AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Pogledajte fotogaleriju: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo - Test

 

Dok je većina konkurenata samo derivat svog petovratnog modela, druga generacija modela Astra GTC se jasno distancira od svoje bazne verzije, što je čini direktnim konkurentom modelima kao što su Renault Megane Coupe ili VW Scirocco. Dakle, Opel je još jednom napravio atraktivan mix hatchbacka i coupea, što će sigurno obezbediti odlične prodajne rezultate. Prodajni udeo modela GTC u odnosu na ukupnu prodaju Astre, mogao bi dostići čak 15 %, odnosno nivo koji je postigla prethodna generacija.

Dizajn

 

Najveću razliku u odnosu na petovratni model, pravi spoljašnji dizajn. Autor izgleda je dizajner Darren Luke, čijim nacrtom je nastao trovratni hatchback sa linijom kupea. I pored jasne veze sa verzijom sa pet vrata, izgled Astre GTC nudi visok nivo individualnosti svom vlasniku. Spolja, Astra GTC ima samo tri komponente, koje deli sa baznom verzijom: spoljne retrovizore, kvake na prednjim vratima i antenu. Sve ostalo je promenjeno, a stepen promena je tako veliki, da GTC ima nove svetlosne grupe i mrežu hladnjaka. Atraktivna linija na vratima, nastavlja se prema gore na prednjem blatobranu, što automobilu daje sportski dizajn. Kompaktni kupe meri dužinu od 4.466 mm, što je za 28 cm veća dužina od one koju je imao prethodnik. Da Astra GTC nije mali automobil, govori i činjenica da je duža standardne verzije sa petora vrata za 47 mm. Zanimljivo je da Astra GTC ima veće i međuosovinsko rastojanje od svoje praktičnije "sestre" i to za 10 mm. Automobil na prvi pogled izgleda veoma mišićavo i atraktivno, čemu značajno doprinosi atraktivna žuta boja (Sunny Melon), koja ovom automobilu najbolje stoji.

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

U tome se složio i višestruki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. "Astra GTC izgleda atraktivno i sportski. To jasno ističe agresivnim dizajnom, ali i felnama prečnika 19 inča, kojima se mogu pohvaliti samo retki konkurenti. Ovoliki točkovi zaista nestvarno deluju na automobilu ove klase i cenovne kategorije, što je za svaku pohvalu. Što se ostalog tiče, Astra GTC se od "obične" Astre najviše razlikuje po bočnim linijama i "zadnjici", dok je najveća sličnost na prednjem delu automobila i u enterijeru."

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Enterijer

 

Unutrašnjost je poznata. Instrument tabla je preuzeta od praktičnije verzije, a ni model Insignia ne izgleda puno drugačije. Naravno, tu su sportska sedišta i anatomski sportski volan presvučen perforiranom kožom, koji nas podsećaju da ne sedimo u "običnoj" Astri. Sa stanovišta funkcionalnosti, sve je u najboljem redu. Istina, grafika instrumenata nije najmodernija, ali je veoma dobro čitljiva. Odličnu preglednost pruža i centralna konzola. Napred ima mesta i za osobe većih gabarita, kako po pitanju visine, tako i po po kriterijumu širine u ramenom delu. Za svaku pohvalu su i sedišta, čiji sedalni deo je veoma širok, a u isto vreme odlično drži telo u agresivnoj vožnji. Osećaj je kao u Insigniji. Dizajn, kvalitet materijala, završna obrada - sve deluje odlično upakovano i možda kompaktnije nego kod modela Insignija.

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

"U odnosu na konkurentske modele, kabina nudi mnogo više prostora. Visina iznad sedišta je nadprosečna u segmentu, i pored siluete u stilu kupea. Sve pohvale zaslužuje velika mogućnost podešavanja sedišta i volana, a sedište sa varijabilnim sedalnim delom nudi odličan oslonac za noge. To znači da neće biti umora ni posle dugih putovanja. Komande se intuitivno aktiviraju, a materijali na dodir odaju utisak visokog kvaliteta. Iz ugla vozača, možemo videti i slabosti ovakvog koncepta karoserije. Najpre bi ukazao na vetrobransko staklo, koje je postavljeno pod veoma malim uglom, što u kombinaciji sa masivnim A-stubom otežava pogled u stanu, gde se bez problema može "sakriti" pešak. Zadnji deo automobila, takođe je veoma nepregledan. Kroz malo zadnje staklo ne može se puno toga videti, što se odnosi i na zadnja bočna stakla. Retrovizor je od slabe pomoći, pa bi kod Astre GTC odlično rešenje bila parking kamera. Ali, Opel je nema u ponudi." - izjavio je Petrović.

Što se tiče putnika na zadnjim sedištima, oni se moraju zadovoljiti ograničenim komforom. Tri putnika na zadnjim sedištima, ne mogu imati dovoljno prostora za kolena. Sedalni deo je relativno kratak, a padajuća linija krova i masivan C-stub uzeli su svoj "danak". Iako to kod ovog autombila nije informacija od velikog značaja (koga je briga za litre), recimo i to da zapremina prtljažnika iznosi 380 litara, što je za 10 litara više od petovratne verzije! Obaranjem naslona zadnjih sedišta, zapremina raste na zavidnih 1.165 litara.

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Oslanjanje

 

Pravi specijalitet Astre GTC, krije se u naprednoj tehnici, pre svega u modifikovanom oslanjanju. Opel je proširio trag točkova napred na 1.584 mm, što je za 40 mm više nego kod modela Astra sa petora vrata, a trag zadnjih točkova iznosi 1.588 mm (+30 mm). Visina automobila je smanjena za 15 mm. Prednje oslanjanje, opisano rečima marketinga kao HiPerStrut (High Performance Strut), poreklom je iz modela Insignia OPC. U poređenju sa uobičajenim MacPherson, novo rešenje obezbeđuje kraći prečnik okretanja i poboljšava vođenje točkova u krivinama. Tačnije, HiPerStrut oslanjanje minimalizuje reakciju oslanjanja na davanje gasa u samoj krivini (torque-steer) i povećava iskorišćenje snage u krinivama. Neko će možda reći "ništa revolucionarno..." Slično rešenje smo videli i u modelu Ford Focus RS (RevoKnuckle) ili u Renault Meganeu RS, ali Opel se može pohvaliti činjenicom da ovaj tip prednjeg oslanjanja nudi za sve motorizacije nove Astre GTC - od osnovne verzije 1.4 Turbo, do vrhunske Astre OPC.

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

To je teorija, a kako sistem funkcioniše u praksi, otkriva nam Vladan Petrović: "Astra GTC je veoma okretna i dinamična i prosto vas tera da dajete gas. Novo prednje oslanjanje smo isprobali u oštrim krivinama, pod punim gasom. Moram priznati da sam prijatno iznenađen, jer je automobil išao "kao po šinama". Siguran sam da tome doprinosi širok trag velikih točkova (235/45 R 19). Automobil je savršeno miran u svakoj situaciji i odaje utisak mnogo većeg automobila. Ne tako malo profil pneumatika, obezbeđuje prostojan komfor, a ne smemo zaboraviti ni tzv. Watov nosač, sa fleksibilnim šipkama, na zadnjoj osovini. Ponašanje zadnjeg dela automobila je neutralno, a čak i prilikom naglih pokreta volanom i "provokacija" pri većim brzinama, automobil se čvrsto držao zadate putanje, ne pokazujući ni najmanju slabost. Utisak zaokružuju snažne kočnice, koje samouvereno zaustavljaju automobil.".

Nova Astra GTC može biti opremljena i adaptivnim amortizerima FlexRide, ali "naš" test automobil nije bio opremljen ovim sistemom.

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Motor

 

Testirana Astra je bila opremljena snažnim benzinskim motorom 1.6 Turbo. Agregat snage 180 KS pri visokih 5.500 o/min i maksimalnog obrtnog momenta 230 Nm u rasponu obrtaja od 2.200 do 5.400 o/min, uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, ne može činiti čuda sa automobilom teškim 1.471 kilogram. Pored težine, dodatan teret za performanse ovog automobila predstavljaju faktori za ispunjenje Euro 5 ekološke norme. Podsetimo, Opelov agregat nema direktno ubrizgavanje benzina u cilindar, kao ni kompresor, koji bi dosta pomogli prilikom ubrzanja u niskom režimu obrtaja. Konkurentski modeli (Seat, VW...) to već uveliko koriste u svojim TSI agregatima, ali to ne znači da su u prednosti po pitanju potrošnje. Opel Astra 1.6 Turbo, na autoputu, pri brzini od 130 km/h, troši 8,8 L/100 km, a kazaljka brzinomera se nalazi na nivou oko 2.900 o/min. Prosečna potrošnja na našem testu se kretala oko 8,2 litra na 100 pređenih kilometara.

Vladan Petrović ovako je prokomentarisao pogonski agregat: "Motor u ovako atraktivnom i agresivno dizajniranom automobilu, sa 180 KS "na papiru", treba bi biti elastičniji. Potrebno mu je više sportskog duha, iako fabrički deklarisano ubrzanje iz mesta do 100 km/h od 8,3 sekunde ne izgleda tako loše. Motor se do 3.500 o/min ponaša kao atmosferski, a "zube" pokazuje tek u rasponu obrtaja od 4.000 do 6.000 o/min. Moram da pohvalim i šestostepeni menjač, koji je daleko precizniji od onog koji smo videli kod prethodne generacije ovog automobila."

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Zaključak

Opel Astra GTC je pre svega originalan hatchback sa troja vrata, prilično drugačiji od ostalih "primeraka" u segmentu. Pozitivne osobine su unutrašnji prostor i tehnička rešenja koja joj obezbeđuju odlične vozne osobine. Slabih strana je zaista malo, a odnose se najviše na ograničenu preglednost zadnjeg dela automobila.

I na kraju, cena. "Naša" Opel Astra GTC 1.6 Turbo, opremljena Sport paketom opreme i doplatnim detaljima kao što je Park Pilot, felne prečnika 19 inča, LED dnevna svetla, dodatno zatamnjenje stakala... košta 23.034 evra. Ukoliko se zadovoljite i nekom konjskom snagom manje i ponekim detaljem manje opreme, potrebna suma značajno će se smanjiti i delovaće daleko privlačnije u odnosu na konkurenciju. Ali, postavlja se pitanje ko je suparnik? Astra GTC je automobil nove generacije, i mnogi konkurenti moraće da odrastu da bi se poredili sa automobilom koji je prevelik da bi bio mali. I to ima svoju cenu.

 

 Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo  
 Motor:  Turbo-benzinski, dva bregasta vratila
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.598
 Maksimalna snaga (KS/o/min):  180 / 5.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  230 / 2.200 - 5.400
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):  220
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,3
 Prosečna potrošnja (L/100 km):  7,0
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):  380 / 1165
 Zapremina rezervoara (L):  56
 Masa automobila / nosivost (kg):  1471 / 380
 Dimenzije pneumatika:  235/45 R19
 Dužina automobila (mm):  4466
 Širina automobila (mm):  1840
 Visina automobila (mm):  1482
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2695
 Cena osnovnog modela (€):  18.000

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Opel vozila: General Motors Opel
Adresa: Bulevar Mihaila Pupina 165g/1b, Novi Beograd
Tel: +381 11 301 5202
Fax: +381 11 301 5203
Web: www.opel.rs

Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Na višednevnom testu smo imali prvi globalni električni model marke Toyota - bZ4X. On je prilično kasno stigao na Party, ali zato je paket koji je sa sobom doneo ovaj kasno pristigli gost, u potpunosti opravdao vreme čekanja...

123456. . .36
Esapekka Lappi - Rally Sweden 2024
Slika nedelje