AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Pogledajte fotogaleriju: Kia Pro_Ceed 1.6 GDI - Test.

 

Kia se pridružila proizvođačima, koji pod pojmom kupe podrazumevaju i hatchback model sa troja vrata, koji je neznatno, ili nije uopšte skuplji od klasičnog petovratnog modela. Druga generacija je preuzela ono najbolje od svog prethodnika. Dizajn je još ekspresivniji, prepun dinamičnih linija i hromiranih detalja, a što je još zanimjivije, cena je na nivou petovratnog modela Cee'd.

Dizajn

 

Dizajn spoljašnjosti je jača strana novog Pro_Cee’da. Dobio je novi prednji branik, ima nižu masku hladnjaka, koja je bogato hromirana i prostire se do samih svetlosnih grupa. Prepoznatljivu dizajnersku liniju na vrazima, novi Pro_Cee’d je preuzeo od prethodnika, ali zato su nestale oštre i dinamične linije bočnih prozora. Umesto toga, nova generacija ovog popularnog automobila ima oblije linije, koje ostavljaju utisak luksuza. Moramo priznati, da smo iznenađeni kako automobil sa početnom cenom od oko 12.000 evra može imati ovako efektan dizajn. Sveukupan utisak zaokružuje zadnji deo automobila, koji nije najlepši, ali privlači pažnju.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI više izgleda kao kupe, nego kao hatchback sa troja vrata

 

Pogledajte test: Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO.

 

Nakon što se smestite u sedište modela Pro_Cee’d, prvi utisak je niže postavljen krova automobila (za 40 mm) znatno više zakošeno vetrobransko staklo, što daje utisak sportskog automobila. Snižena kabina nije smanjila prostor na prednjim sedištima, jer je krov najviši upravo iznad glava putnika na prednjim sedištima, što čak i dugajlijama obezbeđuje dovoljno prostora. Odmah se primeti da je preglednost sa pozicije vozača nešto slabija, ali za one kojima je to potrebno, u ponudi postoji i parking kamera.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Instrument tabla je lepo dizajnirana, kvalitet materijala je na zadovoljavajućem nivou, ali bi završna obrada mogla biti bolja


Unutrašnjost

 

Ni prostor na zadnjim sedištima nije mali, ali je krov veoma blizu glava putnika koji sede pozadi. Sedišta su lepog dizajna, ali ne spadaju među najudobnija u ovoj klasi, jer je sedalni deo kraći nego kod konkurencije (znam šta ćete reći - ko želi udobnost, neka kupi Cee'd). Kritike moramo da uputimo i visokoj ivici prtljažnika, pa ćete prtljag najpre morati da podignete visoko, a zatim da ga spustite u dubok prtljažni prostor. Nasloni zadnjih sedišta se lako obaraju i deljiva su.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Sedišta su lepo dizajnirana i odlično drže telo u krivinama


Motor

Atmosferski motor zapremine 1.6 litara razvija maksimalnu snagu od 99 kW pri 6.300 o/min i maksimalni obrtni moment od maksimalnih 164 Nm, dostupan pri 4.850 Nm. To su prilično dobri parametri, koji se i po dinamičkim sposobnostima mogu uporediti sa, na primer Astrom GTC 1.4 Turbo (bar tako izgleda "na papiru).

 

Pogledajte test: Kia Rio 3V 1.4 CVVT.

Sa gledišta svakodnevne upotrebe, atmosferski 4-cilindarski motor je sasvim u redu izbor. U gradskim uslovima veoma brzo razvija maksimalni obrtni moment, a čak i pri 2.000 o/min, agregat veoma lagano prihvata viši stepen prenosa i prilično je "živahan". Snage mu ponestaje u srednjem nivou obrtaja, ali se u poslednjoj trećini "obrtomera" ponovo budi i reflektuje odličan zvuk. Na autoputu, benzinski Pro_Cee’d pri konstantnih 130 km/h radi pri 3.400 o/min, uz prosečnu potrošnju od 7,3 l/100 km. To je rezultat vredan hvale.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Benzinski atmosferski motor ima dobre karakteristike i sasvim je dovoljan za Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI težak 1,2 tone


Vožnja

 

Kia Pro_Cee’d na felnama prečnika 16 inča (i pneumaticima dimenzija 205/55 R16) obezbeđuje dovoljnu dozu komfora. Na neravnom putu prema Avali smo videli da je oslanjanje nešto tvrđe podešeno, ali je zadržana razumna mera komfora, na koju se neće požaliti ni putnici na zadnjim sedištima. Neravnine i rupe na našim putevima, automobil filtrira bez preteranog "stresa", odnosno bez velikog uticaja na udobnost putnika. Promene smera su veoma precizne, što smo mogli primetiti i kod modela Ceed. U brzoj vožnji kroz krivine, primetili smo da je Pro Cee_d neutralan i da je naginjanje u krivinama minimalno, što možemo zahvaliti laganom benzinskom motoru u "nosu" automobila.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Zaključak

 

Kada svemu navedenom dodamo i faktor cenovne politike, Kia Pro_Cee’d nam se čini kao veoma atraktivna ponuda u datom segmentu. Sa motorom 1.6 GDI, u segmentu kupe-hatchback modela snage oko 100 kW, predstavlja jednu od najjeftnijih ponuda. Kia Pro_Cee’d ima odličan dizajn, lepo se vozi i praktičan je. Da li je to nešto više od zanimljive ponude, procenite sami.

 

Pogledajte Kia cenovnik.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

 

 

 Specifikacija: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI  
 Tip motora:  Benzinski atmosferski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.591
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  99 / 6.300
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  165 / 4.850
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  195
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,9
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  6,0 / 8,0 / 5,4
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  380 / 1.235
 Zapremina rezervoara (L):  53
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.267 / 553
 Dimenzije pneumatika:  205/55 R16
 Dužina automobila (mm):  4.310
 Širina automobila (mm):  1.780
 Visina automobila (mm):  1.430
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.650
 Cena osnovnog modela:  12.640 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Zastupnik Kia vozila: KIA AUTO d.o.o.
Adresa: Ugrinovački put 10M, 11080 Beograd-Zemun
Tel:+381 11 316 69 03
Fax: +381 11 316 54 94
Web: www.kia.rs

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Unapređena verzija najpopularnijeg pikapa kompanije Great Wall, Steed 5 TOD (Torque on Demand), predstavljena je tokom jedinstvene „off-road“ avanture na specijalizovanoj stazi u Bubanj potoku. Osnovna karakteristika TOD sistema – inteligentnog sistema pogona, jeste mogućnost prilagođavanja uslovima na putu na osnovu automatske procene da li je vozilu neophodan pogon na sva četiri točka...

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Iz Beograda u Frankfurt. Verovatno prvi put u istoriji Srbije, održana je svetska pretpremijera nove generacije automobila u Beogradu, čak dve nedelje pre autosalona u Frankfurtu, gde će Astra biti premijerno pokazana svetskoj publici. Na sedmom spratu hotela Square Nine, prvi put smo se upoznali sa novom generacijom Opel Astre. Ovo su naši prvi utisci...

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Ohrabrena uspehom modela Captur, kompanija Renault nastavlja ofanzivu u segmentu crossover-a. Novi član porodice je Renault Kadjar, prvi crossover u C-segmentu, koji se šepuri atletskim dizajnom eksterijera i naprednom tehnikom. Veliki brat Captura, dostupan u verzijama 4x2 i 4x4, stigao je na naše tržište. Novi model francuskog proizvođača isprobali smo na terenima Deliblatske peščare - ovo su naši prvi utisci...

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Potpuno novi gradski crossover - Citroën C4 Cactus zvanično je stigao na tržište Srbije. U test vožnji, na relaciji od Beograda preko Rume, Fruške Gore i Novog Sada, napravili smo prve kilometre u automobilu za kojim se svi okreću. Pogledajte ga - pored njega i Mini Countryman izgleda kao sasvim običan crossover...

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Nova generacija modela Smart, koja ulazi u jednu potpuno novu eru, stigla je i u Srbiju. Juče smo u trening centru Mercedes-Benza imali prvi susret sa ovim veoma zanimljivim, ali u isto vreme kvalitetnim automobilom, koji se može pohvaliti bogatom bezbednosnom i multimedijalnom opremom. Cena modela Smart Fortwo na tržištu Srbije počinje od 10.068 evra...

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Iscrpljujućem čekanju na direktnog rivala Passatu, konačno je došao kraj. Ford Mondeo se vratio! Četvrta generacija ovog atraktivnog automobila ponosno je kročila na evropsko tlo, a mi smo u okololini grčkog mondenskog letovališta Nafplio, napravili prve kilometre u ovom kvalitetnom automobilu srednje klase. Ovo su naši prvi utisci...

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Obraćajući veliku pažnju na najsitnije detalje, Opelovi inženjeri su izvršili bitna fina podešavanja na najboljem modelu sa munjom u znaku. Ona se posebno ističu kroz Insignijin atraktivan dizajn i bolje vozne osobine. Na testu smo imali model Opel Insignia 2.0 CDTi, koji krasi atraktivni OPC Line "paket"...

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Tri godine posle uvođenja na tržište aktuelne generacije modela Ford Focus, na red je stigao facelift. Modernizovani Ford Focus prvi put je široj javnosti prikazan na međunarodnom autosalonu u Ženevi 2014, a mi smo prve kilometre u ovom popularnom automobilu srednje niže klase napravili u istočnom delu grčkog poluostrva Peloponez. Ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Za nemačku kompaniju Volkswagen, model Passat trenutno je najuspešniji model. Ukupno se u svetu u poslednjih godinu dana prodalo 1,1 miliona primeraka ovog automobila, odnosno jedan prodat automobil na svakih 29 sekundi. To znači, da pre nego što pročitate ovaj tekst do kraja, iz prodajnih salona širom sveta izaći će petnaestak novih ponosnih vlasnika Passata. Osma generacija Passata je stigla u Srbiju...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje