Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4
Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...
Dizajnerske promene mogu prepoznati samo dobri poznavaoci automobila ove marke
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Dizajn
Tačnije, kada postavimo prethodni model pored modernizovanog, prosečan posmatrač verovatno će teško uočiti razlike. Ali, razlika ima. Maska hladnjaka je potpuno nova, ima trodimenzionalan oblik i deluje veoma atraktivno. Zadnje svetlosne grupe su dobile novu grafiku, ali ono što je još važnije, klasične sijalice su zamenjene LED tehnologijom. Zadnja svetla izgledaju atraktivnije i privlače pažnju prolaznika. Nov je i dizajn felni, koje mogu biti prečnika od 16 do 18 inča. Generalno, automobil izgleda sveže i moderno posmatrano iz svakog ugla.
Na prednjem delu automobila, najveća promena je nova mreža hladnjaka, koja je izvedena u 3D dizajnu. Nov je i dizajn felni.
Enterijer
Promene u kabini, takođe su decentne. Novi su instrumenti ispred vozača, a pokazivač broja obrtaja istih je dimenzija kao i "brzinomer". Novina je i sistem Flex Steer, koji omogućava promenu odnosa upravljačkog mehanizma, odnosno mogućnost izbora nekoliko režima upravljanja. Putni kompjuter, takođe je izveden u LED tehnologiji, a unapređen je i multifunkcionalni displej osetljiv na dodir, koji u verziji sa navigacionim sistemom ima dijagonalu 7 inča.
Novitet na zadnjem delu automobila su i svetla sa novom grafikom i LED tehnologijom. Modernizovani Sportage prepoznaćete i po anteni sa dizajnom ajkulinog repa.
Međutim, ono što nam smo nakon smeštanja za volan odmah primetili, jesu novi materijali. "Materijali su mekši nego na prethodnom Sportageu, posebno u gornjem delu instrument table i na unutrašnjoj strani vrata. Kada kolenom dodirnemo centralni tunel, nema nikakvih neprijatnih tonova, što nismo mogli reći za prethodni model. Ali, tu nije kraj promenama. Dosta je urađeno i na zvučnoj izloaciji enterijera, što smo najbolje osetili na autoputu. Prednji pomoćni ram je spojen sa "šasijom" preko spcijalnog ležišta, a menjač dobili novo kućište, kako bi se smanjile vibracije, što se takođe može osetiti u vožnji. Sve deluje nekako uglađenije. Kod enterijera, moram da pohvalim i mogućnost da u spisku opreme ima i grejanje volana. Sve komande su na ligičnom mestu, samo je za komande na volanu potreban period prilagođavanja." - prvi su utisci Vladana Petrovića.
U enterijeru su kvalitetniji materijali, ali poboljšanje kvaliteta se oseća i kroz bolju završnu obradu i izolaciju.
Ono što je najvažnije, jeste da je enterijer modela Kia Sportage zadražao svoju glavnu osobinu - bogat unutrašnji prostor. Robusni "kokpit" je osmišljen sa posebnim akcentom na potrebe Evropljana, što znači da automobil prima pet odraslih putnika. Prtljažnik ima zapreminu od 465 litara, a možemo pohvaliti i njegovu praktičnost i pristupačnost. Zapremina prtljažnog prostora može biti i veća - 564 litra, u zavisnosti od toga, da li je Sportage opremljen rezervnim točkom ili setom za punjenje. Već osnovni nivo opreme ima ESP, vazdušne jastuke, manuelnu klimatizaciju, električnu kontrolu prednjih prozora i retrovizora, aluminijumske felne, CD - MP3, USB, AUX, putni kompjuter... "Naš" test automobil bio je opremljen bogatim Luxury paketom, koji se može pohvaliti hromiranim dekorima na karoseriji, Xenon + LED svetlima, atraktivnim felnama prečnika 18 inča, dual-klima uređajem, Bluetooth-om, tempomatom, grejanjem sedišta, panoramskim krovom...
U vožnji unazad pomaže i parking kamera
Motor
Na testu smo imali Sportage opremljen turbodizel motorom 2.0 CRDi, kojeg odlikuje kultivisan rad i elastičnost. Maksimalna snaga motora iznosi 135 kW pri 4.000 o/min, dok je maksimalni obrtni moment od 383 Nm dostupan u rasponu obrtaja od 1.800 do 2.500 o/min. Iako "na papiru" tako ne izgleda, unapređena je i tehnika automobila. Pored gore pomenute konstrukcije prednjeg rama, promenjeno je i ležište radilice, što je obezbedilo simetričnu ugradnju poluosovina. Promene je pretrpela i konstrukcija kućišta menjača.
