AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Četvorka je u Renaultu sinonim uspeha - slavni model R4 je proizveden u osam miliona primeraka za 30 godina postojanja. Četvrta generacija modela Clio, moderni naslednik popularne "četvorke", skoro sigurno neće nadmašiti nijedan od rekorda, ali je potpuno sazreo za uspeh na aktuelnom automobilskom tržištu. Posle 12 godina proizvodnje i 11.5 miliona prodatih primeraka modela Clio, francuska kompanija je i zvanično na tržište plasirala četvrtu generaciju ovog sjajnog automobila. Novi Renault Clio nam dolazi sa novim dizajnom, razvijenim u stilu novog dizajnerskog smera ove marke. Zanimljivo je, da je četvrta generacija modela Clio dostupna samo u petovratnoj karoseriji, što ga ne sprečava da bude veoma atraktivan i privlačan.


Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Dizajn

U Renaultu dobro znaju, da "ambalaža" prodaje proizvod. Zato su za novi Clio skrojili lepo odelo, inspirisano konceptom sportskog kupea DeZir. Novi Clio krase atraktivne i oble linije, koje čine veoma prijatan dizajn. Na prednjem delu automobila odmah primećujemo veliki logo, koji uživo i nije tako veliki kao na fotografijama, ali u svakom slučaju je dominantan detalj na prednjem delu automobila. Prednje svetlosne grupe sa branikom, blatobranom i "haubom" čine kompaktnu celinu, što se ne može reći za odvojena LED dnevna svetla, koja su integrisana u samu masku hladnjaka. Nekima se sviđaju, nekima ne, ali u svakom slučaju, izazivaju veliko interesovanje.

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Sa boka se ne vide ručke za otvaranje zadnjih bočnih vrata, što je rešenje koje smo videli kod nekih modela marke Seat ili Alfa Romeo. Ovo rešenje će bar delimično ublažiti činjenicu, da novi Clio u ponudi neće biti sa troja vrata. Clio sa troja vrata neće biti u ponudi, jer se francusoj kompaniji u ovom trenutku ne isplati da razvija ovu verziju, jer za nju ne postoji veliko interesovanje. Dramatično prošireni zadnji blatobrani i bočni prozori koji se završavaju malim trouglastim staklom, daju automobilu atletski dizajn. Podsetimo, trag točkova kod novog Clija je povećan za 34 i 36 mm (u zavisnosti od modela i dimenzija točkova), a visina automobila je međugeneracijski smanjena za 45 mm.

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Enterijer

Kabina je moderna, razigrana i prijatna, a zanimljivo je da ima digitalni brzinomer. Dizajn instrumentalne ploče asocira na krila aviona. U središnjem panelu se nalazi 7-inčni displej multimedijalnog sistema R-Link. Sve verzije već u osnovnoj opremi imaju Bluetooth, a u prednjim vratima su integrisani reproduktori veće snage. Zanimljivo je, da se već u serijskog opremi u verzijama Expression i Dynamique nalazi navigacioni sistem! Materijali na instrument tabli jesu izrađeni od tvrde plastike, ali ne izgledaju tako jeftino kao u drugim automobilima ove kategorije. Središnji panel je osmišljen u minimalističkom stilu i na njemu se nalaze samo nekoliko komandi i displej multimedijalnog sistema. Idealno za one koji ne vole "gužvu" na intrument tabli. Za svaku pohvalu je i intuitivnost korišćenja multimedijalnog sistema, na koji će se u kratkom roku navići i stariji vozači. Enterijer "našeg" test automobila je bio ulepšan crvenim detaljima, kojima su bili ukrašeni ramovi ventilacionih otvora, volan i detalji oko menjača i na vratima. Lepog je izgleda, ali kao i sjajna crna plastika na središnjem panelu, veoma je osetljiva na dodir, pa se otisci prstiju mogu videti i sa veće udaljenosti. Zanimljivo je, da u novom Cliju ne postoji CD "čitač", prvi put otkada je ovaj "nosač zvuka" u ponudi ovog modela. Tehnologija je napredovala, pa će njegovi vlasnici svoje omiljene melodije slušati preko USB flash memorije ili putem Bluetooth konekcije sa prenosivim uređajima...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

U odnosu na prethodnu generaciju, novi Clio ima daleko bolje vozačko okruženje i prostor. Vozači prosečnih gabarita, veoma lako će pronaći idealnu poziciju za volanom, a oni viši će morati da pomere sedište ka nazad, kako bi imali optimalan prostor za noge, tačnije kolena. Čak i vozači nižeg rasta, mogu sedeti relativno visoko, ako to žele. Na zadnjim sedištima je više prostora nego kod glavnog konkurenta, kao što je Peugeot 208, i to pre svega sa aspekta prostora za glavu (iako je novi Clio niži od prethodnika). Međutim, subjektivni osećaj na zadnjoj klupi je drugačiji: manje prostakljena površina i masivni "C" stubovi daju osećaj, da se u novom Cliju osećate skučeno.

 "Fioka" ispred suvozača je mala, a iznad nje je se nalazi besmisleno mali prostor za odlaganje sitnica, u koji može stati samo manji telefon ili novčanik. Površina nije gumirana, pa čak i telefon lagano klizi levo desno u krivinama. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 300 litara, a širok je 102 centimetra, dugačak 65 centimetara i visok 55 centimetara. Primetili smo da je ivica utovarno dela visoka u odnosu na dno prtljažnika.

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Motor 1.5 dCi

"Našeg" Clija je pokretao dokazani turbodizel motor male zapremine - 1.5 dCi u snažnijoj verziji koja razvija 90 konjskih snaga i 220 Nm. U novoj generaciji ovog popularnog automobila, agregat je evoluirao i sada razvija 20 Nm više od prethodnika. U praksi se to manifestuje većom elastičnošću. Pauza između trenutka kada pritisnete papučicu gasa i reakcije motora, svedena je na minimum. Motor sasvim zadovoljavajuće vuče u niskom režimu obrtaja, što se posebno prijatno pokazalo tokom vožnje u gradu. Agregat se u kabini javlja tihim prijatnim zvukom, zahvaljujući odličnoj izolaciji, a veću buku motora smo primetili samo neposredno posle startovanja, kada su temperature bile ispod "nule". Motor je uparen sa 5-brzinskim menjačem, ali su prenosni odnosi odlično određeni. Dokaz tome je i mala potrošnja goriva, koja se na našem testu kretala oko 4,8 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. U gradskoj vožnji, potrošnja se kretala oko 6 l/100 km. Za ovako malu potrošnju, možemo zahvaliti i Stop&Start sistemu.

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Oslanjanje

Pored vrhunskog dizajna, Clio nas je prijatno iznenadio i voznim osobinama. Za većinu klijenata ove francuske marke, to možda i nije važan aspekt, jer od gradskog automobila niko i ne očekuje užitak u vožnji, ali Renault je odlučio da sledi nemačku taktiku. Voznim karakteristikama, novi Clio se veoma približio Ford Fiesti ili Volkswagen Polu. Međuosovinsko rastojanje je povećano za centimetar, trag točkova za dva, amortizeri su nešto tvrđi nego kod prethodnika, a masa automobila je smanjena za 9 procenata - sve su to detalji, koji su uticali na poboljšanje voznih osobina. O tome smo razgovarali sa Vladanom Petrovićem, koji nam je velikim vozačkim iskustvom pomogao u oceni voznih osobina novog Clija:

"Novi Clio nudi neverovatno dobar osećaj kontrole nad automobilom. Uticaj elektromehaničkog sistema na volanu je minimalan, a upravljanje je filigranski precizno. Nešto tvrđi amortizeri nego kod prethodnika, drastično su smanjili naginjanje karoserije u krivinama, a samim tim je povećana udobnost na krivudavom putu. Moram da pohvalim i napredak, koji su inženjeri postigli ugradnjom poliuretanskih "silent-blokova", koji se prvi put pojavljuju u Cliju. Pored toga, što su vozne osobine bolje, buka oslanjanja tokom vožnje drastično je smanjena. Na hrapavom asfaltu, do kabine dolazi samo zvuk zimskih pneumatika, a na neravnom putu sa dosta rupa, "buka" oslanjanja dolazi od zadnje krute osovine. Napred je savršeno tih. Udobnost automobila je na zadovoljavajućem nivou, u čemu "pomažu" i pneumatici dimenzija 195/55 R16."

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Zaključak

Renault je na tržište plasirao jedan od najlepših automobila u segmentu. Dizajn zaslužuje najvišu ocenu, enterijer je moderan i atraktivan, vozne osobine automobila među najboljima u klasi. Agregat je dobro poznat, elastičan je i troši malo goriva. Cena odlično opremljenog modela Renault Clio Dynamique Energy dCi 90 Stop & Start, u Srbiji iznosi 14,990 € (cena sa transportom, carinskim troškovima, popustom od 1.000 € i PDV-om), što je, prema našem mišljenju, iznos ekvivalentan svemu onome što ovaj automobil nudi svom vlasniku.

 

Pogledajte cenovnik za novi Renault Clio.

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

 

Novi Renault Clio 1.5 dCi - Tehnička specifikacija

 
 Tip motora:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1461
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  66 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  220 / 1.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  181
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  12,1
 Potrošnja (prosečna na testu):  4,8
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  300
 Zapremina rezervoara (L):  45
 Masa automobila / nosivost (kg):  1071 / 524
 Dimenzije pneumatika:  195/55 R16
 Dužina automobila (mm):  4062
 Širina automobila (mm):  1732
 Visina automobila (mm):  1448
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2589
 Cena modela Renault Clio 1.5 dCi (EUR):  14,990 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Modernizovani Dacia Duster stigao je u Srbiju. Sa unapređenim crossover modelom upoznali smo se u teškim off-road uslovima nedaleko od Beograda, kojih se ne bi postideli ni terenski modeli "specijalizovani" za ove uslove. Posle nekoliko sati prave adrenalinske vožnje, naši utisci su pozitivni. Duster je hrabro grabio napred, kroz blato, vodu i led...

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

U Srbiju je stigla nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, koja svet automobila podiže na viši nivo. Juče smo u trening centru Mercedes-Benz u Krnješevcima imali priliku da se upoznamo sa automobilom koji predstavlja ponos nemačke automobilske industrije. Posle prve vožnje, zapitali smo se, da li je ovo automobil ili dom na točkovima...

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota se vraća u klasu kompaktnih karavana. Prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, a kod novog Aurisa upravo je njegova karavanska verzija namenjena onima kojima su praktičnost i prostranost na prvom mestu. Toyota je kod karavanskog Aurisa izabrala proverenu formulu - zadnji preves je produžen za 285 milimetara, a dizajn nije dramatično izmenjen...

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Nova, treća po redu generacija modela Seat Leon, ima za cilj da svojim vlasnicima ponudi više emocija nego bratski model iz koncerna VW. Naši prvi utisci su da je u tome uspeo. Tehnika Golfa i španski temperament uspešno su spojeni u jednu celinu, a ergonomija i komfor u vožnji ostali su na visokom nivou, kakav se od automobila ove cenovne kategorije i očekuje...

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje