AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Ljubitelji Honda automobila imaju veliki razlog za radost. Japanska kompanija je odlučila da, kupcima u Evropi ponudi turbodizel agregat 1.6 i-DTEC iz nove serije motora Earth Dreams Technology, koja predstavlja odgovor na Mazdinu Skyactiv tehnologiju. Potpuno novi turbodizel, stigao je i u Srbiju, a mi smo imali prilike da ga isprobamo u Hondi Civic. Ovo su naši prvi utisci...

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Novu generaciju modela Honda Civic upoznali smo prošle godine.

Pogledajte vest Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport.

U aktuelnoj generaciji modela Honda Civic, agregat 1.6 i-DTEC razvija maksimalnu snagu od 88 kW (120 KS) pri 4.000 o/min. Maksimalni obrtni moment od 300 Nm, motor razvija pri 2.000 o/min. Komponente motora su razvijene tako, da budu najmanje i najlakše. Tako je glava motora izrađena od aluminijuma, a zidovi cilindara su debljine osam milimetara (debljina zidova cilindara kod motora 2.2 i-DTEC iznosi 9 milimetara), a korišćeni su i lakši klipovi. To je dovelo do toga, da novi motor bude lakši od agregat 2.2 i-DTEC za čak 47 kilograma!

Smanjeno je i trenje, jer su "košuljice" klipova tanje i kraće. Manje unutrašnje trenje motora, rezultira manjom potrošnjom goriva (pročitati u tekstu ispod!), ali i poboljšava reakciju motora na gas. Prema tvrdnjama inženjera, mehaničko trenje novog motora je smanjeno na nivo koji odgovara današnjim benzinskim motorima. Agregat 1.6 i-DTEC koristi turbopunjač marke Garrett četvrte generacije, sa varijabilnom geometrijom lopatica. Maksimalni radni pritisak turba iznosi 1,5 bara.

Elektromagnetni sistem ubrizgavanja goriva, koji je razvila kompanija Bosch, radi pod pritiskom od 1.800 bara. Gorivo se ubrizgava velikom brzinom i pod velikim stepenom raspršivanja, koje olakšava mešanje goriva i vazduha. Rezultat je čistije i efikasnije sagorevanje, a samim tim i manja potrošnja nafte. Motor se proizvodi u fabrici Swindon, u zapadnoj Engleskoj.

To je teorija. A, kako sve funkcioniše u praksi?

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović, bio je prijatno iznenađen tokom prvog susreta sa novim Honda turbodizel motorom. "Automobilu sam prišao od nazad, ali tek kada sam došao do prednjih vrata, shvatio sam da je motor upaljen. Ima veoma "mekan" zvuk, a izolacija je odlična. Prijatno sam bio iznenađen i posle prvih pređenih kilometara. U kabini je veoma tih, a njegov zvuk snažnije se čuje tek posle 3.000 o/min. Agregat je veoma dobro ukombinovan sa šestostepenim manuelnim menjačem, koji za dizelske motore ima veoma gladak hod, ali i japanski precizne hodove."

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

"Motor je veoma snažan i sa lakoćom pokreće Civic. Kao "pravi" malozapreminski dizel (1.6 litara), agregat kreće da ubrzava automobil već od 1.400 o/min, kada se naglo utišava i kreće u akciju. Osećaj je da narednih 2.500 o/min motor snažno povlači. Crveno polje na "obrtomeru" počinje od 4.500 o/min, ali već posle 4.000 o/min, automobil prestaje sa značajnijih ubrzanjem. Primetio sam da je maksimalni obrtni moment od 300 Nm dostupan pri 2.000 o/min. Iako neki nemački konkurenti maksimalni obrtni moment postižu i pri 500 obrtaja manje, brzina odaziva na komandu gasa kod Civica je na visokom nivou. Pri 2.000 o/min, turbo-punjač obezbeđuje veoma agresivno ubrzanje i to se oseti u automobilu." - ističe Petrovič.

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Pogledajte vest Nova Honda Civic - Video predstavljanje dizajna.

 

Vladana Petrovića smo pitali i koliko je motor 1.6 i-DTEC uticao na voznu dinamiku u odnosu na benzinsku verziju ovog sjajnog automobila. Savremeni Hondin turbodizel jeste lakši, ali dizelski Civic ima 70 kilograma više u prednjem delu od benzinskog. "U vožnji kroz krivine, to se ne oseća previše. Civic se ponaša veoma neutralno, a oslanjanje nudi visok stepen poverenja u automobil. Razlika u težini u "nosu" automobila, može se osetiti samo pri sportskoj i agresivnoj vožnji, i to u oštrim krivinama, gde može doći do blagog podupravljanja, ali prosečan vozač to sigurno neće osetiti." - objašnjava Petrović.

