AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Nova konstrukcija

Dužina 4.237 mm i visina 1.421 mm su slični kao kod prethodnika. Međuosovinsko rastojanje je povećano za simboličnih 23 mm na 2.601 mm, pri čemu je prednji preves skraćen. Širina karoserije je povećana za 12 mm na 1.777 mm. Kao što je poznato, novi A3 je prvi automobil u VW grupaciji, koji se može pohvaliti novom modularnom platformom MQB. Glavna prednost ove platforme leži u smanjenoj masi. Audi A3 je prosečno "smršao" za 80 kilograma, a test automobil, Audi A3 2.0 TDI teži svega 1.355 kilograma. Platforma pod nazivom Modulare Querbaukasten, na kojoj stoji i VW Golf VII i nova Škoda Octavia, podrazumeva upotrebu visokootpornog čelika, ali su zato mnogi delovi izrađeni od aluminijuma (blatobrani, "hauba", deformibilne zone...).

 

Pogledajte više o MQB platformi.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Dizajn

Spoljašnji dizajn nove generacije modela Audi A3 ne donosi velika iznenađenja. Profil je tipičan i prepoznatljiv, naravno preuzet od prethodnika. Ko ne bi prepoznati karakteritičan C-stub? Na prednjim i zadnjim partijama uočavamo detalje inspirisane modelima Q3 ili A6. Rezultat je dinamičniji izgled, sa velikim brojem horizontalnih dizajnerskih linija. Aktuelni izgled Audija sa šestougaonom singleframe maskom, jasno nam pokazuje, da je u pitanju nova generacija modela Audi A3. "Slim" zadnje svetlosne grupe i izražene horizontalne linije vizuelno regulišu odnos visine i širine. Prepoznatljiv detalj su i LED dnevna svetla, integrisana u glavne svetlosne grupe.

 

Pogledajte test Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Enterijer

Posle otvaranje dugih vrata, koja su karakteristična za automobile sa troja vrata, sačekalo nas je nisko postavljeno sedište i elegentno dizajnirana unutrašnjost. Test automobil je bio opremljen sportski dizajniranim sedištima, koja odlično drže telo u krivinama, ali pružaju odličan komfor na dužim putovanjima. Enterijer je tipičan za Audi modele današnjice, možda malo strog, ali u test automobilu ga "oživljavaju" aluminijumski detalji, što daje sportski utisak. Sve pohvale zaslužuje i velika mogućnost podešavanja volana, koja omogućava osobama sa dugim nogama, da lako pronađu idealnu poziciju za volanom. Na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno prostora za glavu, ali dovoljno prostora za kolena će imati samo putnici visine do 180 cm. Oni viši će morati da pokažu malo "gimnastike". Ali, duža verzija Sportback, sigurno ima više prostora za putnike na zadnjim sedištima. Zanimljivo je, da je reflektujući prsluk smešten u fioci u zadnjim sedištima, a trougao u vratima prtljažnog prostora. Ništa revolucionarno, ali vlasnici nove A-trojke, sigurno će znati da cene ove detalje. Slabiju ocenu moramo da uputimo i za otežan pristup zadnjim sedištima, ali kome smeta, može izabrati A3 Sportback sa drugim parom vrata. Sve pohvale zaslužuje prtljažnik. Ima zapreminu od 365 litara, pravilan oblik i podesivu dubinu. Šta više očekivati od kompaktnog hatchback modela?

 

Pogledajte vest Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Glavnu novinu predstavlja modernizovani informacioni sistem Audi Connect. Deo pomenutog sistema predstavlja nama dobro poznati MMI, čiju poslednju verziju smo videli na aktuelnoj generaciji modela Audi A6, kao i na Audiju Q3.

 

Pogledajte vest Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic.


Uvećano kružno komandno dugme, sada se može koristiti i kao touchpad na notebook-u, a preko njega je moguće uneti adresu za navigaciju i internet adresu jednostavnim pisanjem prstom po podlozi. Žargonski, Audi ovakvo rešenje naziva MMI Touch. Neki od tastera oko glavnog birača, u novom A3 su zamenjeni sa dva nova prekidača, kako bi se lakše prelazilo iz moda navigacionog sistema, telefona, radio uređaja i drugih medija. Zahvaljujući grafičkom procesoru NVIDIA Tegra, LED dispjel dijagonale 7 inča reflektuje sliku visokog kvaliteta u 3D formatu.

Kada bolje pogledamo središnju konzolu, primećujemo da nedostaje klasična ručica ručne kočnice. Zamenu je dobila u elektromagnetnoj kočnici, koja se aktivira dugmićem sa oznakom P. Polje u naslonu za ruke prima telefon dimenzija iPhone, Samsung S serije, HTC, Sony Ericsson,  a telefon se može priključiti na konvencionalni punjač ili putem Bluetootha povezati sa Audi Connect sistemom.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Motor 2.0 TDI

Novi Audi A3 ima dva dizelska agregata u svojoj ponudi: 1.6 TDI i 2.0 TDI. U oba slučaja se radi o potpuno novim agregatima lagane konstrukcije. Mi smo na testu imali veći turbodizel, koji je snažniji u odnosu na svog prethodnika iste zapremine za 7 kW. Razvija maksimalnu snagu od 110 kW, koja je sada dostupna već pri 3.500 o/min, za razliku od prethodnika, koji je maksimaln snagu razvijao pri 4.000 o/min. I maksimalni obrtni moment je dostupan 500 o/min niže. Maksimalnih 320 Nm, agregat razvija u rasponu obrtaja od 1.750 do 3.000 o/min. Audi A3 sa novim 2.0 TDI motorom razvija bolje performanse i manju potrošnju.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Bolja iskorišćenost motora i veća efikasnost, postignuta je novim i bolje osmišljenim prenosnim odnosima u šestostepenom manuelnom menjaču. Pravilno odmereni prenosni odnosi, omogućavaju sasvim normalnu vožnju u rasponu obrtaja od 1.500 do 2.000 o/min i vožnju sa snažnijim ubrzanjima od 2.000 do 3.000 o/min. Potrošnja goriva zaslužuje sve pohvale. Pri konstantnih 130 km/h u šestom stepenu prenosa (2.200 o/min), moderni turbodizel troši 6,3 litra nafte na 100 pređenih kilometara. Pri 100 km/h (1.700 o/min), agregat troši samo 4,6 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Oslanjanje

Nova generacija modela Audi A3 dostupna je u dva različita konstrukcijska rešenja zadnjeg oslanjanja. Verzije sa motorima snage veće od 90 kW opremljene su sa modernom multilink zadnjom osovinom, a slabije motorizacije (1.2 TSI i 1.6 TDI) imaju polukrutu zadnju osovinu. Zanimljivo je, da je i prva generacije modela A3 bila dostupna sa dve različite konstrukcije zadnjeg oslanjanja.

Zahvaljujući motoru 2.0 TDI, imali smo čast da isprobamo multilnik. Za ocenu oslanjanja, svojim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao nam je višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović. "Automobil je niži za 15 milimetara, što je standardan deo opreme Ambition. Rezultat je veoma tvrdo oslanjanje, koje se u potpunosti slaže sa sportskim imidžom ove marke. Mislim da ne možemo reći da je nova "trojka" udobna, jer oseća svaku neravninu i rupu na putu, ali kombinacija veoma čvrste karoserije i tvrđih amortizera, daje osećaj kompaktnosti, koji će se sigurno svideti ljubiteljima automobila ovog brenda. Novi Audi A3 ima za 23 mm veće međuosovinsko rastojanje od prethodnika, što je rezultiralo boljom raspodelom mase. Zato ne iznenađuje bolja stabilnost i upravljivost. Elektromehanički volan je precizan, a naginjanje u krivinama skoro da ne postoji. Novi Audi A3 je zaslužio jedno veliko BRAVO." - izjavio je Petrović.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Zaključak

 

Posle svega navedenog, zaključak se nameće sam po sebi. Za Audi A3, klijentela će se odlučiti prvenstveno na osnovu atraktivnog dizajna i vrhunskog kvaliteta odlično dizajniranog enterijera. Ne smemo da zaboravimo ni modernu tehniku ispod "haube" i veoma dobre vozne osobine, kojima se A3 opasno približio BMW-u serije 1. I na kraju, cena. Za standardni Audi A3 Ambition 2.0 TDI u Srbiji treba izdvojiti 27.927 evra, što je veoma konkurentna cena, s obzirom na kvalitet i stepen opremljenosti automobila. Cena modela A3 Attraction 1.2 TFSI počninje od 19.063 evra sa carinom i PDV-om.

 

Pogledajte Audi A3 Cenovnik.

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

 

 Audi A3 2.0 TDI - specifikacija
 
 Tip motora:  Common-Rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1968
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  110 / 3.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  320 / 1750 - 3000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  216
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8.6
 Potrošnja - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  4,9 / 3,6 / 4,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  365 / -
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1355 / 485
 Dimenzije pneumatika:  225/45 R17
 Dužina automobila (mm):  4237
 Širina automobila (mm):  1777
 Visina automobila (mm):  1421
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2601
 Cena modela Audi A3 Ambition 2.0 TDI (EUR):  27.927

 

 Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Audi vozila: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd
Tel:tel. +381 11 3042 400
Fax: +381 11 3042 409
Web: www.audi.rs

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Na višednevnom testu smo imali prvi globalni električni model marke Toyota - bZ4X. On je prilično kasno stigao na Party, ali zato je paket koji je sa sobom doneo ovaj kasno pristigli gost, u potpunosti opravdao vreme čekanja...

123456. . .36
Esapekka Lappi - Rally Sweden 2024
Slika nedelje