Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini
Danas ćemo na Staroj planini upoznati karakter nove generacije modela Toyota RAV4 u planinskim uslovima. Posle prvog dela on-line testa, u kojem smo novi RAV4 vozili po autoputu i lokalnim putevima, danas ćemo upoznati njegove mogućnosti po snegom prekrivenom kolovozu, kao i u off-road uslovima. Krećemo...
Prvi deo on-line testa vrhunski opremljenog modela Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive, možete pogledati u vesti pod naslovom
Na sinoćnoj promociji smo saznali i cene novog RAV4 (cene su izražene u evrima, sa carinom i PDV-om)
Novi RAV4 2WD
2.0 D-4D Active 4x2 (124 KS) - 24.100 evra
2.0 D-4D Limited 4x2 (124 KS) - 26.100 evra
2.0 D-4D Elegant 4x2 (124 KS) - 27.100 evra
Novi RAV4 AWD
Benzinski motori
2.0 VVT-i Active 4x4 (151 KS) - 27.500 evra
2.0 VVT-i Limited 4x4 (151 KS) - 29.500 evra
2.0 VVT-i Elegant 4x4 (151 KS) - 30.500 evra
2.0 VVT-i Executive 4x4 (151 KS) - 33.500 evra
Dizel motori
2.2 D-4D Active (150 KS) - 29.500 evra
2.2 D-4D Limited (150 KS) - 31.500 evra
2.2 D-4D Elegant (150 KS) - 32.500 evra
2.2 D-4D Executive (150 KS) - 35.500 evra
2.2 D-CAT Limited AT (150 KS) - 33.200 evra
2.2 D-CAT Elegant AT (150 KS) - 34.200 evra
2.2 D-CAT Executive (150 KS) - 37.200 evra
12:20 Danas na testu imamo RAV4 koji pokreće benzinski agregat 2.0 VVT-i, uparen sa automatizovanim menjačem, i naravno pogonom na sve točkove.
Kao i kod prethodne generacije, konstrukori su elektromagnetnu vezu između prednje i zadnje osovine. Sistem 4x4 pogona radi u odnosu 100:0 do 50:50. U "normalnim" uslovima eksploatacije, više snage se prenosi na prednju osovinu. U terenskim uslovima vožnje, tu je komanda Lock, kojom se blokira diferencijal. Režim Lock radi pri brzinama do 40 km/h, posle čega automatski prelazi u režim Normal.
12:28 Novi RAV4 smo isprobali i u snežnim uslovima. Skrenuli smo sa asfalta i uputili se na makadam i okolne livade, koje su bile prekrivene snegom. Sve one "neverne Tome", koji ovakve SUV modele nazivaju "kafić terencima" moramo da demantujemo. RAV4 se odlično ponaša na veoma strmom terenu. Blokadu diferencijala nismo imali potrebe da uključujemo čak ni kada smo se kretali po veoma strmom travnatom terenu, prekrivenom snegom (automobil nije opremljen terenskim pneumaticima, već standardnim).
13:40 Sve pohvale zaslužuje i CVT menjač, koji je odlično ukombinovan sa 4x4 pogonom. Čak i kada je isključen ESP sistem (naravno i kontrola trakcije), pogonski sistem beleži miniamalna proklizavanja na snegom prekrivenom terenu.
Goran Sarić - Automagazin portal
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal