AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Pogledajte fotogaleriju: Kia Pro_Ceed 1.6 GDI - Test.

 

Kia se pridružila proizvođačima, koji pod pojmom kupe podrazumevaju i hatchback model sa troja vrata, koji je neznatno, ili nije uopšte skuplji od klasičnog petovratnog modela. Druga generacija je preuzela ono najbolje od svog prethodnika. Dizajn je još ekspresivniji, prepun dinamičnih linija i hromiranih detalja, a što je još zanimjivije, cena je na nivou petovratnog modela Cee'd.

Dizajn

 

Dizajn spoljašnjosti je jača strana novog Pro_Cee’da. Dobio je novi prednji branik, ima nižu masku hladnjaka, koja je bogato hromirana i prostire se do samih svetlosnih grupa. Prepoznatljivu dizajnersku liniju na vrazima, novi Pro_Cee’d je preuzeo od prethodnika, ali zato su nestale oštre i dinamične linije bočnih prozora. Umesto toga, nova generacija ovog popularnog automobila ima oblije linije, koje ostavljaju utisak luksuza. Moramo priznati, da smo iznenađeni kako automobil sa početnom cenom od oko 12.000 evra može imati ovako efektan dizajn. Sveukupan utisak zaokružuje zadnji deo automobila, koji nije najlepši, ali privlači pažnju.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI više izgleda kao kupe, nego kao hatchback sa troja vrata

 

Pogledajte test: Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO.

 

Nakon što se smestite u sedište modela Pro_Cee’d, prvi utisak je niže postavljen krova automobila (za 40 mm) znatno više zakošeno vetrobransko staklo, što daje utisak sportskog automobila. Snižena kabina nije smanjila prostor na prednjim sedištima, jer je krov najviši upravo iznad glava putnika na prednjim sedištima, što čak i dugajlijama obezbeđuje dovoljno prostora. Odmah se primeti da je preglednost sa pozicije vozača nešto slabija, ali za one kojima je to potrebno, u ponudi postoji i parking kamera.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Instrument tabla je lepo dizajnirana, kvalitet materijala je na zadovoljavajućem nivou, ali bi završna obrada mogla biti bolja


Unutrašnjost

 

Ni prostor na zadnjim sedištima nije mali, ali je krov veoma blizu glava putnika koji sede pozadi. Sedišta su lepog dizajna, ali ne spadaju među najudobnija u ovoj klasi, jer je sedalni deo kraći nego kod konkurencije (znam šta ćete reći - ko želi udobnost, neka kupi Cee'd). Kritike moramo da uputimo i visokoj ivici prtljažnika, pa ćete prtljag najpre morati da podignete visoko, a zatim da ga spustite u dubok prtljažni prostor. Nasloni zadnjih sedišta se lako obaraju i deljiva su.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Sedišta su lepo dizajnirana i odlično drže telo u krivinama


Motor

Atmosferski motor zapremine 1.6 litara razvija maksimalnu snagu od 99 kW pri 6.300 o/min i maksimalni obrtni moment od maksimalnih 164 Nm, dostupan pri 4.850 Nm. To su prilično dobri parametri, koji se i po dinamičkim sposobnostima mogu uporediti sa, na primer Astrom GTC 1.4 Turbo (bar tako izgleda "na papiru).

 

Pogledajte test: Kia Rio 3V 1.4 CVVT.

Sa gledišta svakodnevne upotrebe, atmosferski 4-cilindarski motor je sasvim u redu izbor. U gradskim uslovima veoma brzo razvija maksimalni obrtni moment, a čak i pri 2.000 o/min, agregat veoma lagano prihvata viši stepen prenosa i prilično je "živahan". Snage mu ponestaje u srednjem nivou obrtaja, ali se u poslednjoj trećini "obrtomera" ponovo budi i reflektuje odličan zvuk. Na autoputu, benzinski Pro_Cee’d pri konstantnih 130 km/h radi pri 3.400 o/min, uz prosečnu potrošnju od 7,3 l/100 km. To je rezultat vredan hvale.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Benzinski atmosferski motor ima dobre karakteristike i sasvim je dovoljan za Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI težak 1,2 tone


Vožnja

 

Kia Pro_Cee’d na felnama prečnika 16 inča (i pneumaticima dimenzija 205/55 R16) obezbeđuje dovoljnu dozu komfora. Na neravnom putu prema Avali smo videli da je oslanjanje nešto tvrđe podešeno, ali je zadržana razumna mera komfora, na koju se neće požaliti ni putnici na zadnjim sedištima. Neravnine i rupe na našim putevima, automobil filtrira bez preteranog "stresa", odnosno bez velikog uticaja na udobnost putnika. Promene smera su veoma precizne, što smo mogli primetiti i kod modela Ceed. U brzoj vožnji kroz krivine, primetili smo da je Pro Cee_d neutralan i da je naginjanje u krivinama minimalno, što možemo zahvaliti laganom benzinskom motoru u "nosu" automobila.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Zaključak

 

Kada svemu navedenom dodamo i faktor cenovne politike, Kia Pro_Cee’d nam se čini kao veoma atraktivna ponuda u datom segmentu. Sa motorom 1.6 GDI, u segmentu kupe-hatchback modela snage oko 100 kW, predstavlja jednu od najjeftnijih ponuda. Kia Pro_Cee’d ima odličan dizajn, lepo se vozi i praktičan je. Da li je to nešto više od zanimljive ponude, procenite sami.

 

Pogledajte Kia cenovnik.

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

 

 

 Specifikacija: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI  
 Tip motora:  Benzinski atmosferski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.591
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  99 / 6.300
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  165 / 4.850
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  195
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,9
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  6,0 / 8,0 / 5,4
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  380 / 1.235
 Zapremina rezervoara (L):  53
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.267 / 553
 Dimenzije pneumatika:  205/55 R16
 Dužina automobila (mm):  4.310
 Širina automobila (mm):  1.780
 Visina automobila (mm):  1.430
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.650
 Cena osnovnog modela:  12.640 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Zastupnik Kia vozila: KIA AUTO d.o.o.
Adresa: Ugrinovački put 10M, 11080 Beograd-Zemun
Tel:+381 11 316 69 03
Fax: +381 11 316 54 94
Web: www.kia.rs

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Renault Kadjar stigao je na naše puteve. To je potpuno novi model, koji je razvijen na tehničkoj bazi uspešnog modela Qashqai. Tokom višednevnog testa, isprobali smo Kadjar na srpskim putevima i pokušali da damo odgovor na pitanje - da li konkurencija ima čega da se boji? Posle prvog testa, čini nam se da itekako ima...

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Opel Corsa važi za jedan od najuspešnijih evropskih automobila. Među nama je 32 godine i za to vreme je pronašla put do 12,4 miliona svojih vlasnika. Testirali smo petu generaciju ovog uspšenog modela, koja je izazvala veliku debatu čak i među našim kolegama, zbog sličnosti sa svojim prethodnikom...

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Posle tri godine egzistencije na tržištu, stiglo je idealno vreme za "umivanje" i tehničku modernizaciju druge generacije modela Kia Cee’d. Glavne novine su turbo benzinski trocilindarski 1.0 T-GDI motor, sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačikom i sportski dizajnirana verzija GT Line. Juče smo imali priliku modernizovani model da isprobamo na našim putevima...

Honda HR-V - naši prvi utisci

Honda HR-V - naši prvi utisci

Opel Mokka, Mazda CX-3, Suzuki Vitara... dobili su ljutog konkurenta - Hondu HR-V. Posle nedavne statičke promocije, proteklog vikenda smo na stazi Nacionalne vozačke akademije - NAVAK u Subotištu, imali smo priliku da isprobamo najnoviji model japanskog proizvođača. Ovo su naši prvi utisci...

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Mercedes-Benz C-Klasa je ključan model za kompaniju iz Stuttgarta, jer je upravo ovaj sedan srednje klase pokrenuo seriju modela sa novom tehnikom i identitetom.  Na našim putevima smo isprobali sigurno najtraženiju verziju na našem tržištu, sa štedljivim turbodizel motorom i automatskim menjačem...

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Stižemo u centar Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) u Subotištu. U daljini se čuje zaglušujuća grmljavina. Bližimo se stazi, po kojoj "vrište" supersnažni Mercedes AMG modeli. Ruke se znoje, a srce počinje ubrzano da lupa...

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, BMW je početkom godine predstavio modernizovanu drugu generaciju serije 1. Pored promena u dizajnu, "jedinica" je dobila nove motore i opremu iz luksuznih limuzina. Na našim putevima imali smo priliku da isprobamo BMW 116i kojeg pokreće 3-cilindarski motor zapremine 1.5 litara...

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Iako je aktuelni Auris aktivan u službi evropskih vozača nešto duže od dve godine, prema Toyoti, vreme je za promene. Pored toga, što je za modernizaciju tipa "pronađi pet razlika" drugima potrebno više od dvostruko dužeg vremenskog perioda, Auris bi sa tehničkog i dizajnerskog aspekta, neki proizvođači proglasili za novu generaciju...

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Ove godine, Mazda je zasijala punim sjajem. Pored predstavljanja nove "dvojke" i uvođenja četvrte generacije legendarne MX-5, na tržište su stigli osvoženi CX-5 i nova "šestica". Na testu smo imali modernizovanu Mazdu6, koja nam dolazi sa serijom tehnoloških unapređenja, boljom bezbednosnom opremom i sistemom pogona na sve točkove...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje