AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.


Dizajn

 

Sa modelom Lodgy, obe verzije dele većinu motora, platformu i deo "skeleta" karoserije. Dizajnersku vezu ova dva modela otkriva izgled i prednjih partija, iako Dokker ima nove branike, i mnogo veći krov. Novi model u ponudi je u putničkog verziji Dokker i dostavnoj verziji Dokker Van. Vezu modela Lodgy i Dokker otkriva prednji deo automobila, koji je skoro isti. Dokker ima novi branik, a iznad prednjeg para vrata se nalazi nešto viša linija krova. Najveću dizajnersku razliku u odnosu na Lodgy uočavamo na zadnjem delu automobila, sa potpuno novim svetlosnim grupama i novim vratima.

Enterijer

 

Enterijer modela Dokker izgleda sveže, a možemo slobodno reći i moderno. Funkcije i ergonomija su na najvišem nivou, odnosno prilagođeni su svakodnevnim potrebama prosečnih vozača, kojima su jednostavnost i funkcionalnost na prvom mestu. Odmah u oči upadaju ostave za sitnice, kojih ima gde kod se okrenete, iako bi prostor za odlaganje predmeta u vratima mogao biti veći. Čak se i iznad vozača i suvozača, zahvaljujući visokom krovu, nalazi velika polica, u koju možete smestiti sve što poželite, od dokumenata različitih formata, do lap-topa.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Pogledajte test: Dacia Sandero 0.9 TCe.

 

Veoma zanimljiv detalj, već na prvi pogled je pasivni sistem drugog para vrata. Dokker tako obezbeđuje praktičniji pristup drugom redu sedišta ili prtljažniku, u zavisnosti od toga, da li je u pitanju "teretna" ili putnička verzija. U zadnjem redu se nalaze tri odvojena sedišta, tako da se u Dokker može smestiti pet odraslih osoba plus prtljag. Moramo zameriti, što su podešavanje volana po dubini i deljiva zadnja sedišta privilegija samo bolje opremljenih Dokkera.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Pogledajte vest: Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO.

 

S obzirom, da je u pitanju putnička verzija, zadnja sedišta nije moguće ukloniti iz automobila. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 800 litara, što je za svaku pohvalu. Obaranjem naslona zadnjih sedišta, zapremina utovarnog prostora raste na zavidnih 3.000 litara. Još važnije je, što je utovar robe veoma jednostavan i praktičan, jer ivica utovarnog prostora čini ravnu površinu sa prtljažnikom. Dokker "kopira" Lodgy i po stepenu opremljenosti. Kao i stariji MPV model, Dokker je opremljen ABS-om, ima četiri vazdušna jastuka, ISOFIX na sva tri zadnja sedišta, a može biti opremljen i ESP sistemom, ukoliko kupac to želi. Naravno, tu je putni kompjuter, zadnji parking senzori, tempomat, centralno zaključavanje, električna kontrola prednjih prozora, sistem Media NAV, preko kojeg se kontroliše navigacija sa SD karticom, Bluetooth, hands-free, USB...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Pogledajte vest: Dacia Lodgy stigao u Srbiju - Cene poznate.

 

Motor

 

"Naš" automobil bio je oprmljen turbo-benzinskim motorom 1.2 TCe, upareni sa petostepenim manuelnim menjačem. Naravno, da je potrošnja primarna informacija, kada je izbor ovog automobila u pitanju, ali smo prijatno iznenađeni njegovim karakteristikama. 4-cilindarski agregat je veoma živahan u gradskim uslovima prilično je elastičan i pravo je uživanje voziti ga. Maksimalna snaga motora iznosi 85 kW (115 KS) pri 4.500 o/min, dok je maksimalni obrtni moment od 190 Nm dostupan pri 2.000 o/min, što je odličan rezultat.

U gradskim uslovima, Dokker 1.2 TCe trošio je oko 7,5 l/100 km, a pri brzini od 100 km/h, na autoputu, "obrtomer" je pokazivao 2.300 o/min u petom stepenu prenosa, a potrošnja je pala na 6,0 l/100 km.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

U vožnji

 

Karoserija je visoka, ali vozne osobine modela Dokker su na zadovoljavajućem nivou. Ako nešto moramo kritikovati, onda neka to bude neprecizan upravljač. U krivinama je automobil vrhunski stabilan, u čemu mu pomaže i međuosovinsko rastojanje od čak 2,81 metar. Na neravnom putu, automobil pruža zadovoljavajuću udobnost, i pored činjenice da poseduje jednostavno oslanjanje. Pneumatici dimenzija 185/65 R15 prava su mera za ovaj automobil, zato što su dovoljno za bezbednu vožnju krivudavim putevima, a u isto vreme obezbeđuju dobru udobnost.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Cena

 

Naš zaključak o ovom automobilu je isti kao i sam auto - jednostavan. Čini se da je Dokker ispunio svoj zadatak, jer je jednostavan, praktičan i jeftin automobil, koji je u isto vreme opremljen odličnom multimedijom, na kojoj mu mogu zavideti i skuplji konkurenti. A, koliko je "jeftin" Dokker? Tamo gde Dacia Dokker završava, cene većine konkurentskih modela tek počinju. Početna cena modela Dacia Dokker 1.6 85 iznosi 10.100 evra, sa carinskim troškovima i PDV-om.

 

Pogledajte cenovnik Dacia Dokker u Srbiji.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

 Dacia Dokker 1.2 TCe - specifikacija
 
 Tip motora:  Turbo-benzinski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.198
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  84 / 4.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  190 / 2.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  175
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,7
 Potrošnja - grad/otvoreno/prosek (l/100km):  8,2 / 6,4 / 6,9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  800 / 3.000
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.205 / 613
 Dimenzije pneumatika:  185/65 R15
 Dužina automobila (mm):  4.363
 Širina automobila (mm):  1.751
 Visina automobila (mm):  1.852
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.810
 Cena testiranog modela:  13.000

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.dacia.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Renault Kadjar stigao je na naše puteve. To je potpuno novi model, koji je razvijen na tehničkoj bazi uspešnog modela Qashqai. Tokom višednevnog testa, isprobali smo Kadjar na srpskim putevima i pokušali da damo odgovor na pitanje - da li konkurencija ima čega da se boji? Posle prvog testa, čini nam se da itekako ima...

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Opel Corsa važi za jedan od najuspešnijih evropskih automobila. Među nama je 32 godine i za to vreme je pronašla put do 12,4 miliona svojih vlasnika. Testirali smo petu generaciju ovog uspšenog modela, koja je izazvala veliku debatu čak i među našim kolegama, zbog sličnosti sa svojim prethodnikom...

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Posle tri godine egzistencije na tržištu, stiglo je idealno vreme za "umivanje" i tehničku modernizaciju druge generacije modela Kia Cee’d. Glavne novine su turbo benzinski trocilindarski 1.0 T-GDI motor, sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačikom i sportski dizajnirana verzija GT Line. Juče smo imali priliku modernizovani model da isprobamo na našim putevima...

Honda HR-V - naši prvi utisci

Honda HR-V - naši prvi utisci

Opel Mokka, Mazda CX-3, Suzuki Vitara... dobili su ljutog konkurenta - Hondu HR-V. Posle nedavne statičke promocije, proteklog vikenda smo na stazi Nacionalne vozačke akademije - NAVAK u Subotištu, imali smo priliku da isprobamo najnoviji model japanskog proizvođača. Ovo su naši prvi utisci...

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Mercedes-Benz C-Klasa je ključan model za kompaniju iz Stuttgarta, jer je upravo ovaj sedan srednje klase pokrenuo seriju modela sa novom tehnikom i identitetom.  Na našim putevima smo isprobali sigurno najtraženiju verziju na našem tržištu, sa štedljivim turbodizel motorom i automatskim menjačem...

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Stižemo u centar Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) u Subotištu. U daljini se čuje zaglušujuća grmljavina. Bližimo se stazi, po kojoj "vrište" supersnažni Mercedes AMG modeli. Ruke se znoje, a srce počinje ubrzano da lupa...

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, BMW je početkom godine predstavio modernizovanu drugu generaciju serije 1. Pored promena u dizajnu, "jedinica" je dobila nove motore i opremu iz luksuznih limuzina. Na našim putevima imali smo priliku da isprobamo BMW 116i kojeg pokreće 3-cilindarski motor zapremine 1.5 litara...

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Iako je aktuelni Auris aktivan u službi evropskih vozača nešto duže od dve godine, prema Toyoti, vreme je za promene. Pored toga, što je za modernizaciju tipa "pronađi pet razlika" drugima potrebno više od dvostruko dužeg vremenskog perioda, Auris bi sa tehničkog i dizajnerskog aspekta, neki proizvođači proglasili za novu generaciju...

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Ove godine, Mazda je zasijala punim sjajem. Pored predstavljanja nove "dvojke" i uvođenja četvrte generacije legendarne MX-5, na tržište su stigli osvoženi CX-5 i nova "šestica". Na testu smo imali modernizovanu Mazdu6, koja nam dolazi sa serijom tehnoloških unapređenja, boljom bezbednosnom opremom i sistemom pogona na sve točkove...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje