Testirali smo: KGM Korando 1.5 GDI Turbo (FOTO)

SsangYong, pardon KGM Korando, prijatno nas je iznenadio svojim unutrašnjim prostorom, kvalitetom izrade i voznim osobinama...
I ruža da se drugačije zove, isto bi mirisala.
Odmah da razjasnimo - KGM nije nikakva nova firma. Radi se o nekadašnjem južnokorejskom brendu SsangYong, koji proizvodi automobile od 1953. godine, jednom od najstarijih proizvođača automobila sa južnog dela Korejskog poluostrva. Od 2023. godine pripada domaćem industrijskom gigantu KG Group. Iz tog razloga, SsangYong je sada KGM. Na radost ljubitelja ovog brenda, novo ime nije donelo promene u filozofiji ovog proizvođača. Korejci se oslanjaju na svoje tradicionalne vrline.
Pogledajte fotogaleriju: KGM Korando 1.5 GDI Turbo.

Model Korando je sinonim ove južnokorejske kompanije. Četvrta generacija predstavljena je 2019. godine pod brendom SsangYong, a od 2023. godine dostupan je pod znakom KGM. Prva generacija ovog popularnog automobila predstavljena je davne 1982. godine i kroz decenije je unapređivana. I četvrta generacija je konstantno unapređivana iz godine u godinu i pred nama je kompletan i za evropskog kupca zanimljiv proizvod, koji pruža više nego privlačan odnos uloženo-dobijeno.

Bez Wooow efekta
Iako je promenjeno ime, automobil je zadržao dobro prepoznatljivi logo sa dva povezana zmaja. Radi se o dobro poznatom modelu, koji se na tržištu nalazi već šest godina, ali južnokorejski proizvođač je uspeo da pogodi bezvremenske linije i obline, vešto uklopljene u celinu jednog SUV modela. Na prvi pogled, automobil ne proizovodi Wooow efekat, što je nekada prednost. Za razliku od nekih konkurenata sa Wooow efektom, čiji dizajn je kao žvaka, najpre veoma slatka, ali već posle nekoliko minuta bezukusna, kod Koranda je situacija obrnuta. Ne impresionira na prvi pogled, ali je postojan i vremenom se sve više zavlači pod kožu.
Pogledajte: Testirali smo - Dacia Duster Extreme 1.2 Tce 130 4x4.
Sa ukupnom dužinom od 4.450 milimetara, širinom od 1.870 milimetara, visinom od 1.675 mm i međuosovinskim rastojanjem od 2.675 mm, KGM Korando pripada segmentu SUV vozila srednje niže klase. Svojim dimenzijama predstavlja optimalan izbor za većinu vozača, jer se jednako dobro snalazi u gradskim gužvama i van grada. Njegovi konkurenti su Dacia Duster, Jeep Compass, Škoda Karoq… ali ovaj automobil se ne bi postideo ni duela sa nešto većim i skupljim automobilima. Međutim, za razliku od mnogih automobila u ovom cenovnom rangu, KGM Korando nudi pogon na sve točkove i menjač sa konvertorom, u čemu mu samo Dacia Duster može parirati.

Enterijer kao kod skupljih konkurenata
KGM Korando nas je prijatno iznenadio svojim prostorom, i to ne samo napred već i pozadi. Ako imate porodicu, Korando možete slobodno uvrstiti u uži izbor. Iza zadnjeg reda sedišta nalazi se prtljažnik zapremine 551 litar. Nije rekorder, ali je sasvim dovoljan za potrebe porodice. Naravno, ovo se odnosi na verziju opremljenu setom za punjenje, a ukoliko izaberete opciju sa pravim rezervnim točkom, njegova zapremina pada na 407 litara.
Pogledajte: Testirali smo - Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD.
Drugi red sedišta je podeljen z razmeri 1:3 i 2:3. Sedišta koja su svojim konceptom bliža klupi, nude odličnu udobnost i za odrasle putnike. Neće se žaliti ni deca, za koje pozadi postoje tri mesta, a moramo da pohvalimo ulazak i izlazak iz automobila. Ako nešto moramo kritikovati, onda je to nešto kraći sedalni deo sedišta.

Pored prostranosti, vozač i suvozač uživaće u odličnom kvalitetu izrade. Završna obrada je takođe za pohvalu. Instrument tabla sa oznakom Blaze Cockpit je moderna, potpuno digitalizovana. Grafika zaslužuje palac nagore, kao i mogućnosti digitalne individualizacije. Vozač ima velike mogućnosti u podešavanju displeja, koje će zadovoljiti zahteve većine vozača. Multimedijalni sistem nudi dovoljno informacija, kao i povezivanje sa pametnim telefonima. Ergonomija je zadovoljavajuća, sve se nalazi tamo gde i očekujete.
Pogledajte: Testirali smo - Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200.
U vožnji odličan
Ako nas spoljašnji dizajn nije impresionirao na prvi pogled, vožnja jeste. U vožnji automobil ostavlja odličan utisak. Korando je u Srbiji, kao i u celoj Evropi, dostupan sa jednim motorom. To je benzinski 1.5-litarski Turbo motor sa četiri cilindra. S obzirom da je motor opremljen turbom bez podesive geometrije lopatica, maksimalna snaga motora od 120 kW (163 KS) dostupna je pri nešto višem nivou obrtaja - od 5.000 o/min, dok je maksimalni obrtni moment od 260 Nm dostupan u širokom spektru obrtaja od 1.500 do 4.000 o/min. Navedena vrednost maksimalnog obrtnog momenta odnosi se na verziju sa automatskim menjačem, dok se ona sa manuelnim menjačem može pohvaliti sa 20 Nm većim maksimalnim obrtnim momentom.

U praksi, sklop motor-menjač radi kao švajcarski sat. Inženjeri za tehniku zaslužuju palac nagore. Sigurno najveću zaslugu za to ima vrhunski automatski menjač sa šest brzina od japanske firme Aisin. U mirnom tempu, menjač menja brzine nežno i lagano, praktično sve funkcioniše neprimetno. Međutim, prilikom vožnji na planinskim krivudavim putevima, uz nešto oštriji tempo, sklop motor-menjač nam je jasno stavio do znanja da itekako može da se nosi sa visokim zahtevima. U mirnoj gradskoj vožnji automobil je tih, tačnije kabina ima vrhunsku zvučnu izolaciju.
Što se potrošnje tiče, mi smo na sedmodnevnom testu uspeli da zabeležimo prosek od 7,5 L/100 km. Vozili smo u gradskim uslovima, gde se potrošnja kretala oko 8,8 L/100 km, dok smo na otvorenom putu, u mirnoj međugradskoj vožnji, zabeležili oko 6,6 L/100 km.

KGM Korando ima oslanjanje koje je podešeno prvenstveno za udobnu vožnju. U tome mu asistiraju točkovi prečnika 18 inča, sa visokim profilom, što je kompbinacija koja obezbeđuje udobnu vožnju, jer točkovi uspešno filtriraju velike neravnine ili rupe na putu. Vozna dinamika nije bila prioritet. Ukoliko želite da se Korando bavi "sportskim disciplinama", on će vam već svojim upravljačkim sistemom dati do znanja da za to nije zainteresovan. On ne prenosi puno informacija sa podloge, a volan nema tu direktnost koja je poželjna za nešto dinamičniju vožnju. Uostalom, to od ovog automobila nismo ni očekivali. Inženjeri su u ovom slučaju svoje znanje i potencijal usmerili da naprave udoban porodičan SUV za mirnu vožnju. I u tome su uspeli.

Cena
Pogled na cenovnik jasno stavlja do znanja, da ovaj automobil zaslužuje zapaženo mesto u raspodeli SUV tržišta u Srbiji. Cena bazno opremljenog KGM Korando (paket opreme Club) u Srbiji iznosi 25.490 evra, što je odličan odnos uloženo-dobijeno. Automobil nas je iznenadio unutrašnjim prostorom, kvalitetom izrade enterijera i voznim karakteristikama. Već u osnovnom paketu opreme nalazi se sve što je potrebno za komfornu i sigurnu vožnju, a ono što svakako preporučujemo jeste doplata od 1.700 evra za vrhunski automatski menjač. Samo u najvišem paketu opreme automatski menjač je standardan. Za one koji žele nešto više, tu je i sistem pogona na sve točkove, za koji je potrebno doplatiti 1.990 evra, a dostupan je u sva tri nivoa opreme.
Cenovnik modela KGM Korando pogledajte klikom na LINK.

| KGM Korando 1.5 GDI Turbo | |
| Tip motora: | Turbo-benzinski | 
| Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 | 
| Zapremina motora (cm³): | 1.497 | 
| Maksimalna snaga (kW / o/min): | 120 / 5.000 - 5.500 | 
| Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 280 / 1.500 - 4.000 | 
| Performanse | |
| Maksimalna brzina (km/h): | 191 | 
| Ubrzanje 0-100 km/h (s): | - | 
| Potrošnja na testu L/100 km (otvoreno - grad): | 7,5 | 
| Dimenzije | |
| Zapremina prtljažnika (L): | 551 / - | 
| Zapremina rezervoara (L): | 50 | 
| Masa automobila (kg): | 1.435 / 605 | 
| Dimenzije pneumatika: | 235/55 R18 | 
| Dužina automobila (mm): | 4.450 | 
| Širina automobila (mm): | 1.870 | 
| Visina automobila (mm): | 1.620 | 
| Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.675 | 
| Cena vozila sa osnovnom opremom i baznom tehnikom (€): | 25.490 | 
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.kgmsrbija.rs
Foto: Aleksandar Sarić i Milomir Bošković
Automagazin.rs
 
         
             
             
             
             
             
             
             
             
            