AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota se vraća u klasu kompaktnih karavana. Prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, a kod novog Aurisa upravo je njegova karavanska verzija namenjena onima kojima su praktičnost i prostranost na prvom mestu. Toyota je kod karavanskog Aurisa izabrala proverenu formulu - zadnji preves je produžen za 285 milimetara, a dizajn nije dramatično izmenjen...

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Ovo nije običan karavan - Automobil izgleda kompaktno i zategnuto iz svakog ugla

 

Pogledajte fotografije: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic.

 

Dizajn

 

Ali, to nikako ne znači da Auris Touring Sports ne izgleda atraktivno, već naprotiv - veoma kompaktno, ali u isto vreme i sportski.  Prednji deo je identičan kao kod hatchback-a, a zadnji deo automobila krase dinamične linije, koje čine skladnu celinu. Izgled automobila u potpunosti opravdava "Touring Sports" u svom nazivu. Ključni elementi prednjeg dela su: velika donja maska trapezoidnog oblika i uska gornja maska hladnjaka, koja automobilu daje agresivan izgled. Ovo rešenje maske hladnjaka, koja se prostire sve do glavnih svetala, u Toyoti nazivaju keen look, a prvi put smo ga upoznali na modernizovanom Avensisu. Novi Auris uživo izgleda veoma atraktivno i privlači poglede slučajnih prolaznika, što je dokaz da su dizajneri uradili odličan posao.

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Jedna od najvećih razlika je snižena ivica utovarnog prostora za čak 100 mm, zbog čega je pozicija za registarsku tablicu "preseljena" na peta vrata (kod hatchback-a je u braniku). U baznom položaju, prtljažni prostor ima dužinu od 1.115 mm i širinu od 1.452 mm, a obaranjem zadnjih sedišta, dužina prostora za prtljag iznosi 2.047 mm

 

Enterijer


Zapremina prtljažnog prostora iznosi 530 litara, što je za 170 litara više u odnosu na hatchback. Kada se preklope zadnja sedišta, zapremina prtljažnika raste na respektabilnih 1.658 litara i dobija je dva metra duga površina za utovar dužih predmeta. Deljiva zadnja sedišta preklapaju se jednostavnim povlačenjem ručke u prtljažnom prostoru. Dalje se Auris karavan može pohvaliti i roletnom i mrežicom u prtljažniku, držačima za torbe, kao i duplim dnom. Svi ovi detalji, uključujući i krovne nosače, standard su već od najnižeg paketa opreme.

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Podloga prtljažnika je skoro ravna sa ivicom prtljažnog prostora. Nasloni zadnjih sedišta se preklapaju jednim potezom, komandom u prtljažniku. Pažljivo oblikovan rolo pokrivač prtljažnog prostora je sklopiv, delimično se podiže kako bi se sprečila eventualna oštećenja prilikom utovara. Ukoliko rolo ne koristite, možete da ga spremite u dno prtljažnog prostora


Toyota Auris TS je preuzela kvalitetan enterijer od hatchback-a. Instrument tabla je postavljena relativno visoko i odaje utisak robusnosti. Preovladavaju ravne površine, oštre linije, a zanimljiv kontrast predstavljaju kružni ventilacioni otvori. Materijali su prijatni na dodir, a veliki deo površine je presvučen kožom, što je za svaku pohvalu. Unutrašnjost možemo oceniti kao udobnu i prijatnu. Na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno mesta za noge,  a za dodatni prostor za glavu, brine se ravna linija krova.

 

Pogledajte vest: Nova Toyota Auris stigla u Srbiju - Fotografije.


"Pozicija za volanom je odlična. Odnos sedišta, volana i ručice menjača je optimalno odmerena. Novi Auris nema karakterističan "most" prema središnjem panelu, koji je krasio prethodnika, ali zato ručica menjača ima veću dužinu od onih kod konkurenata, zbog čega je promena "brzina" pravo uživanje. Instrument tabla je visoko postavljena, pa se stiče utisak da se sedi niže nego realno. Moram da pohvalim i odličnu preglednost instrumenata, kao i dobru multimediju, a posebno sportski dizajniran volan, koji se prosto lepi za ruke. Komande svih funkcija u automobilu su logično raspoređene." -izjavio je Vladan Petrović.

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Kvalitet instrument table je na nivou premium klase. Veliki deo instrument table je presvučen kožom. Na raspored komandi nemamo zamerki

 

Motor

 

Sa aspekta privatnih klijenata, porodičnih ljudi, benzinska atmosferska motorizacija 1.6 Valvematic moga bi biti veoma zanimljiv izbor. U današnje vreme velike popularnosti malih turbomotora, njegovih 160 Nm obrtnog momenta, dostupnih pri 4.400 o/min ne izgleda zadovoljavajuće, ali može biti i dobar argument upravo za izbor ovakvog automobila. Standard je šestostepeni manuelni menjač, a modernu tehniku zastupa sistem varijabilnog razvoda ventila Valvematic. Maksimalna snaga motora iznosi 132 KS pri 6.400 o/min.

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Konekcija sa "pametnim" telefonima je bežična i vrši se preko unapređenog Toyota Touch & Go sistema, ali zato USB konekciju možete koristiti i za punjenje telefona. Zbogom punjači!

 

"Od atmosferskog motora 1.6 Valvematic očekivao sam veću "želju" za obrtajima i dinamičnija ubrzanja. Iskreno, mislim da motor ne opravdava oznaku "Sports" u nazivu automobila, ali ako posmatramo sa aspekta porodičnog čoveka, koji nema afinitete ka sportskoj vožnji, ovo može itekako biti dobar izbor. Reakcija motora na komandu gasa je veoma simpatična i elastičnost u niskim obrtajima je za svaku pohvalu. Motoru najviše nedostaje obrtnog momenta u srednjem režimu rada, što se manifestuje potrebom za promenom stepena prenosa na niže, ukoliko želite bolja ubrzanja prilikom preticanja. U gradskim uslovima, motor odlično "sarađuje" sa menjačem. Promena "brzina" je glatka, a dobra elastičnost u niskim obrtajima pruža odličan osećaj u vožnji." - istakao je Petrović.

 

Pogledajte vest Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci.

Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 6,9 litara na 100 pređenih kilometara. Na otvorenom putu, bez problema smo postigli potrošnju od 5,8 l/100 km, a u gradskim uslovima potrošnja je iznosila 8,3 l/100 km, što je odličan rezultat za jedan atmoferski agregat u karavanu. Na autoputu, potrošnja se kretala oko 8 litara na 100 pređenih kilometara. Pri 130 km/h, u šestom stepenu prenosa, broj obrtaja je iznosio 3.200 o/min.

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Prostor na zadnjim sedištima je veoma izdašan - ravan pod povećava prostor za noge, a ravna linija krova obezbeđuje više prostora za glavu putnika

 

Oslanjanje

 

Kada se pronađe pravi tempo vožnje, vožnja Aurisa TS je veoma prijatna i predstavlja pravo uživanje. U tome dosta pomaže dobro podešeno oslanjanje, koje putnicima pruža možda i najbolju udobnost putovanja u ovom segmentu. "Naš" test automobil bio je opremljen Multilink zadnjim oslanjanjem (verzije sa benzinskim 1.33 i dizel 1.4 motorom imaju jednostavnu polukrutu osovinu pozadi), što vozaču pruža odličan osećaj u vožnji.

Naše utiske je potvrdio i Vladan Petrović: "Oslanjanje Aurisa zaslužuje najvišu ocenu. Već posle prvih metara vožnje, oduševljava udobnost automobila, koja je na višem nivou od većine nemačkih konkurenata u ovom segmentu. Oslanjanje vrhunski apsorbuje neravnine i udarne rupe na našim putevima. Pored toga, Auris Touring Sports u potpunosti opravdava svoj naziv i kada je u pitanju upravljivost i dinamika u vožnji. Čak i na minimalan pokret volana, automobil reaguje brzo i precizno, a složena zadnja osovina obezbeđuje da se Auris TS verno drži zadate putanje kretanja. Reč Sports i nazivu opravdava i mogućnost isključivanja ESP sistema, pa je sa ovim "karavanom" moguće i uživati u sportskoj vožnji. U krivinama je iznenađujuće zabavan i agilan."

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Vladan Petrović bio je prijatno iznenađen oslanjanjem - na našim lošim putevima pruža najbolju udobnost u klasi, a u isto vreme obezbeđuje vrhunsku voznu dinamiku u krivinama

 

Cena

 

Toyota Auris Touring Sports je automobil koji možemo toplo preporučiti, kako porodičnim i poslovnim ljdima, tako i mladim vozačima, koji uživaju u vožnji. Automobil se lako, kako u gradskim uslovima, tako i kroz krivine, a potrošnja je za svaku pohvalu. Automobil je udoban i praktičan, a u isto vreme izgleda sportski, što je dovoljno da se "hegemonija" na tržištu karavanima niže srednje klase ozbiljno naruši. Cena testiranog, bogato opremljenog modela Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic, u Style paketu opreme, iznosi 17.800 evra sa svim dažbinama. Za baznu verziju Auris Touring Sports 1.33 Dual VVT-i Terra treba izdvojiti 15.200 evra.

 

Pogledajte Toyota Auris Touring Sports - Cenovnik.

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Kada se isključi ESP sistem, Auris Touring Sports pruža pruža puno uzbuđenja u vožnji - Vladan Petrović, četvorostruki reli šampion i test vozač Automagazin portala, u akciji

 

 

 Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic
 
 Tip motora:  Benzinski atmosferski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.598
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  97 / 6.400
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  160 / 4.400
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  200
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,0
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  6,9 / 8,3 / 5,8
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  530 / 1.658
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.205 / 630
 Dimenzije pneumatika:  205/55 R16
 Dužina automobila (mm):  4.560
 Širina automobila (mm):  1.760
 Visina automobila (mm):  1.475
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.600
 Cena osnovnog modela:  15.200 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Omladinskih brigada 88B, 11070 Beograd

Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Unapređena verzija najpopularnijeg pikapa kompanije Great Wall, Steed 5 TOD (Torque on Demand), predstavljena je tokom jedinstvene „off-road“ avanture na specijalizovanoj stazi u Bubanj potoku. Osnovna karakteristika TOD sistema – inteligentnog sistema pogona, jeste mogućnost prilagođavanja uslovima na putu na osnovu automatske procene da li je vozilu neophodan pogon na sva četiri točka...

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Iz Beograda u Frankfurt. Verovatno prvi put u istoriji Srbije, održana je svetska pretpremijera nove generacije automobila u Beogradu, čak dve nedelje pre autosalona u Frankfurtu, gde će Astra biti premijerno pokazana svetskoj publici. Na sedmom spratu hotela Square Nine, prvi put smo se upoznali sa novom generacijom Opel Astre. Ovo su naši prvi utisci...

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Ohrabrena uspehom modela Captur, kompanija Renault nastavlja ofanzivu u segmentu crossover-a. Novi član porodice je Renault Kadjar, prvi crossover u C-segmentu, koji se šepuri atletskim dizajnom eksterijera i naprednom tehnikom. Veliki brat Captura, dostupan u verzijama 4x2 i 4x4, stigao je na naše tržište. Novi model francuskog proizvođača isprobali smo na terenima Deliblatske peščare - ovo su naši prvi utisci...

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Potpuno novi gradski crossover - Citroën C4 Cactus zvanično je stigao na tržište Srbije. U test vožnji, na relaciji od Beograda preko Rume, Fruške Gore i Novog Sada, napravili smo prve kilometre u automobilu za kojim se svi okreću. Pogledajte ga - pored njega i Mini Countryman izgleda kao sasvim običan crossover...

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Nova generacija modela Smart, koja ulazi u jednu potpuno novu eru, stigla je i u Srbiju. Juče smo u trening centru Mercedes-Benza imali prvi susret sa ovim veoma zanimljivim, ali u isto vreme kvalitetnim automobilom, koji se može pohvaliti bogatom bezbednosnom i multimedijalnom opremom. Cena modela Smart Fortwo na tržištu Srbije počinje od 10.068 evra...

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Iscrpljujućem čekanju na direktnog rivala Passatu, konačno je došao kraj. Ford Mondeo se vratio! Četvrta generacija ovog atraktivnog automobila ponosno je kročila na evropsko tlo, a mi smo u okololini grčkog mondenskog letovališta Nafplio, napravili prve kilometre u ovom kvalitetnom automobilu srednje klase. Ovo su naši prvi utisci...

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Obraćajući veliku pažnju na najsitnije detalje, Opelovi inženjeri su izvršili bitna fina podešavanja na najboljem modelu sa munjom u znaku. Ona se posebno ističu kroz Insignijin atraktivan dizajn i bolje vozne osobine. Na testu smo imali model Opel Insignia 2.0 CDTi, koji krasi atraktivni OPC Line "paket"...

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Tri godine posle uvođenja na tržište aktuelne generacije modela Ford Focus, na red je stigao facelift. Modernizovani Ford Focus prvi put je široj javnosti prikazan na međunarodnom autosalonu u Ženevi 2014, a mi smo prve kilometre u ovom popularnom automobilu srednje niže klase napravili u istočnom delu grčkog poluostrva Peloponez. Ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Za nemačku kompaniju Volkswagen, model Passat trenutno je najuspešniji model. Ukupno se u svetu u poslednjih godinu dana prodalo 1,1 miliona primeraka ovog automobila, odnosno jedan prodat automobil na svakih 29 sekundi. To znači, da pre nego što pročitate ovaj tekst do kraja, iz prodajnih salona širom sveta izaći će petnaestak novih ponosnih vlasnika Passata. Osma generacija Passata je stigla u Srbiju...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje