AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Popularnost mišićavih terenaca, sa velikim otvorenim prtljažnim sandukom, galopirajući se širi među kupcima u Srbiji. Među takvim našminkanim "višebojcima" svojom moćnom ali i uglađenom pojavom izdvaja se Mitsubishi L200, model koji već drugu godinu zaredom može pohvaliti titulom “Best Pick-up”.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Već od prvog susreta Mitsubishi L200 ulivao nam je strahopoštovanje moćnog gospodara, koji je spreman na raznorazne avanture. Spoljašnjost je uglađena i zaobljena, u skladu sa trendovima koje je postavio model Pajero, a izgled prati smernice koje je Mitsubishi postavio modelom Pajero Evolution, sa kojim je uspešno nastupao na reliju Pariz-Dakar. Osnovna ideja pri konstruisanju bila je stvoriti automobil koji će uz izraženu pojavu pružati svu udobnost i sigurnost modernih SUV modela. Mitsubishi je u tome uspeo. Japanci su nezgrapnu formulu američkog pick-upa redefinisali i dali joj dozu umiljatosti, koja je dobro prihvaćena na svim kontinentima, a koja je posebno potrebna evropskoj razmaženoj klijenteli. Automobil izgleda mišićavo, ali je gruba "urođena" narav ovog gorostasa smirena blagim zaobljenim linijama i uglađenim aluminijumskim felnema.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Od dve verzije kabine, Club Cab (zadnja klupa minijaturnih dimenzija) i Double Cab, redakcija Automagazin portala na test je dobila ovu drugu, predviđenu za komforan smeštaj pet osoba. Ipak, odmah moramo istaći da komfor ovde treba shvatiti uslovno, jer iako ima dovoljno mesta za tri putnika pozadi, njima će unutrašnji organi biti sigurno "prebrojani", na čemu treba da zahvale krutoj osovini sa lisnatim oprugama pozadi. Dakle, na lošem i neravnom terenu putnici pozadi imaće utisak da amortizacija zadnjeg dela uopšte ne postoji. Naravno, s obzirom da je ovo multifunkcionalan automobil, kompromis na relaciji prtljag-putnici se podrazumeva. Jer, bilo koja druga verzija vešanja pozadi "razmazila" bi L200 do te mere i prtljažni sanduk imao bi samo alibi efekat. Ovako je nosivost Mitsubishi L200 preko 950 kilograma, sanduk svojim dimenzijama omogućava prevoz 1.325 milimetara dugih predmeta, a ukoliko spustite zadnja vrata i znatno dužih, uz poštovanje svih bezbednosnih propisa saobraćaja.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Ukoliko iz putničkog automobila prelazite u L200, sigurno će Vam trebati određeno vreme privikavanja na pozamašne dimenzije, posebno na dužinu od 5 metara. Iako je prilagođen za svačiji ukus, L200 se u gradskoj vožnji neće osećati ugodno. Mesto za parkiranje teško je pronaći, a prilikom prestrojavanja morate biti dodatno oprezni. Ipak, veličina L200 dobro dođe kada treba da se "ugurate" u kolonu, gde će Vas u većini slučajeva propustiti iz čistog respekta prema glomaznosti ovog automobila. Za volanom je vrlo lako pronaći idealan položaj. Sve je upravo tamo gde i očekujete da bude, a moderan kokpit i materijali solidnog kvaliteta podsećaju na luksuz savremnih SUV-ova. Za sve potrebne informacije prilikom kretanja zadužen je multifunkcionalni RV merač, sa kojeg možete očitati prosečnu brzinu, potrošnju goriva, smer kretanja (kompas) sat i temperaturu unutar automobila. Putnici pozadi, takođe nisu zanemareni. Prostrani naslon za ruku se preklapa i ispod njega se nalazi držač za dve čaše. L200 ima još mnogo drugih praktičnih detalja, kao što je "fioka" u krovu za naočare, kao i držač flaša zapremine 1 litar u vratima, što će obradovati sve one koji često idu na duga putovanja.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Vožnja Mitsubishi L200 predstavlja pravo uživanje. Pod haubom diše savremeni Common-rail turbo dizel agregat Di-D zapremine 2,5 litra, koji razvija 136 konjskih snaga. Iako se to možda nekom čini skromnom snagom, treba istaći da je Mitsubishi L200 čistokrvni "All Road Vehicle", tako da i pored skromne snage u odnosu na zapreminu, automobil raspolaže sa "medveđim" obrtnim momentom od 314 Nm pri samo 2.000 o/min, koji omogućava lagano savladavanje nepristupačnih terena. Tome doprinosi i kultivisan menjač, istina sa nešto dužim hodom, ali to ćemo mu oprostiti s obzirom na robusnost menjačke kutije i sistema prenosa. Automobil se vrlo lako kontroliše u svim situacijama, pa čak i u off-road uslovima. Mi smo na našem testu dokazali da čak i nežna ženska ruka može upravljati Mitsubishijem L200 na nepristupačnim i strmim deonicama, a da se u automobilu oseća izuzetno prijatno. Čak smo u jednom trenutnku stekli utisak da teren jeste prirodno okruženje Mitsubishi L200. Blokada diferencijala i reduktor mogu izaći na kraj sa najtežim preprekama. Druga ručica menjača (reduktor) ima 4 moda. Super Select 4WD sistem omogućuje promenu sa 2 na 4 pogonska točka pri brzinama do 100 km/h, a kada izlazak uz strmu i nepristupačnu uzbrdicu postane ozbiljno ugrožen, zadnji diferencijal možete blokirati kako bi se postigao puni "moment" na svakom točku.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Međutim, uprkos masi od 1.880 kilograma, Mitsubishi se vozi gotovo kao putnički karavan automobil. Posebno nas je iznenadila elastičnost agregata od samog dna skale obrtaja. Zahvaljujući odličnoj krivi obrtnog momenta automobil skoro trenutno reaguje na pritisak papučice gasa, što je posebno pozitivan faktor prilikom preticanja. Iako maksimalna brzina od 167 km/h i ubrzanje od 0 do "stotke" neće oduševiti pristalice "ljutih papričica", moramo istaći da to u praksi izgleda mnogo bolje. Automobil ima snažna međuubrzanja, a na asfaltnu se ponaša dinamično i agilno, iako masivna karoserija kod većine konkurenata sklona naginjanju. Iako nismo mislili da ćemo to ikada reći, Mitsubishi L200 je nekada i presnažan, jer na otvorenom putu mami na brzu vožnju, a s obzirom da zadnji kraj automobila bukvalno preskače rupe i neravnine, u krivinama treba biti maksimalno skoncentrisan. Kada se zadni točkovi zavrte "u prazno" u pomoć priskače kontrola proklizavanja pogonskih točkova, koju je moguće isključiti, iako to ne preporučujemo.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Odličnom završnom utisku moramo dodati još jednu važnu činjenicu. Potrošnja test automboila je iznenađujuće mala na otvorenom putu i kretala se oko 7,7 litara nafte na 100 pređenih kilometara, dok se u gradu kretala oko 11 litara sa uključenim klima uređajem. Automobil koji smo testirali opremljen je Intense paketom opreme koji uključuje klima uređaj, električne podizače prozora, električne retrovizore, daljinsko centralno zaključavanje, ABS, servo volan, vazdušne jastuke, kontrolu proklizavanja pogonskih točkova. Kada svemu dodamo i cenu od 26.990 eura (bez PDV-a), zaključak je samo jedan: puno lima, dosta opreme i odlične vozne karakteristike i mala potrošnja za relativno malo novca. Bravo za Mitsubishi.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Tehnički podaci: - Motor: redni turbodizel sa direktnim ubrizgavanjem, postavljen napred poprečno, 2 ventila po cilindru, 1 bregasta osovina u glavi motora, aluminijumska glava motora, Common-Rail, 1 turbo punjač i intercooler. Zapremina motora: 2477 cm3 Najveća snaga: 136 KS pri 4000 o/min Najveći obrtni moment: 314 Nm pri 2.000 o/min - Pogon: 4x4 sa 4 načina rada, ručni petostepeni menjač - Vešanje: Napred: nezavisno poprečna poluga, spiralne opruge, Nazad: kruta osovina, lisnate opruge - Kočnice: napred ventilirajući diskovi, pozadi doboš -Dimenzije: d x š x v - 5000 x 1750 x 1780 mm, međuosovinski razmak iznosi 3000 mm, trag točkova 1520/1515, zapremina rezervoara za gorivo 75 litara - Masa: 1880 kilograma - Potrošnja goriva (na našem testu): u gradu oko 11 litara/ 100 km, na otvorenom oko 7,7 litara na 100 pređenih kilometara Goran Sarić - Automagazin

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Osma generacija popularnog pick-up modela iz Toyote, stigla je u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno, da je ovo potpuno nova generacija Hiluxa - automobil izgleda moderno i u isto vreme luksuzno iz svih uglova, iako je zadržao najbolje karakteristike "radnog" automobila. Bili smo u centru NAVAK, a ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Hot-hatch sa hibridnih pogonom i sistemom punjenja na elektro-mreži? Kako vam to zvuči? Možda nije pravi sportista u srcu, ali ovaj Golf može nešto što GTI ili GTD nikada neće moći - zahvaljujući baterijama, sposoban je da pređe 50 kilometara na čistu električnu energiju. Ovo su naši utisci posle prve vožnje plug-in hibridnog Golfa na stazi NAVAK...

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Nova generacija modela Volkswagen Tiguan je prvi SUV postavljen na platformu MQB, koja donosi seriju zanimljivih funkcija. Automobil smo prvi put isprobali juče, na relaciji Beograd - Zrenjanin, i uverili se u njegovu ozbiljnu tehniku, precizno upravljanje i strog izgled. Druga generacija Tiguana je na svim poljima značajno napredovala u odnosu na prethodnika...

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Talisman, najnoviji član Renault porodice, zvanično je stigao na tržište Srbije. Mislim da sam se tokom jednodnevnog upoznavanja u Talisman zaljubio na prvi pogled, a sudeći po reakcijama kolega novinara iz naše zemlje i okruženja, mislim da nisam sam. Prema našim pvim utiscima, Škoda Superb ima puno razloga da bude zabrinuta...

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

BMW opisuje svoj sistem pogona na sve točkove - xDrive, kao najinteligentniji na tržištu. Mogućnost isprobavanja ovog naprednog pogona u luksuznim i dinamičnim SUV modelima, i to na klizavoj podlozi, sigurno je želja svakog vozača. Kompanija Delta Motors, u saradnji sa BMW Group, pružila nam je priliku koju smo sa zadovoljstvom iskoristili...

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Nova generacija Volvoa XC 90 startovala je modelsku ofanzivu švedske kompanije, u okviru koje su predstavljeni Volvo S90 i njegov karavanski blizanac V90. Na regionalnoj promociji održanoj u Ljubljani, upoznali smo se oči u oči sa luksuznim švedskim sedanom, koji prosto pršti od luksuza i tehnološke prefinjenosti...

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Voziti kupe sa četvoro vrata je pitanje prestiža, što potvrđuje i Mercedes-Benz CLS. Modernizacijom kroz koju je nedavno prošao, njegov aristokratski karakter dopunjen je osveženim dizajnom, novom tehnikom i još luksuznijim enterijerom. Posle višednevnog testa, naši utisci su samo pozitivni, što smo i očekivali od modela sa trokrakom zvezdom u znaku...

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Imali smo priliku da prvi put isprobamo dugo očekivanu novu generaciju hatchback modela Megane. Novi Megane je lakši, štedjiviji, ima bogatiju opremu i nudi više prostora za putnike. Očekuje se i zanimljiva cena, a zanimljivo je da četvrta generacija ovog popularnog automobila dolazi samo u formi hatchbacka sa pet vrata. 

Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje