AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Južnokorejska kompanija očekuje, da ova karoserijska verzija ima udeo u ukupnoj prodaji modela Rio od 20 do 25 procenata, što će biti odličan rezultat. Verzija modela Rio sa troja vrata ima iste osnovne dimenzije kao i petovratna verzija (dužina 4045 mm), a sačuvala je isto nisku liniju krova (visina 1.455 mm), koja ističe sportski karakter ovog automobila.

Dizajn

Na maloj platformi, koju deli sa modelom Hyundai i20, dizajner Peter Schreyer je osmislio automobil koji i dalje izgleda pomalo egzotično, što se posebno odnosi na zanimljivo dizajniran prednji deo. Bočni profil i "zadnjica" su jednostavni i prirodni. Rio veoma lepo izgleda sa boka - dinamično zakrivljene linije prijatne su za oko posmatrača, ali i dokaz da se Rio ne boji vazdušnog tunela. Svetla su agresivno dizajnirana, kao i otvori u branicima, što možemo reći i za spoljne retrovizore, u koje su integrisani pokazivači smera. LED diode u zadnjim i prednjim svetlosnim grupama deo su opreme test automobila. Naravno, tu je i "tigrov nos" na maski hladnjaka, koji je postao prepoznatljiv detalj Schreyerovog dizajna. Sa dužinom od 4.045 mm, novi Rio spada među najveće modele u segmentu malih automobila. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.570 mm.

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Enterijer

Najveća promena u unutrašnjosti trovratnog, u odnosu na Rio sa petora vrata je u otežanom pristupu zadnjim sedištima. Ovo treba shvatiti u relativnom smislu, jer je Rio 3V dobio veća vrata, što značajno ublažava nepostojanje zadnjih bočnih vrata. Prostor na zadnjoj klupi je smanjen po širini, ali je prostor za noge i glave putnika ostato skoro identičan kao u verziji sa pet vrata.

 

Pogledajte test modela Kia Rio 1.25 CVVT 5V.

Volan, kojeg se ne bi stideli ni odlično opremljeni hatchback modeli niže srednje klase, veoma dobro leži u ruci, a dugmići na bočnim kracima volana, služe za komande audio sistema i putnog kompjutera. Prednja sedišta imaju velike dimenzije, prosečno bočno držanje i veliku mogućnost podešavanja. Širina enterijera (1.420 mm napred), predstavlja vrednost veću od prosečne u ovom segmentu. Naravno, tu je i nekoliko zanimljivih detalja opreme, kao što su USB konektor ili praktična ostava za telefon ili sitnice, pored radio uređaja. Ono što je još važnije je subjektivni osećaj prostranosti, koji pojačava daleko napred postavljen početak prednjeg stakla.

Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 288 l, a sa obaranjem zadnjih sedišta, zapremina raste na 923 litra. Pristup prljažniku je veoma dobar, kao i visina ivice prtljažnika, koja obezbeđuje lakše manevrisanje sa stvarima.

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Motor

Tehnika koja se krije ispred atraktivne karoserije, ista je kao ona u modelu sa pet vrata. Paletu motora čine dva benzinska (1.25 i 1.4) i dva dizel motora (1.1 i 1.4). "Naš" test automobil bio je opremljen snažnijim benzinskim atmosferskim motorom, koji koji je na nas ostavio pozitivan utisak. Razvija maksimalnu snagu od 109 KS pri 6.300 o/min i maksimalni obrtni moment od 137 Nm pri 4.200 o/min. Motor je izuzetno tih, u stanju mirovanja gotovo nečujan. Agregat 1,4 CVVT osigurava da se model Rio odlično snađe i u ulozi porodičnog automobila, koji se veoma lako vozi i na duže relacije, bez rizika da vam se prispava.

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Ručni menjač sa 6 stepeni prenosa ima duže prenosne odnose, što je uticalo na smanjenje potrošnje. To znači da, ako želite da iskoristite svih 109 KS, morate "zavrteti" motor preko 4.000 o/min. Ako uzmemo u obzir da agregat ima 16-ventilsku tehnologiju, onda je logično da motor ima najbolje performanse kada se pokazivač broja obrtaja nalazi u drugoj polovini polja.

Potrošnja atmosferskog motora ostavila je pozitivan utisak na nas. Na otvorenom putu smo zabeležili minimalnu potrošnju manju od 5 litara na 100 pređenih kilometara. Na autoputu, pri brzini od 130 km/h, Rio 1,4 CVVT troši 6,8 l/100 km, a na deonici autoputa od 140 kilometara, koju smo prešli prosečnom brzinom od 120 km/h, Rio je zabeležio prosečnu potrošnju od 6,3 l/100 km. Šesti stepen prenosa je duži od očekivanog, pa smo ga koristili samo po ravnom, a na uzbrdicama smo išli stepen niže.

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Oslanjanje

Oslanjanje modela Rio je važan element u nastojanju Kia-e da se umeša među najbolje modele u segmentu "malih" automobila. Kvalitet oslanjanja se približio najboljim modelima na tržištu. Test automobil je bio opremljen pneumaticima 205/45 R17, što znači da vožnja nije bila tako udobna kao u modelu Rio 1.25, koji je bio obuven u pneumatike dimenzija 185/65 R15. U vožnji se oseća izraženija tvrdoća, posebno kada prelazimo preko poprečnih neravnina, ali sve je u granicama normalnog. Uostalom, to sigurno neće smetati mlađim vozačima, za koje je verzija sa troja vrata prvenstveno i namenjena. Zato na autoputu, Rio veoma dobro drži pravac, i odaje utisak vrhunske stabilnosti.

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Zaključak

Kia više ne igra samo na kartu agresivnih cena ili sedmogodišnje garancije (što je i za Rio standard). Rio je atraktivan i moderan evropski automobil, koji ima prostran enterijer i štedljive motore, iako bi mnogobrojne kupce sigurno obradovao mali turbo motor u ponudi, koji je postao neizostavan kod nemačke konkurencije. Atraktivnost test modela je povećao nivo opreme EX STYLE Plus, u koji spadaju atraktivne felne prečnika 17 inča, ESP-elektronska kontrola stabilnosti vozila, klima uređaj, Bluetooth sistem za bežično telefoniranje, kožne obloge na vratima sa unutrašnje strane, aluminijumske papučice, ukrasne lajsne u unutrašnjosti u boji vozila, dva visokotonska zvučnika, zadnji parking senzori, automatsko uključivanje svetala, LED dnevna svetla (napred i nazad), farovi sa funkcijom Follow Me Home, električno sklopivi spoljni retrovizori sa integrisanim pokazivačima smera...

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Redovna cena ovako opremljenog modela Rio 1.4 CVVT u Srbiji iznosi 15.990 evra, ali u toku je akcijski popust od 2.000 evra, što znači da je potrebno izdvojiti 13.990 evra sa svim dažbinama. Najjeftiniji Kia Rio 1.25 LX COOL treba platiti 9.390 evra sa svim dažbinama (takođe akcijska cena).

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

 Tehnička specifikacija:

 

 Kia Rio 1.4 CVVT EX STYLE Plus  
 Tip motora:  Benzinski atmosferski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1396
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  80 / 6.300
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  137 / 4.200
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  183
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11,5
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  288 / 923
 Zapremina rezervoara (L):  43
 Masa automobila / nosivost (kg):  1141/405
 Dimenzije pneumatika:  205/45 R17
 Dužina automobila (mm):  4045
 Širina automobila (mm):  1720
 Visina automobila (mm):  1455
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2570
 Cena testiranog modela (EUR):  13.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Zastupnik Kia vozila: KIA AUTO d.o.o.
Adresa: Ugrinovački put 10M, 11080 Beograd-Zemun
Tel:+381 11 316 69 03
Fax: +381 11 316 54 94
Web: www.kia.rs

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Na višednevnom testu smo imali prvi globalni električni model marke Toyota - bZ4X. On je prilično kasno stigao na Party, ali zato je paket koji je sa sobom doneo ovaj kasno pristigli gost, u potpunosti opravdao vreme čekanja...

123456. . .36
Esapekka Lappi - Rally Sweden 2024
Slika nedelje