AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Dizajnerske promene mogu prepoznati samo dobri poznavaoci automobila ove marke

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.


Dizajn

 

Tačnije, kada postavimo prethodni model pored modernizovanog, prosečan posmatrač verovatno će teško uočiti razlike. Ali, razlika ima. Maska hladnjaka je potpuno nova, ima trodimenzionalan oblik i deluje veoma atraktivno. Zadnje svetlosne grupe su dobile novu grafiku, ali ono što je još važnije, klasične sijalice su zamenjene LED tehnologijom. Zadnja svetla izgledaju atraktivnije i privlače pažnju prolaznika. Nov je i dizajn felni, koje mogu biti prečnika od 16 do 18 inča. Generalno, automobil izgleda sveže i moderno posmatrano iz svakog ugla.

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Na prednjem delu automobila, najveća promena je nova mreža hladnjaka, koja je izvedena u 3D dizajnu. Nov je i dizajn felni.


Enterijer

Promene u kabini, takođe su decentne. Novi su instrumenti ispred vozača, a pokazivač broja obrtaja istih je dimenzija kao i "brzinomer". Novina je i sistem Flex Steer, koji omogućava promenu odnosa upravljačkog mehanizma, odnosno mogućnost izbora nekoliko režima upravljanja. Putni kompjuter, takođe je izveden u LED tehnologiji, a unapređen je i multifunkcionalni displej osetljiv na dodir, koji u verziji sa navigacionim sistemom ima dijagonalu 7 inča.

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Novitet na zadnjem delu automobila su i svetla sa novom grafikom i LED tehnologijom. Modernizovani Sportage prepoznaćete i po anteni sa dizajnom ajkulinog repa.

 

Međutim, ono što nam smo nakon smeštanja za volan odmah primetili, jesu novi materijali. "Materijali su mekši nego na prethodnom Sportageu, posebno u gornjem delu instrument table i na unutrašnjoj strani vrata. Kada kolenom dodirnemo centralni tunel, nema nikakvih neprijatnih tonova, što nismo mogli reći za prethodni model. Ali, tu nije kraj promenama. Dosta je urađeno i na zvučnoj izloaciji enterijera, što smo najbolje osetili na autoputu. Prednji pomoćni ram je spojen sa "šasijom" preko spcijalnog ležišta, a menjač dobili novo kućište, kako bi se smanjile vibracije, što se takođe može osetiti u vožnji. Sve deluje nekako uglađenije. Kod enterijera, moram da pohvalim i mogućnost da u spisku opreme ima i grejanje volana. Sve komande su na ligičnom mestu, samo je za komande na volanu potreban period prilagođavanja." - prvi su utisci Vladana Petrovića.

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

U enterijeru su kvalitetniji materijali, ali poboljšanje kvaliteta se oseća i kroz bolju završnu obradu i izolaciju.

 

Ono što je najvažnije, jeste da je enterijer modela Kia Sportage zadražao svoju glavnu osobinu - bogat unutrašnji prostor. Robusni "kokpit" je osmišljen sa posebnim akcentom na potrebe Evropljana, što znači da automobil prima pet odraslih putnika. Prtljažnik ima zapreminu od 465 litara, a možemo pohvaliti i njegovu praktičnost i pristupačnost. Zapremina prtljažnog prostora može biti i veća - 564 litra, u zavisnosti od toga, da li je Sportage opremljen rezervnim točkom ili setom za punjenje. Već osnovni nivo opreme ima ESP, vazdušne jastuke, manuelnu klimatizaciju, električnu kontrolu prednjih prozora i retrovizora, aluminijumske felne, CD - MP3, USB, AUX, putni kompjuter... "Naš" test automobil bio je opremljen bogatim Luxury paketom, koji se može pohvaliti hromiranim dekorima na karoseriji, Xenon + LED svetlima, atraktivnim felnama prečnika 18 inča, dual-klima uređajem, Bluetooth-om, tempomatom, grejanjem sedišta, panoramskim krovom...

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

U vožnji unazad pomaže i parking kamera


Motor

Na testu smo imali Sportage opremljen turbodizel motorom 2.0 CRDi, kojeg odlikuje kultivisan rad i elastičnost. Maksimalna snaga motora iznosi 135 kW pri 4.000 o/min, dok je maksimalni obrtni moment od 383 Nm dostupan u rasponu obrtaja od 1.800 do 2.500 o/min. Iako "na papiru" tako ne izgleda, unapređena je i tehnika automobila. Pored gore pomenute konstrukcije prednjeg rama, promenjeno je i ležište radilice, što je obezbedilo simetričnu ugradnju poluosovina. Promene je pretrpela i konstrukcija kućišta menjača.

"Motor ne oduševljava snagom, jer automobil ima pogon na sve točkove i masu od 1.600 kilograma. Ali, moram da pohvalim kultivisanost njegovg rada i elastičnost u vožnji. Motor rado sarađuje sa automatizovanim menjačem (6 stepeni prenosa) i energično se odaziva na svaku komandu gasa. Odlična elastičnost vozaču uliva samopouzdanje prilikom preticanja. Možemo videti i da su maksimalna snaga i maksimalni obrtni moment dostupni na nižem broju obrtaja nego kod prethodnika. Primetio sam, da motor veoma lagano vuče i kada je u vozilu pet putnika." - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Najbolje opremljena verzija može se pohvaliti kožnim sedištima, koja su ergonomski oblikovana.

 

Kia tvrdi, da prosečna potrošnja modela Sportage 2.0 CRDi iznosi 6.0 l/100 km. To zvuči obećavajuće, ali da li je u realnosti tako? Zanimljivo je, da smo u gradskoj vožnji, čak i u uslovima gužve, zabeležili potrošnju od 8,1 litar na 100 pređenih kilometara, što je za svaku pohvalu, s obzirom na koncepciju automobila. U otvorenom saobraćaju, Sportage je trošio 5,8 l/100 km, a na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130 km/h, broj obrtaja pokazuje 2.500 o/min, a kompjuter potrošnju od 8,3 l/100 km. Na autoputu smo primetili da pedala gasa ima neobično kratak hod, što olakšava njegovu kontrolu.

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Zahvaljujući tehničkim i konstrukcijskim promenama, Sportage je stabilniji i precizniji u krivinama


Na putu

Unapređenja na modelu Kia Sportage odrazila su se i na ponašenje automobila na putu. "Prednje oslanjanje je dobilo novi čvršći stabilizator, a pozadi je modernizovani Sportage dobio nove tvrđe opruge. To se oseća u vožnji. Sportage je stabilniji i "mirniji" u vožnji od svog prethodnika, a prelasci preko neravnina nisu previše grubi. Zapravo, testirani automobil imao je felne prečnika 18 inča, ali za naše puteve preporučujem 17-inčne točkove. Zahvaljujući čvršćem stabilizatoru, naginjanje automobila u krivinama je minimalno, i pored velike visine. Pored toga, oslanjanje veoma uspešno apsorbuje kako poprečne neravnine, tako i rupe na putu. Generalno, Kia Sportage se na putu ponaša kao običan porodični karavan srednje klase. Pogon na sve točkove (Dynamax) od firme Magna nije promenjen. Elektronika aktivira zadnje točkove u situaciji kada proklizaju prednji, a vozač preko dugmeta pored menjača (sa desne strane) može uključiti i elektronsku blokadu diferencijala. Sistem blokade diferencijala radi samo pri brzinama do 40 km/h. Kada prekoračimo ovu brzinu, sistem će automatski razdvojiti lamelu. Naravno, od Sportagea ne očekujte previše na terenu, jer je limitiran najpre "klirensom" od 170 milimetara." - objašnjava Petrović.

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Zaključak

Iako se možda na prvi pogled čini, da je Kia Sportage neznatno promenjena u odnosu na prethodnika, to nije tako. Automobil je napredovao i u tehničkom smislu, zreliji je i iskusniji. U vožnji se posada oseća prijatnije i "ušuškanije" nego ikada do sada, a vozne osobine značajno poboljšane.

I na kraju, cena. Aktuelan je specijalni popust Kia automobila u Srbiji, pa tako za testirani primerak - Kia Sportage 2.0 CRDi Luxury, umesto 36.990 evra, treba izdvojiti 32.490 evra, plus 2.000 evra za 4x4 pogon i doplata od 1.600 evra za automatski šestostepeni menjač. Za baznu verziju Kia Sportage 1.6 GDI Cool, po specijalnoj World Cup ceni, 17.190 evra. Najjeftinija turbodizel verzija 1.7 CRDi u Cool paketu opreme, za vreme trajanja Svetskog prvenstva u fudbalu, košta 19.390 evra.

Pogledajte Kia Sportage - Cenovnik.

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

 

 Specifikacija: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4
 
 Tip motora:  Turbodizel Common-rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.995
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  135 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  383 / 1.800 - 2.500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  194
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,8
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  6,3 / 8,1 / 5,8
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  465 / 1535
 Zapremina rezervoara (L):  58
 Masa automobila / nosivost (kg):  1600 / 540
 Dimenzije pneumatika:  235/55 R 18
 Dužina automobila (mm):  4.440
 Širina automobila (mm):  1.855
 Visina automobila (mm):  1.635
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.640
 Cena osnovnog modela:  17.190 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Zastupnik Kia vozila: KIA AUTO d.o.o.
Adresa: Ugrinovački put 10M, 11080 Beograd-Zemun
Tel:
Fax: +381 11 316 54 94
Web: www.kia.rs

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Nova generacija modela Volkswagen Tiguan je prvi SUV postavljen na platformu MQB, koja donosi seriju zanimljivih funkcija. Automobil smo prvi put isprobali juče, na relaciji Beograd - Zrenjanin, i uverili se u njegovu ozbiljnu tehniku, precizno upravljanje i strog izgled. Druga generacija Tiguana je na svim poljima značajno napredovala u odnosu na prethodnika...

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Talisman, najnoviji član Renault porodice, zvanično je stigao na tržište Srbije. Mislim da sam se tokom jednodnevnog upoznavanja u Talisman zaljubio na prvi pogled, a sudeći po reakcijama kolega novinara iz naše zemlje i okruženja, mislim da nisam sam. Prema našim pvim utiscima, Škoda Superb ima puno razloga da bude zabrinuta...

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

BMW opisuje svoj sistem pogona na sve točkove - xDrive, kao najinteligentniji na tržištu. Mogućnost isprobavanja ovog naprednog pogona u luksuznim i dinamičnim SUV modelima, i to na klizavoj podlozi, sigurno je želja svakog vozača. Kompanija Delta Motors, u saradnji sa BMW Group, pružila nam je priliku koju smo sa zadovoljstvom iskoristili...

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Nova generacija Volvoa XC 90 startovala je modelsku ofanzivu švedske kompanije, u okviru koje su predstavljeni Volvo S90 i njegov karavanski blizanac V90. Na regionalnoj promociji održanoj u Ljubljani, upoznali smo se oči u oči sa luksuznim švedskim sedanom, koji prosto pršti od luksuza i tehnološke prefinjenosti...

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Voziti kupe sa četvoro vrata je pitanje prestiža, što potvrđuje i Mercedes-Benz CLS. Modernizacijom kroz koju je nedavno prošao, njegov aristokratski karakter dopunjen je osveženim dizajnom, novom tehnikom i još luksuznijim enterijerom. Posle višednevnog testa, naši utisci su samo pozitivni, što smo i očekivali od modela sa trokrakom zvezdom u znaku...

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Imali smo priliku da prvi put isprobamo dugo očekivanu novu generaciju hatchback modela Megane. Novi Megane je lakši, štedjiviji, ima bogatiju opremu i nudi više prostora za putnike. Očekuje se i zanimljiva cena, a zanimljivo je da četvrta generacija ovog popularnog automobila dolazi samo u formi hatchbacka sa pet vrata. 

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

GLK više ne postoji u ponudi proizvođača sa trokrakom zvezdom u znaku. Njegov naslednik je dobio novo ime - GLC. Ali, nije samo ime novo. Nova je kompletna platforma i tehnologija, koja ovaj atraktivan model lansira u sami vrh klase SUV modela srednje veličine. Mercedes-Benz GLC isprobali smo na srpskim putevima, a ovo su naši utisci...

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Toyota RAV4 četvrte generacije veoma je čest gost na našim ulicama, tako da je nije potrebno posebno predstavljati. Zato smo je isprobali u zanimljivoj kombinaciji pogona sa benzinskim 2-litarskim motorom, automatizovanim kontinualnim menjačem i sistemom pogona na sve točkove. Naši utisci su iznad očekivanja...

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Korejski SUV konačno je uplivao u premium vode. Za marku Kia, veliki SUV Sorento predstavlja najluksuzniji i najprestižniji model, što se manifestuje, kako pogledom na njegove dimenzije, tako i kroz cenovnik. Da li je Sorento spreman za razmaženu evropsku klijentelu? Čini se da nikada nije bio spremniji...

Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje