AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Dizajn

 

Premijera modernizovane Toyote Avensis je održana u septembru mesecu prošle godine, na frankfurtskom sajmu automobila. Facelift je zahvatio najviše prednji deo automobila. Vizuelne promene su koncentrisane na dva nivoa: branik i svetlosne grupe. Modernizovanu Toyovu Avensis lako ćemo prepoznati već na prvi pogled, zbog kompletno modifikovanog prednjeg dela automobila. Ključan detalj je izmenjena maska hladnjaka, koju prate novodizajnirane svetlosne grupe sa integrisanom linijom LED doda za dnevno osvetljenje. Potpuno je nov i prednji branik, koji osveženom Avenisu obezbeđuje sigurniji izraz "lica". Na zadnjem delu automobila je novi branik i modifikovana optika zadnjih svetlosnih grupa. Hromirana lajsna iznad tablice na poklopcu ptrljažnika, povećava eleganciju zadnjih partija. Dizajn eksterijera značajno je unapređen novim felnama prečnika 16, 17 i 18 inča, koje su od sada dostupne i u dvobojnoj kombinaciji. Enterijer osveženog Avensisa, ima kvalitetnije materijale, kao i novu kombinaciju boja.Svi nivoi opreme mogu imati dnevna LED svetla.

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Šta je o dizajnu unapređenog Avensisa rekao višestruki državni reli šampion i naš test vozač, Vladan Petrović? "Novi detalji na Avensisu, unose više emocija. To se posebno odnosi na izgled prednjih svetala. Umesto ne tako jasno definisanih svetala kod prethodnika, unapređeni Avensis je dobio daleko složenije svetlosne grupe, koje u slučaju test automobila imaju xenon svetla i atraktivnu u modernu LED grafiku sa tamnom pozadinom. Sa novim svetlima korespondira i nova maska hladnjaka. Oštriji izraz Avensisu daju i zadnja svetla, koja su dobila oštre dizajnerske elemente u svom donjem delu, a prepoznatljivost pojačava i LED tehnologija, koja u noćnim uslovima daje veoma atraktivan utisak."

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Enterijer

 

Do promena je došlo i u enterijeru, iako nisu lako vidljive na prvi pogled. Promene je pretrpela centrala konzola i ventilacioni otvori i nasloni prednjih sedišta, koja sada obezbeđuju bolje bočno držanje tela u krivinama. Osvetljenje instrument tavbe više nije oranž, već bele boje, a oranž boja ostala je na osvetljenju displeja putnog kompjutera i kontrole dvozonske klimatizacije. Iz nove generacije modela Yaris, preuzet je centralni displej osetljiv na dodir - Toyota Touch, odnosno navigacioni sistem Touch & Go. Treba istaći da je Touch&Go navigacioni sistem dostipan samo nivoima opreme Luna i Sol. U najvišem paketu opreme, Executive, dostupan je i unapređeni sistem Touch&Go Plus, koji debituje upravo u Avensisu, a koji je obogaćen glasnovnim komandama, e-mail funkcijom i kalendarom. U paketu opreme Sol, kojim je bio opremljen "naš" automobil, Avensis je dovio sedišta sa boljim bočnim držanjem, u kombinaciji koža - Alcantara. Specijalitet, koji nas je prijatno iznenadio je i parking kamera, koja je automatski dostupna sa navigacionim sistemom. Toyota daje prednost kameri u odnosu na parking senzore, koji su dostupni u najvišem paketu - Executive, ali u praksi je za dobro parkiranje dovoljna i sama kamera.

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Vladan Petrović je veću pažnju obratio na ergonomiju i funkcionalnost. "Modernizovani Avensis nudi puno prostora u svim smerovima. Toyota je uvek prednost davala dobro odmerenim komandama i funkcinalnosti. I u novom Avensisu, sve je na svom mestu, bez eksperimentisanja. Ako nešto možemo zameriti onda je to sasvim jednostavan oranž displej putnog komjutera, koji nije povezan sa navigacionim sistemom. Ali, ako znamo da Toyota nije želela da se igra sa kombinacijom "hiljade boja", dajući prednost jednostavnom korišćenju, onda je sve mnogo jasnije. Dakle, sa funkcionalne strane je sve u najboljem redu, a to je za Toyotu možda i najvažnije. Nivo opreme Sol je opremljen sa sedištima koja pružaju bolje bočno držanje tela, a izvedena su u kombinaciji koža-Alcantara. Moram da pohvalim kvalitetnije materijale, što se odnosi i na samu instrument tablu."

Putnici na zadnjim sedištima uživaju u vrhunskom komforu. Prostora ima sasvim dovoljno u svim smerovima, a udobnost podseća na onu koju smo osetili u Lexusu IS. Putnici su posebno pohvalili ravan pod ispred zadnjih sedišta, jer je centralni tunel ne nastavlja između nogu putnika.

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Motor - manje snage, bolja dinamika

 

Kada je motor u pitanju, Toyota se odlučila na neobičan korak - smanjenje snage. Kod ključnom dizelskog agregata 2.0 D-4D zapremine 2 litra, snaga je smanjena za 2 kW, sa 93 na 91 kW. Ali, ne brinite, motor je tehnički značajno unapređen, opremljen je novim turbopunjačem, a izmenjene su i komore za sagorevanje. Rezultat je liniearan razvoj obrtnog momenta i smanjenje emisije CO2 za 15 %, sa 139 g/km na 119 g/km! Sa manjim turbopunjačem, maksimalni obrtni moment je dostupan pri nižem broju obrtaja - 310 Nm motor razvija pri 1.500 o/min, a do sada je maksimalan obrtni moment bio dostupan pri 1.800 o/min. U praksi, to znači da je znatno poboljšana reakcija motora na komandu gasa, a rad motora u niskom režimu rada je bolje izbalansiran.

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Kako sve to funkcioniše u praksi, pitali smo Vladana Petrovića. "Snaga jeste simbolično smanjena, ali je elastičnost motora daleko bolja nego kod prethodnika, zbog povoljnije krive obrtnog momenta. To je omogućilo Toyoti da ugradi i duže prenosne odnose u menjaču. Rezultat je evidentan: na autoputu, pri 130 km/h, broj obrtaja je smanjen sa 2.200 o/min, koliko je beležio stari motor, na 2050 o/min, koliko pokazuje novi agregat. Moram da pohvalim i potrošnju goriva, koja je dramatino smanjena. Pri konstantnoj brzini od 100 km/h, broj obrtaja iznosi 1.600, a potrošnja 4,3 l/100 km. Pri 130 km/h, "obrtomer" pokazuje 2050 o/min, a potrošnja iznosi samo 5,7 litara na 100 pređenih kilometara. Kvačilo je meko,  ručica menjača pruža nešto veći otpor nego kod konkurentskih modela, ali se kreće brže i preciznije nego kod prethodnika."

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Vozne osobine

 

Pored spoljašnjeg dizajna i efikasnijeg turbodizel motora, Toyota je modifikovala i oslanjanje, što je još jedan dokaz da se Japanci ne zadovoljavaju kozmetičkim promenama. Glavni fokus prilikom podešavanja oslanjanja je ostao isti - najveća pažnja je posvećena komforu, ali dobar utisak ostavlja i prilikom brže vožnje kroz krivine. Upravljački sistem reaguje oštrije i preciznije.

Najkompetentiji vozač za ocenu dinamike u vožnji, sigurno je reli šampion Vladan Petrović: "U skladu sa aktuelnim trendovima, Toyota je uspela da potvrdi sjajan kompromis komfora i sportskih karakteristika. Kombinacija robusnog oslanjanja dizelskog Avensisa i točkova prečnika 17 inča (pneumatici dimenzija 215/55 R17), dobitna je kombinacija za sve afinitete. U kabini se prelazak preko rupa minimalno oseća, jer oslanjanje i pneumatici odlično filtriraju sve neravnine na putu."

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Zaključak

 

Šta nam je pokazao test novog modernizovanog Avensisa? Pre svega to, da je Toyota Avensis nepravedno potcenjen automobil srednje klase. Na aktuelnom cenovnom nivou, Avensis je veoma zanimljiva ponuda, posebno za racionalnu klijentelu. Test automobil - Toyota Avensis 2.0 D-4D Sol košta 27.650 € (u cenu je uključena i doplata za Touch&Go - navigacioni sistem). Samo na prvi pogled višu cenu, kompenzuje visok nivo standardne opreme Sol. Kada tome dodamo izuzetno štedljiv turbodizel motor i modifikovano oslanjanje, koje obezbeđuje odličan komfor u vožnji i upravljivost, zaključak se nameće sam po sebi. Novi Avensis je kao stvoren za racionalne, moderne menadžere, koji imaju visoku razvijenu svetst o potrošnji, ali koji u isto vreme ne moraju žrtvovati svoje afinitete ka dinamičnoj vožnji.

 

Cena najjeftinijeg modernizovanog Avensisa - model Toyota Avensis 1.6 Valvematic Terra iznosi 18.950 €, sa carinom i porezom.

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

 

 Toyota Avensis 2.0 D-4D  
 Tip motora:  Turbodizel redni motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1998
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  91 / 3600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  310 / 1600 - 2200
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  200
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,8
 Potrošnja (grad/otvoreno/kombinovano):  5.6 / 4 / 4.6
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  543
 Zapremina rezervoara (L):  60
 Masa automobila / nosivost (kg):  1545 / 465
 Dimenzije pneumatika:  215/55 R17
 Dužina automobila (mm):  4780
 Širina automobila (mm):  1810
 Visina automobila (mm):  1480
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2700
 Cena modela Avensis 2.0 D-4D Sol (€):  27.650 €

 

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Zrenjaninski put 26, 11210 Beograd
Tel: +381 (0)11 2090 901
Fax: +381 (0)11 2090 902
Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje