AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.


Nasleđe i sadašnjost


Toyota GT 86 asocira na nekoliko sportskih modela ove marke. Najpre na model Toyota 2000 GT, predstavljen 1965. godine, koji je imao slično naglo zakošen krov, kao i aktuelni model. Ali, glavna inspiracija je bila Corolla Levin AE86, poznatija kao Hachi-Roku, proslavljena po zadovoljstvu u vožnji, koje je pružala vozačima. Ovaj kompaktni model je bio lagan, a njegova masa je bila savršeno raspoređena, zbog čega je Corolla Levin AE86 postala omiljeni "alat" na mnogobrojnim automobilskim takmičenjima i dostupan automobil za istinske entuzijaste.

Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, s nestrpljenjem je očekivao da isproba ovaj sportski model. "Toyobaru je konačno stigao! Moram da priznam da Toyota nije automobil, koji danas povezujem sportskim automobilima. Iako je u prošlosti imala nekoliko takvih automobila, imam utisak da sportski DNK pripada drugim japanskim brendovima. Međutim, realnost je drugačija, jer većina konkurenata ovakav automobil nema u ponudi, a Toyota ima! Siguran sam da će ova činjenica promeniti mnogo toga."

Dizajn

osnovne dizajnerske linije automobila, definisali su ranije predstavljeni koncepti. Toyota GT 86 u odnosu na svoje koncept prethodnike, odaje umereniji utisak, a možemo reći i da je elegantnija od svog "dvojnika", modela Subaru BRZ. Nestao je agresivno dizajniran prednji deo koncepta FT-86 II sa lukovima od LED dioda integrisanim u branik, a za serijsku verziju je modifikovan i zadnji difuzor za vazduh. Felne su prečnika 17 inča i izrađene su od lake legure. Automobil meri dužinu od 4.240 mm i visinu od 1.285 mm, dok međuosovinsko rastojanje meri 2.570 mm. U odnosu na koncept FT-86 II, serijski automobil je za 5 mm duži i 15 mm viši.

"Automobil uživo izgleda mnogo atraktivnije nego na fotografijama. Ono što je važno, Toyota GT 86 ne podseća ni na jedan drugi automobil, što joj obezbeđuje visok nivo individualnosti. Jednostavno, ovaj model ne možete pomešati ni sa jednim drugim na ulici. Bokovi su izbačeni, ali su veoma vešto ukombinovani sa branicima, sa kojima čine skladnu celinu. Inženjerima u Toyoti treba odati priznanje, jer ovo je stvarno praznik za oči." - prvi su utisci Vladana Petrovića.

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Enterijer

Unutrašnjost ima koncept 2+2 i usmerena je na maksimalne zahteve vozača. Toyota ističe savršenu ergonomiju i funkcionalnost svih elemenata, sa kojima vozač ima kontakt. Sedišta su konstruisana tako da pružaju maksimalnu podršku prilikom ubrzanja i bočnih ubrzanja. Sedišta vozača i suvozača su dizajnirana da imaju i optimalnu udobnost. Prečnik volana iznosi 365 milimetara, što je najmanji prečnik volana od svih modela Toyote u istoriji. Na instrument tabli dominira veliki obrtomer, a pojedinačni indikatori su dizajnirani tako da budu što bolje čitljivi. Sportski karakter pojačavaju i detalji od imitacije karbonskih vlakana, crveni šavovi, sportske komande na središnjem panelu i aluminijumske nožne komande.

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Vladan Petrović je imao utisak kao da sedi u sedištu skrojenom po njegovoj želji. "Inženjeri u Toyoti zaslužuju jedno veliko BRAVO, kada je u pitanju ergonomija vozača. Ne pamtim, kada sam poslednji put sedeo u automobilu, koji ima ovako dobro osmišljenu poziciju sedenja i odnos sedište - menjač - volan. Kao što sam i očekivao, u automobilu se sedi sportski nisko (Toyota se hvali da se u GT 86 sedi čak 7 mm niže nego u modelu Porsche Cayman), što se uklapa u koncept automobila sa niskim težištem, a sve u cilju odličnog ponašanja u vožnji. Centralni tunel na kojem je ručica menjača je podignut kao i skupocenim supersporskim modelima, što pruža odličan osećaj. Volan je sportski dizajniran i veoma je mali. Ruke se prosto lepe za njega. Enterijer ima jednostavan, ali sportski dizajn, a sportski utisak pojačavaju detalji u boji aluminijuma, sportske nožne komande i pokazivač broja obrtaja, koji zauzima centralnu poziciju na instrument tabli. Anatomska sedišta pružaju vrhunski oslonac u krivinama. Ne mogu, a da ne primetim ručicu manuelnog menjača, koja me neodoljivo podseća na onu iz modela Impreza WRX STi."

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Motor i menjač - No Turbo!

Za pogon modela Toyota GT 86 se brine atmosferski četvorocilindarski agregat boxer konstrukcije, čija zapremina iznosi 1998 cm3. Kao što je ranije najavljeno, agregat razvija maksimalnu snagu od 200 KS pri 7.000 o/min, a maksimalni obrtni moment iznosi 205 Nm pri 6.600 o/min. Agregat je rezultat zajedničkog razvoja kompanija Subaru i Toyota i ima tzv. kvadratnu konstrukciju, jer je prečnik klipa isti kao i hod klipa i iznosi 86 mm. Subaru je u razvoju učestvovao sa svojom konstrukcijom boxer motora, a Toyota je razvila tehnologiju ubrizgavanja D-4S (kombinacija direktnog ubrizgavanja goriva i indirektnog sistema ubrizgavanja). Rezultat ovakvog rešenja je veća snaga i obrtni moment, bez negativnih uticaja na potrošnju goriva ili emisiju. Motor se može pohvaliti sistemom sa dve brizgaljke goriva po jednom cilindru, D-4S (Direct-injection 4-stroke petrol Superior-version), koji je razvila Toyota. Ovaj sistem smo prvi put mogli videti u automobilu Lexus, konkretno u modelu GS 450. Instalacija jedne brizgaljke u komoru za sagorevanje, a druge u usisni kanal, spaja prednosti direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i klasičnog dovoda preko usisnog kanala.

Motor se može kombinovati sa šestostepenim manuelnim, ili automatskim menjačm sa istim brojem stepeni prenosa. Toyota ističe, da manuelni menjač obezbeđuje veoma brzu promenu stepena prenosa, a hodovi su sportski kratki. Automatski menjač budi sportski mod vožnje, u kojem vozač sam može menjati stepene prenosa, preko polugica ispod volana.

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

"Pre nego što smo izašli na stazu, novinari su vodili borbu da dobiju automobil sa manuelnim menjačem. Ja nisam bio jedan od tih "srećnika", ali nisam se pokajao. Promena stepena prenosa je veoma kratka (Toyota tvrdi da promena prenosa traje samo 0.2 sekunde), a manuelni mod omogućava promenu stepena prenosa preko polugica iza volana. Sve funkcioniše savršeno i japanski precizno, iako za sportsku vožnju preporučujem manuelni mod. Motor u neutralnom modu radi izuzetno tiho i savršeno mirno, i tek kada dodamo gas shvatićemo da je u pitanju bokser koncepcija. Motor nema turbopunjač, što znači da je veoma lako kontrolisati razvoj snage. Nema onog neprijatnog "napada obrtnog momenta" koji je karakterističan za turbo motore. Snaga se razvija ravnomerno, što je veoma važno za brzu vožnju kroz krivine. 200 konjskih snaga nekom možda ne izgleda kao respektabilna vrednost, ali ne treba zaboraviti činjenicu da je snaga razvijena iz motora zapremine 2 litra i to bez pomoći turbopunjača." - istakao je Petrović.

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Vozna dinamika

 

Sa ciljem optimalne raspodele mase, agregat je smešten iznad prednje osovine, pozicioniran nisko i što je više moguće pozadi, što je obezbedila njegova boxer koncepcija. Odnos mase između prednje i zadnje osovine, iznosi 53:47. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko samoblokirajućeg diferencijala. Elektronski program kontrole stabilnosti (VSC), podešen je tako da obezbedi dinamičku stabilnost na granici mogućnosti automobila, sa minimalnim uticajem na upravljanje. Zahvaljujući tome, vozač može istinski uživati u vožnji. Prednje oslanjanje je tipa McPherson, a pozadi je dvostruko trapezoidno oslanjanje.

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

"Bokser motor napred i zadnji pogon, kombinacija su od koje se znoje dlanovi i pre nego što krenete u vožnju. Ovaj kupe je stvoren za zabavu u krivinama. Preduslov za to je precizan sportski podešen volan, koji pruža puno povratnih informacija sa asfalta (pardon, sa staze). To omogućava da se automobil precizno vozi, a kada zadnji deo prokliza, blagim korekcijama se veoma brzo vraća u željenu putanju. Krutost karoserije je zaista vrhunska i ponašanje automobila u krivinama zbog toga je veoma uverljivo i precizno. Vrhunska izbalansiranost pruža veliki užitak u vožnji, čak i u normalnim uslovima. Ne morate dovoditi automobil do graničnih vrednosti, da bi osetili njegovu preciznost i odlično ležanje na putu. Ali, kada motor zavrtimo u visoke obrtaje, nivo adrenalina naglo raste. Odličan raspored mase i mali prevesi, učinili su da se automobil ponaša neutralno. Samo snažno davanje gasa u krivini, izazvaće proklizavanje zadnjeg dela automobila. Dodatnu sigurnost uliva i elektronski sistem stabilnosti, koji je u svakom trenutku spreman da zaustavi "bežanje" zadnjeg dela u krivini. Idealno za neiskusne vozače, a oni koji žele potpuni adrenalin, mogu ovaj sistem potpuno isključiti." - zaključuje Petrović.

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Pogledajte fotografije modela Toyota GT 86.

 

Toyota planira da u Evropi prodaje 15.000 primeraka ovog sjajnog automobila godišnje. Cena modela Toyota GT 86 u Srbiji iznosi manje od 33.000 evra, koliko treba izdvojiti za vrhunski opremljen automobil. U opremi su svi sistemi, od samoblokirajućeg diferencijala, preko kožnog enterijera, grejanja sedišta, do tempomata. Kupac ne treba da doplaćuje ni za kožna sedišta, ni za crni krov. Uz doplatu se dobija navigacioni sistem, metalizirana boja i automatski menjač.

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Renault Symbioz
Slika nedelje