Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec
Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...
Felne prečnika 17 inča imaju atraktivan dizajn i kombinuju boju krova i retrovizora
Baby Opel čekao pravu priliku
Opel nije bez iskustva u u A segmentu - podsetimo se studije Junior iz 1983. godine, na kojoj je radio poznati dizajner Chris Bangle. Bio je dugačak 3,41 metar, 21 cm kraći od prve generacije Corsa modela koja je lansirana tek godinu dana ranije. Iz današnje retrospektive, Junior možemo posmatrati kao prethodnika aktuelnog šampiona individualnosti i šik gradskog automobila, ADAM-a. Ponudio je mnoštvo ideja u unutrašnjosti, od lako zamenjivih instrumenata do presvlaka za sedišta koje su mogle da se pretvore u vreće za spavanje, i apsolutno vizionarski navigacioni sistem – a Opel ADAM je danas najbolje povezan mali automobil. Od mlađih modela, tu je koncept Trixx (2004).
Dizajn
U segmentu najmanjih automobila na tržištu, nemački automobilski proizvođač Opel do nedavno nije imao pravog zastupnika. Ko je želeo manji model od Corse, mogao je da izabere samo Agilu. Za razliku od dosadašnjih najmanjih Opela, model Adam ima konvencionalnu konstrukciju karoserije i samo troja vrata. Adam meri dužinu od 3,7 m, što je za 15 cm više od modela Fiat 500, ali 30 cm manje od modela Corsa.
Pogledajte vest: Opel ADAM stigao u Srbiju.
Opel Adam spaja novi dizajnerski smer kompanije Opel sa retro dizajnom koncept modela. Prednjim delom dominira niska, ali masivna maska hladnjaka, koja je smeštena između pokazivača smera kružnog oblika. Glavna svetla su dinamično dizajnirana, i u sebi imaju integrisana dnevna LED svetla. Bokovi otkrivaju dvobojnu karoseriju, sa padajućom linijom krova i felnama u istoj boji kao i krov i retrovizori. Zadnji deo automobila deluje kompaktno i zategnuto. U donjem delu C-stuba nalazi se diskretan natpis Adam, a zanimljiv je i zadnji branik sa dva kružna svetla istog prečnika, jedno za maglu, a drugo za vožnju unazad. Automobil već na prvi pogled izgleda atraktivno, ali u isto vreme ekskluzivno i svojom pojavom jasno stavlja do znanja da je "igračka" za bogate.
Krov, A i C stub su bele boje, ali ne i B-stub - Adam izgleda kao da na sebi ima kačket
Enterijer
Enterijer test automobila je veoma luksuzan. Na središnjem panelu dominira semdoinčni displej sa odličnom grafikom i kontrastom, preko kojeg se upravlja sistemom IntelliLink. Sistem je kompatibilan sa raznim "pametnim" telefonima, koji koriste operativni sistem Apple, iOS, Android... Čak je, preko Bluetooth sistema moguće reprodukovati pesme iz mobilnog telefona, kao i pregledati fotografije i video (naravno, automobil mora biti u stanju mirovanja).
Pogledajte test: Opel Cascada 2.0 CDTI.
Vladan Petrović ovako je prokomentarisao unutrašnjost Adama: "U Adamu se odlično sedi, veoma lako se pronalazi optimalan položaj za volanom. Volan je mali (prečnik 37 cm) i "dubok" što mi se posebno dopada. Odnos pozicije sedišta, volana i ručice menjača je idealan. Moram posebno da pohvalim kvalitet materijala i nivo završne obrade. Multimedija je očekivana za ovako "šik" vozilo, ali mislim da je displej na centralnoj kozoli postavljen nisko. Potrebno je skinuti pogled sa puta, da bih pronašao željenu informaciju na displeju, a za to je potreban period privikavanja. Instrumenti su lako čitljivi, čak i u uslovima jake svetlosti."
Trokraki volan ima sportski dizajn i odlične mogućnosti podešavanja. Evama će se sigurno svideti mogućnost da Adam bude opremljen sistemom grejanja volana - Zanimljivo rešenje za hladne zimske dane koji dolaze
Visina koju smo izmerili iznad zadnjeg sedišta iznosi 97 centimetara, što znači da Adam nije za košarkaše. Iznad zadnjih sedišta izmerili smo 88 centimetara, što znači da će se komotno smestiti samo niži ljudi ili deca. Ivica sedalnog dela zadnjih sedišta nalazi se na visini od 31 centimetar, što znači da nemaju dobar oslonac za butni deo nogu, što može biti zamarajuće na dužim putovanjima.
Pogledajte test: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo.
Ali, podsetimo da je Adam gradska "faca", i ove "prozivke" ga sigurno ne interesuju previše. Dosta je sa kritikama, vreme je za pohvale. Bočna vrata imaju dužinu od 129 centimetara i obezbeđuju relativno dobar pristup zadnjim sedištima. Prednja sedišta su belika i u njima smo se prijatno osećali čak i posle nekoliko sati vožnje. Sve pohvale zaslužuje kompletna prostranost na prednjim sedištima, koja su ergonomski dizajnirana. Širina na prednjim sedištima u visini laktova iznosi 141 centimetar, što je malo manje od vrednosti koje imaju automobili niže srednje klase. Odlično je osmišljen i prostor za kolena, jer je "kokpit" pomeren ka napred i vozač i suvozač imaju osećaj da sede u mnogo većem automobilu nego što Adam zapravo jeste.
Prednja sedišta su velika i udobdna
Prtljažni prostor ima zapreminu od 170 litara i otvaraju se visoko, tako da neće smetati ni dvometarski visokim osobama. Ako u prtljažnik Adama želite da smestite neki teži poklon za Evu, morate ga podići na visinu od 81 centimetar, a zatim spustiti 32 cm ispod ivice prtljažnika. Obaranjem naslona zadnjih sedišta, zapremina prtljažnika se povećava na 663 litra.
Adam je opremljen svim najvažnijim sistemima, koji vozaču olakšavaju vožnju. Upravljački sistem standardno je opremljen funkcijom City, što koja obezbeđuje lakše manevrisanje automobilom pri malim brzinama. Evama će se sigurno posebno svideti i sistem asistencije kretanja na uzbrdici, a uz doplatu se može dobiti sistem asistencije parkiranja i monitoring mrtvog ugla.
Pristup zadnjim sedištima olakšavaju velika bočna vrata dužine 129 cm
Motor
Testirani Opel Adam pokretao je atmosferski motor zapremine 1,4 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 74 kW pri 6.000 o/min. Vladan Petrović nije krio afinitete ka atmosferskoj tehnici: "Atmosferskih motora je sve manje i uvek se iznenadim kada u novom modelu isprobam motor bez turba. 100 konjskih snaga nije malo za ovako mali automobil. Ubrzanja su odlična, a potrošnja, i pored činjenice da stoji na točkovima prečnika 17 inča, veoma niska. Pri 100 km/h na autoputu, Adam je trošio 6,5 litra benzina na 100 pređenih kilometara, a broj obrtaja je bio na nivou oko 3.000 o/min. Pri 130 km/h, broj obrtaja raste na 4 hiljade, a potrošnja na 7,7 l/100 km. Po meni, ovo je idealan izbog motora, koji ne troši puno, a u isto vreme obezbeđuje odlične performanse Adamu. Menjač ima pet brzina, a hodovi su relativno kratki. Iako je dobar, šteta je što u ponudi ne postoji automatizovani menjač, koji bi se posebno svideo Evama."
Vladan Petrović je istakao da je Adam upravljiv kao karting
Oslanjanje
"Na felnama prečnika 17 inča i niskoprofilnim pneumaticima, Adam je nešto tvrđi, nego što bismo od gradskog automobila to mogli očekivati. Ali, zato je Adam vrhunski upravljiv i odlično "leži" na putu. Čak i pri visokim brzinama, nema ni trunke nesigurnosti, zato što se Adam čvrsto drži zadate putanje. Subjektivan osećaj je kao da vozite karting. Zahvaljujući koncepciji "točak u svaki ćošak" auto na dobrom asfaltu veoma precizno i brzo menja smer. Kao što sam i očekivao, kočioni sistem je sasvim dovoljan za Adama, iako bi uticaj servo pojačivača mogao biti nešto suptilniji." - Zaključuje Petrović.
Na autoputu, Opel Adam je trošio oko 7 l/100 km
Cena
Vrhunski opremljen Opel Adam 1.4 Glam/Enjoy Chic sa popustom košta 15.212 evra sa svim dažbinama, a za osnovnu verziju Opel Adam 1.2 Essentia treba izdvojiti 11.117 evra. Iako se radi o gradskom automobilu, treba istaći da Adam ima vrhunski enterijer sa kvalitetnim materijalima, sa dosta prostora na prednjim sedištima i izgleda veoma moderno.
Pogledajte Opel Adam - Cenovnik u Srbiji.
Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec | |
Motor: | Benzinski atmosferski |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.398 |
Maksimalna snaga (kW/o/min): | 74 / 6.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 130 / 4.000 |
Performanse: | |
Maksimalna brzina (km/h): | 185 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 11,5 |
Potoršnja grad / otvoreno / prosek (L/100 km): | 7,6 / 5,6 / 6,1 |
Dimenzije: | |
Prtljažni prostor (L): | 170 / 663 |
Zapremina rezervoara (L): | 38 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.120 / 360 |
Dimenzije pneumatika: | 215/45 R17 |
Dužina automobila (mm): | 3698 |
Širina automobila (mm): | 1720 |
Visina automobila (mm): | 1484 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2311 |
Cena osnovnog modela (€): | 11.117 € |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Opel vozila: General Motors Opel
Adresa: Bulevar Mihaila Pupina 165g/1b, Novi Beograd
Tel: +381 11 301 5202
Fax: +381 11 301 5203
Web: www.opel.rs
Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal