka, koja automobilu daje agresivan izgled. Ovo rešenje maske hladnjaka, koja se prostire sve do glavnih svetala, u Toyoti nazivaju keen look, a prvi put smo ga upoznali na modernizovanom Avensisu. Novi Auris uživo izgleda veoma atraktivno i privlači poglede slučajnih prolaznika, što je dokaz da su dizajneri uradili odličan posao. Profil automobila ima elegantne proporcije, a zadnji deo i nije preterano fotogeničan, dok mu originalnost ne možemo osporiti.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Enterijer

U odnosu na prethodnika, u enterijeru nije ostao kamen na kamenu. Iako je nova generacija Aurisa stvoren prvenstveno za evropskog kupca, dizajn enterijera je japanski. Prvo, što me je iznenadilo u novom Aurisu, jeste mogućnost sportskog položaja za volanom, o čemu smo mogli samo sanjati kod prethodnika. Sedište je moguće spustiti veoma blizu poda, pa vozač sedi U automobilu, a ne NA automobilu, što je po mnogima, bio slučaj kod prethodnika. Objašnjenje je jednostavno: prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, pa je automobil morao zadovoljiti oštrije kriterijume prostranosti, dok je novi Auris dostupan i kao karavan, pa verzija hatchback svojim vlasnicima može ponuditi sportski osećaj za volanom, sa pozicijom sedenje i do 40 mm nižoj nego kod prethodnika.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Nakon što smo se smestio u veliko sedište, prvo što primećujem je visoka instrument tabla, koja je u nekim verzijama obložena kožom. Istim materijalom može biti obložen i multifunkcionalni volan srednje veličine. Tempomat je smešten iza volana, sa desne strane. Kod hibridne verzije, instrument tabla je ukrašena analognim pokazivačem režima hibridnog pogona, u kombinaciji plave, bele i zelene boje, na kakve smo i navikli kod hibridnih automobila marke Toyota. Grafika instrumenata je čitljiva i vrhunski pregledna. Na sreću mnogih, neka rešenja u enterijeru podsećaju na ona koja smo mogli videti u automobilima marke Lexus.

U zadnjem delu, iza prilično kratkih vrata, nalaze se sedišta sa veoma dugim sedalnim delom i još većom lumbalnom površinom.U automobilu sa klasičnim krovom, iznad prosečno visokog putnika na zadnjim sedištima, ostaje preko 4 cm "rezerve". Na suvozačevom mestu, u novom Aurisu ima više prostora za noge, što je odmah primetio i fotograf Automagazin portala, visok 190 centimetara, koji se udobno smestio na sedište. 

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Hybrid Synergy Drive (100 kW)

Na jučerašnjoj promociji, imao sam priliku da isprobam novi Auris sa hibridnim pogonom. Masa hibridnog Aurisa odgovara masi modela koji pokreće dvolitarski turbodizel, ali je raspored mase daleko bolji. Baterije su svoje mesto pronašle ispod zadnjih sedišta, pa je ponašanje automobila u krivinama veoma dobro. Kao što smo i najavili, Auris Hybrid pogoni sistem HSD (Hybrid Synergy Drive). Čini ga benzinski 1.8 VVT-i motor uparen sa elektromotorom snage 60 kW i menjačem E-CVT. Ukupna snaga pogonskog sistema iznosi 100 kW. Do 50 km/h moguće je voziti samo na električni pogon, ali primetili smo da se benzinski motor isključuje i pri većim brzinama, ako su baterije napunjene. Pri brzini od 100 km/h, hibridni Auris nam je pokazivao potrošnju od 4,8l / 100 km, ali je potrošnja varirala u zavisnosti od promene tempa vožnje. Na 100 km, prosečna potrošnja se kretala oko 4,9 l/100 km, ali treba istaći da su na automobilu bili kvalitetni zimski pneumatici, koji su verovatno povećali potrošnju.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vožnja

Nova Toyota Auris ima značajno niže težište, što je formula koja utiče na poboljšanje voznih osobina. Upravljanje je daleko preciznije nego kod prethodnika, a prolasci kroz krivine predstavljaju pravo uživanje. Novi Auris krivine seče kao vruć nož maslac: sigurno i savršeno, a na nagle promene pravca i simulaciju izbegavanja prepreka, Auris reaguje sigurno i vozaču uliva veliku dozu samopouzdanja. Na neravnom putu, automobil se, čak i pri visokim brzinama, osećao kao riba u vodi, a vozaču pruža osećaj vrhunske sigurnosti. Za to možemo zahvaliti dobro podešenom oslanjanju, koje predstavlja vrhunski kompromis između udobnosti i dobrog ponašanja u krivinama.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Cena

Od početka prodaje novi Auris je u ponudi sa dva benzinska, dva dizel, i jednim hibridnim pogonom, a kupce će osvajati ne samo prihvatljivom cenom, već i bogatom osnovnom opremom. Za model Auris 1.33 VVT-i Terra, treba izdvojiti 13.900 evra, ali već u osnovnom paketu, automobil je opremljen klima uređajem, svim vazdušnim jastucima, LED svetlima, elektronskim programom stabilnosti (VSC)...

Pogledajte cenovnik nove Toyote Auris u Srbiji.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Goran Sarić - Automagazin portal

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Modernizovani Dacia Duster stigao je u Srbiju. Sa unapređenim crossover modelom upoznali smo se u teškim off-road uslovima nedaleko od Beograda, kojih se ne bi postideli ni terenski modeli "specijalizovani" za ove uslove. Posle nekoliko sati prave adrenalinske vožnje, naši utisci su pozitivni. Duster je hrabro grabio napred, kroz blato, vodu i led...

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

U Srbiju je stigla nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, koja svet automobila podiže na viši nivo. Juče smo u trening centru Mercedes-Benz u Krnješevcima imali priliku da se upoznamo sa automobilom koji predstavlja ponos nemačke automobilske industrije. Posle prve vožnje, zapitali smo se, da li je ovo automobil ili dom na točkovima...

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota se vraća u klasu kompaktnih karavana. Prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, a kod novog Aurisa upravo je njegova karavanska verzija namenjena onima kojima su praktičnost i prostranost na prvom mestu. Toyota je kod karavanskog Aurisa izabrala proverenu formulu - zadnji preves je produžen za 285 milimetara, a dizajn nije dramatično izmenjen...

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Nova, treća po redu generacija modela Seat Leon, ima za cilj da svojim vlasnicima ponudi više emocija nego bratski model iz koncerna VW. Naši prvi utisci su da je u tome uspeo. Tehnika Golfa i španski temperament uspešno su spojeni u jednu celinu, a ergonomija i komfor u vožnji ostali su na visokom nivou, kakav se od automobila ove cenovne kategorije i očekuje...

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje