AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Ponoviti uspeh najprodavanijeg Peugeota svih vremena, modela 206, to je cilj sa kojim francuski novitet dolazi na tržište. Za 14 godina, prodato je 7,3 miliona primeraka modela Peugeot 206, a njegov naslednik, model 207, za šest godina je dostigao trećinu ove brojke. Da li je novi Peugeot 208 spreman za velike uspehe, pokušali smo da ispitamo vozeći model 208 1.6 e-HDi Allure...

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Dizajn - Manje je lepše

 
Dizajn je kod modela 205, 206 i 207 igrao veoma važnu ulogu, pa je tako i ovoga puta. Prednji deo automobila, svojim agresivnim krivim linijama, podseća na model 508, ali zbog masivne maske hladnjaka, izgleda još atraktivnije. Ukupan izgled automobila, podseća nas i na novu generaciju modela Toyota Yaris, a neke dizajnerske linije na boku automobila, koriste i neki Opel modeli. Zadnji deo nas ponovo asocira na model 207, jer svetlosne grupe zadiru duboko u karoseriju.

Peugeot 208 je kraći za 7, a uži za 3 centimetra, a odličnim poslom dizajnera, automobil izgleda još manji nego što zapravo jeste. Dominantan detalj napred je maska hladnjaka, koja je manja, ali izraženija nego kod prethodnika. Svetla za maglu imaju hromirane okvire, a na lajsni ispod "haube" stoji natpis Peugeot. Prednja svetsla su dobila LED tehnologiju za dnevno osvetljenje.

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Enterijer - Novi koncept

Unutrašnjost automobila je pretrpela velike promene u odnosu na svog prethodnika. Radno mesto vozača ima novi izgled. Instrument tabla je premeštena na vrh "kokpita", ispod vetrobranskog stakla, što je veoma hrabar potez. Pogled sa vozačevog sedišta, opisao nam je i naš test vozač, Vladan Petrović. "Najpre moram da pohvalim poziciju sedenja i odnos, volan - sedište - menjač, koji je skoro idealan. Instrumenti na centralnoj konzoli su pregledni, a centralni displej osetljiv na dodir je veoma bogat funkcijama, što je za svaku pohvalu. Moram da pohvalim i kontrast displeja, koji omogućava da se, i prilikom jakog sunca lako čitaju informacije. Ali, u novom Peugeotu 208, nije sve tako idealno. Moram da priznam, da nikada nisam video manji volan u serijskom automobilu. Pretpostavljam, da je veličina volana direktno uslovljena izmeštanjem table sa instrumentima na vrh, ali i pored toga, smanjena je preglednost instrumenata. Ovo rešenje jeste atraktivno, ali značajno smanjuje preglednost instrumenata, posebno preglednost centralnog displeja, koji se nalazi između pokazivača brzine i broja obrtaja. Bez obzira na položaj sedenja, teško je pročitati info sa displeja, jer je zaklonjen obručem volana. Takođe, podešavanje volana po visini nije dovoljno, što će najviše osetiti visoke osobe." - istakao je Petrović.

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Sedišta su vrhunskog dizajna i odlično drže telo u krivinama, a ponuda prostora je bolja nego kod prethodnika. Za francuski prosek su možda nešto tvrđa, ali su veoma prijatna. I pored manjih spoljnih dimenzija, francuski proizvođač se hvali sa više prostora na zadnjim sedištima (+5 cm za noge), a zanimljivo je, da je prtljažnik veće zapremine (+15 L). Iako je mali, volan veoma dobro "leži" u ruci. Prostora za kolena na zadnjim sedištima ima iznenađujuće dosta, a ukupna širina enterijera nije najveća u klasi. Za četiri osobe je sasvim dovoljna.

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Motor - Štedljiv, a snažan

Bez preterivanja, savremeni turbodizel motor 1.6 e-HDi je najbolji deo ovog automobila. Prilično je tih, brzo i neprimetno se gasi i pali (opremljen start-stop sistemom), ima dovoljno snage i malu potrošnju. Motor je uspešno izolovan, a njegov "govor" nam ne smeta čak ni pri većim brzinama. "Turborupa" je poslednja prepreka ovog agregata na putu ka savršenstvu. Maksimalni obrtni moment od 230 Nm je dostupan tek pri 1.750 o/min, ali se aktivnije budi tek od 1.900 o/min. Od ove granice, 1.6-litarski motor snažno povlači (uz pomoć overboost funkcije, razvija maksimalnih 240 Nm) i s obzirom na relativno malu masu od 1.2 tone, odaje blagi utisak sportskog modela. Maksimalna brzina od 185 km/h lako se postiže, ali sa menjačem sa šest stepeni prenosa, sigurno bi mogla biti i veća. Maksimalnu snagu od 92 KS, motor razvija pri 4.000 o/min.

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Vladan Petrović je pozitivno ocenio pogonski sistem 208-ice. "Motor zaista zaslužuje visoku ocenu. Ima sasvim dovoljno snage za sigurna preticanja, a potrošnja goriva je mala. Zanimljivo je, da je agregat uparen sa petostepenim menjačem (snažniji turbodizel 1.6 e-HDi od 115 KS ima manuelni 6-stepeni menjač). "Manjak" jednog stepena prenosa se oseća samo pri visokim brzinama, ali za potrebe prosečnog vozača i maksimalna brzina sasvim je dovoljna. Ako nešto moramo kritikovati, onda su to nešto duži hodovi ručice manjača, što je posebno izraženo iz prvog u drugi stepen prenosa." - istakao je Petrović.

Potrošnja motora se kreće u očekivanim okvirima za ovaj tip motora. Pri konstantnih 130 km/h, putni kompjuter je pokazivao potrošnju od 4,9 litara na 100 pređenih kilometara. Ko želi veću uštedu, može da spusti brzinu na 100 km/h, što će smanjiti potrošnju na 3,9 km/h.

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Oslanjanje - Evropsko

Najveću pomoć u oceni oslanjanja, svojim vozačkim iskustvom nam je pružio četvorostruki državni reli šampion, Vladan Petrović: "Mala masa automobila i kratki prevesi su dobri preduslovi za odličnu upravljivost. Pravo je uživanje voziti 208-icu kroz krivine. Podupravljanje je minimalno, jer je motor u nosu automobila lagan, pa zbog toga ne teži ka širenju putanje. Osećaj preciznosti upravljanja povećava i volan malih dimenzija, a promena smera kretanje je veoma brza i bez napora. Kada preteramo u krivini, ESP munjevito reaguje i munjevitom brzinom vraća automobil u putanju. ESP je moguće isključiti, ali ne potpuno. Oslanjanje pruža dobar komfor, ali na većim poprečnim neravninama zadnja osovina glasno protestuje. Mislim da su felne prečnika 16 inča odličan izbor, jer je komfor na visokom nivou, a ponašanje u krivinama odlično."

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Zaključak

Tvorci Peugeota 208 mogu biti ponosni. Napravili su veoma dobar automobil, bez nekakvih većih mana, kojim se vraćaju starim vrednostima. Peugeot 208 je okretan i lagan za korišćenje u gradskim uslovima, a pruža dobar osećaj i na dužim putovanjima. Pored svega je veoma atraktivan i njegov dizajn će sigurno privući mnoštvo kupaca. A, slavni 206 je upravo bio takav - atraktivan automobil bez velikih mana. Dizajn je bio odvažan, što je bilo presudno za prodajne rekorde. Da li je to dovoljno danas?

Pogled na cenovnik nam otkriva, da Peugeot 208 u Access paketu opreme košta 10.750 evra (sa svim dažbinama). Cena dobro opremljenog test modela (Allure), sa jednom od najskupljih motorizacija, iznosi 16.900 evra.

 

 Peugeot 208 1.6 e-HDi - specifikacija
 
 Tip motora:  Turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 2
 Zapremina motora (cm³):  1560
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  68 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  230 / 1.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  185
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,9
 Potrošnja - Prosek na testu (L/100 km):  4,5
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  285 / 1076
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1208 / 307
 Dimenzije pneumatika:  195/55 R16
 Dužina automobila (mm):  3962
 Širina automobila (mm):  1739
 Visina automobila (mm):  1460
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2538
 Cena test vozila :  16.900

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Peugeot vozila: Verano Motors
Adresa: Vojvode Stepe 352, Beograd
Tel/Fax:+381 (0) 11 3094 500
Web: www.peugeot.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Na višednevnom testu smo imali prvi globalni električni model marke Toyota - bZ4X. On je prilično kasno stigao na Party, ali zato je paket koji je sa sobom doneo ovaj kasno pristigli gost, u potpunosti opravdao vreme čekanja...

123456. . .36
Esapekka Lappi - Rally Sweden 2024
Slika nedelje