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Pogledajte vest Nova Honda Civic: Poboljšana zvučna izolacija enterijera.

 

Potoršnja je ono, što nas je najprijatnije iznenadilo kod modela Honda Civic 1.6. Iako su fabrički podaci o potrošnji u većini slučajeva samo lepa želja, kod novog Civica to nije slučaj. Na relaciji planina Tara - Beograd, i posle pređenih preko 173 kilometara, zabeležili smo prosečnu potršnju od 3,5 litara nafte na 100 pređenih kilometara! Istina, vožnja je bila krajnje "mirna", a maksimalna brzina je bila 90 km/h. U gradskim uslovima, sa uključenim klima uređajem, potrošnja je iznosila oko 6,8 litara na 100 pređenih kilometara. Prosečna potrošnja na našem testu, iznosila je 4,9 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara.

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

I na kraju, cena. Honda Civic 5V 1.6 i-DTEC u baznom, ali veoma dobro opremljenom paketu opreme Comfort, košta 18.990 € sa porezom. Za ovaj novac, kupac dobija automobil svežeg i dinamičnog dizajna, štedljiv motor, udobnosti i prostranosti ima dovoljno, a i sigurnost je zagarantovana.

Honda Srbija nastavlja akciju 1.000.000 km garancije na novi 1.6 i-DTEC

Honda Srbija nastavlja akciju 1.000.000 kilometara garancije na novi 1.6 i-DTEC agregat. Svi kupci koji do 31. maja postanu vlasnici modela Civic sa 1.6 i-DTEC motorom imaće produžen garantni rok na motor i menjač – million pređenih kilometara.

Novi 1.6 i-DTEC agregat, prvi iz Hondine Earth Dreams tehnologije predstavljen u Evropi, najlakši je dizel agregat u svojoj klasi na svetu i predstavlja jedinstveno inženjersko i dizajnersko rešenje novog dizel motora. Sa snagom od 120 KS i emisijom od samo 94 grama CO2 po kilometru, novi Civic 1.6 i-DTEC predstavlja impresivnu kombinaciju performansi i ultra niske emisije CO2 i istovremeno pruža najbolji odnos efikasnosti u potrošnji i odziva na gas u klasi.

Sedam godina koliko Honda postoji u Srbiji, Honda servis nije zamenio nijedan motor u garantnom roku, a ni van njega, a u servisu se tvrdi – Hondini motori su neuništivi.

Produžen garantni rok na motor i menjač koji su ugrađeni u vozilo važi do 1.000.000 pređenih kilometara ili do isteka 10 godina od datuma početka trajanja garantnog roka, u zavisnosti koji se uslov pre ispuni, a u skladu sa Uslovima garancije navedenim u prilogu Servisne knjižice.

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Honda Civic 1.6 i-DTEC - Tehnički detalji  
Tip motora: TUrbodizel motor
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm³): 1597
Maksimalna snaga (KS / o/min): 120 / 4.000
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 300 / 2.000
Performanse  
Maksimalna brzina (km/h): 207
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 10,5
Potrošnja (prosečna na testu): 4,9
Dimenzije  
Zapremina prtljažnika (L): 477 / 1378
Zapremina rezervoara (L): 50
Masa automobila / nosivost (kg): 1378 / 372
Dimenzije pneumatika: 225/45 R17
Dužina automobila (mm): 4300
Širina automobila (mm): 1770
Visina automobila (mm): 1440
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2595
Cena  (EUR): 18.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Honda vozila: Delta Automoto
Adresa: Omladinskih brigada 33a
Tel: 011 20 10 900
Fax: 011 217 80 36
Web: www.honda-srbija.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Pred kompanijom Nissan stoji jedan od najvećih izazova. Ultra-uspešni model Qashqai u svojoj drugoj generaciji moraće da se suoči oči u oči sa mnogo većom konkurencijom. Na prezentaciji u lepom Rovinju, upoznali smo se sa novom generacijom vrhunskog crossover modela. Ako je suditi po prvim našim utiscima, novi Qashqai konkurenciju može gledati uzdignute glave i pravo u oči...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Opel Corsa je veoma čest gost na našim putevima, kojeg su naši vozači veoma dobro upoznali. Brojke o prodaji iz prethodnih godina pokazuju da više od 18 % svih trovratnih Corsi prodatih u Evropi otpada na izdanje Color Edition, što potvrđuje da postoji snažna tražnja za posebnim verzijama. Posle višednevne vožnje na našim ulicama, belo-crna Corsa je privlačila veliku pažnju prolaznika...

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje