WRC - Colin McRae prevaren u Australiji ?

Pravi fanovi relija sigurno se sećaju nastupa Colina McRaea u bolidu Škoda Fabia WRC na reliju Australija, 2005. godine. Super brzi Škot je do trenutka odustajanja sigurno držao 3. mesto u generalnom plasmanu i bio na pragu istorijskog uspeha za bolid Škoda Fabia WRC. U tome ga je, navodno, sprečio pokvaren menjač. Ali, priča ima svoju drugu stranu...

Prema poslednjim informacijama koje imamo, sve je počelo na testiranjima Colina McRaea u Velikoj Britaniji. U Englesku je, zajedno sa ekipom Škode doputovao i glavni inženjer Škode, Dietmar Metrich, koji je hteo da podesi postavku set-upa Škode Fabie WRC, koju je koristio Armin Schwarz na makadamskim relijima. Colin mu je na to rekao da ga podešavanja drugih vozača ne interesuju i da će on sam podesiti bolid prema svojim afinitetima i prema sopstvenom stilu vožnje. Metrich se našao jako uvređen i odmah je otputovao iz Engleske, i sa Colinom od tog trenutka nije komunicirao.

Colin je već na prvom testu zaključio danešto nije u redu sa postavkom zadnjeg dela bolida, i odmah je pozvao predstavnika Reigera (zvaničan dobavljač amortizera) i požalio se na probleme sa amortizerima. Posle zamene sve je funkcionisalo odlično i McRae je bio spreman za australijsku WRC rundu. Šta je Colin izjavio posle testa? "Sa Fabiom WRC 05 sam jako zadovoljan. Automobil odlično reaguje i sve štosmo testirali je odlično funkcionisalo. Najnoviji amortizeri Reiger su znatno unapređeni, a Michelin BTO funkcioniše znatno bolje od stare konstrukcije." Šta se desilo u nedelju u servisu? Prema neimenovanom izvoru, razlog odustajanja nije bio loš menjač, već osveta Dietmara Metricha zbog testova u Engleskoj! Iako se većina u motorhomeu složila da će menjač bez problema izdržati još 3 brzinska ispita, naredba Metricha bila je da McRae mora odustati. Ova vest šokirala je juče ceo reli svet.

Ko je Dietmar Metrich? U Škodu je došao iz porodičnih razloga. Bio je šef inženjera u Mladoj Boleslavi. Dietmar Metrich je rođen u Merzigu. U Triru je završio visoku školu auto tehnike. Od 1992. do 1998. godine radio je u timu RalliArt - Germany. 1999. god. prelazi u fabrički tim Škoda, i radio je na razvoju specifikacije WRC. On kaže da je vrhunac karijere dostigao 2003. godine, kada se na startu relija u Nemačkoj pojavila Škoda Fabia WRC. Njegov "alibi" bio je: "Ko bolje od mene poznaje Fabiu WRC?" Goran Sarić - Automagazin