"Motor ne oduševljava snagom, jer automobil ima pogon na sve točkove i masu od 1.600 kilograma. Ali, moram da pohvalim kultivisanost njegovg rada i elastičnost u vožnji. Motor rado sarađuje sa automatizovanim menjačem (6 stepeni prenosa) i energično se odaziva na svaku komandu gasa. Odlična elastičnost vozaču uliva samopouzdanje prilikom preticanja. Možemo videti i da su maksimalna snaga i maksimalni obrtni moment dostupni na nižem broju obrtaja nego kod prethodnika. Primetio sam, da motor veoma lagano vuče i kada je u vozilu pet putnika." - zaključuje Petrović.
Najbolje opremljena verzija može se pohvaliti kožnim sedištima, koja su ergonomski oblikovana.
Kia tvrdi, da prosečna potrošnja modela Sportage 2.0 CRDi iznosi 6.0 l/100 km. To zvuči obećavajuće, ali da li je u realnosti tako? Zanimljivo je, da smo u gradskoj vožnji, čak i u uslovima gužve, zabeležili potrošnju od 8,1 litar na 100 pređenih kilometara, što je za svaku pohvalu, s obzirom na koncepciju automobila. U otvorenom saobraćaju, Sportage je trošio 5,8 l/100 km, a na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130 km/h, broj obrtaja pokazuje 2.500 o/min, a kompjuter potrošnju od 8,3 l/100 km. Na autoputu smo primetili da pedala gasa ima neobično kratak hod, što olakšava njegovu kontrolu.
Zahvaljujući tehničkim i konstrukcijskim promenama, Sportage je stabilniji i precizniji u krivinama
Na putu
Unapređenja na modelu Kia Sportage odrazila su se i na ponašenje automobila na putu. "Prednje oslanjanje je dobilo novi čvršći stabilizator, a pozadi je modernizovani Sportage dobio nove tvrđe opruge. To se oseća u vožnji. Sportage je stabilniji i "mirniji" u vožnji od svog prethodnika, a prelasci preko neravnina nisu previše grubi. Zapravo, testirani automobil imao je felne prečnika 18 inča, ali za naše puteve preporučujem 17-inčne točkove. Zahvaljujući čvršćem stabilizatoru, naginjanje automobila u krivinama je minimalno, i pored velike visine. Pored toga, oslanjanje veoma uspešno apsorbuje kako poprečne neravnine, tako i rupe na putu. Generalno, Kia Sportage se na putu ponaša kao običan porodični karavan srednje klase. Pogon na sve točkove (Dynamax) od firme Magna nije promenjen. Elektronika aktivira zadnje točkove u situaciji kada proklizaju prednji, a vozač preko dugmeta pored menjača (sa desne strane) može uključiti i elektronsku blokadu diferencijala. Sistem blokade diferencijala radi samo pri brzinama do 40 km/h. Kada prekoračimo ovu brzinu, sistem će automatski razdvojiti lamelu. Naravno, od Sportagea ne očekujte previše na terenu, jer je limitiran najpre "klirensom" od 170 milimetara." - objašnjava Petrović.
Zaključak
Iako se možda na prvi pogled čini, da je Kia Sportage neznatno promenjena u odnosu na prethodnika, to nije tako. Automobil je napredovao i u tehničkom smislu, zreliji je i iskusniji. U vožnji se posada oseća prijatnije i "ušuškanije" nego ikada do sada, a vozne osobine značajno poboljšane.
I na kraju, cena. Aktuelan je specijalni popust Kia automobila u Srbiji, pa tako za testirani primerak - Kia Sportage 2.0 CRDi Luxury, umesto 36.990 evra, treba izdvojiti 32.490 evra, plus 2.000 evra za 4x4 pogon i doplata od 1.600 evra za automatski šestostepeni menjač. Za baznu verziju Kia Sportage 1.6 GDI Cool, po specijalnoj World Cup ceni, 17.190 evra. Najjeftinija turbodizel verzija 1.7 CRDi u Cool paketu opreme, za vreme trajanja Svetskog prvenstva u fudbalu, košta 19.390 evra.
Pogledajte Kia Sportage - Cenovnik.
Specifikacija: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4 |
|
Tip motora: | Turbodizel Common-rail |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.995 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 135 / 4.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 383 / 1.800 - 2.500 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 194 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,8 |
Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km): | 6,3 / 8,1 / 5,8 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 465 / 1535 |
Zapremina rezervoara (L): | 58 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1600 / 540 |
Dimenzije pneumatika: | 235/55 R 18 |
Dužina automobila (mm): | 4.440 |
Širina automobila (mm): | 1.855 |
Visina automobila (mm): | 1.635 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.640 |
Cena osnovnog modela: | 17.190 € |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Zastupnik Kia vozila: KIA AUTO d.o.o.
Adresa: Ugrinovački put 10M, 11080 Beograd-Zemun
Tel:
Fax: +381 11 316 54 94
Web: www.kia.rs
Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal