WRC - Ford predstavio automobil za sezonu 2012 + FOTO

Kompanija M-Sport je na manifestaciji Autosport International Racing Car Show u Birminghamu, otkrila dizajn automobila za 2012. godinu. Podsetimo, tim Ford više nema jednog velikog sponzora (Abu Dhabi), ali je potpisao novi dvogodišnji ugovor sa kompanijom Castrol. Sledeće sezone, tim će nositi naziv Ford World Rally Team...

Podsetimo, Ford je nedavno potvrdio da će kompanija M-Sport minimalno naredne dve godine pripremati automobile marke Ford za Svetski reli šampionat. Vozača postava: Jari-Matti Latvala - prvi vozač tima, Peter Solberg - drugi vozač. Jari-Matti Latvala i dalje će nastupati sa svojim dobro poznatim suvozačem Miikka Anttilom, a Petteru Solbergu će radar čitati Chris Patterson, koji je sa timom potpisao jednogodišnji ugovor.

Na manifestaciji Autosport International Racing Car Show u Birminghamu, danas su govorili Gerard Quinn, senior menadžer u Ford Europe i Malcolm Wilson, vlasnik kompanije M-Sport, koja priprema automobila marke Ford za Svetski reli šampionat. "Svetski reli šampionat je najvažnija disciplina motorsporta za klasične automobile. Posredstvom WRC-a, možemo preneti seriju naših izuma u "civilna vozila", i tako našim klijentima i fanovima predstaviti našu strast i tehničku zrelost. Sa timom M-Sport imamo uspešnu dugogodišnju saradnju, i posle debate sa našim akcionarima, odličili smo da nastavimo saradnju." - izjavio je Gerard Quinn, senior menadžer u Ford Europe.

Ford Fiestu WRC pokreće turbo 4-cilindrični 1.6 EcoBoost agregat sa direktnim ubrizgavanjem, koji razvija 300 konjskih snaga pri 6.000 o/min i 450 Nm pri 4.000 o/min. Motor koristi turbopunjač marke Garett, koji je prema pravilima FIA, ograničen sa restriktorom prečnika 33 milimetra. Za razvoj motora zadužena je francuska kompanija Pipo Moteurs, čije iskustvo u razvoju bolida za Peugeot World Touring Car Championship, starih 2-litarskih DTM motora, kao i razvoj Peugeota 306 Kit Car, obećava odličan spoj performansi i pouzdanosti.

Sekvencijalni menjač marke X-Trac ima šest stepeni prenosa i kvačilo sa dva diska od kompanije AP Racing. Pogon na sve točkove sačinjen je od mehaničkih diferencijala napred i nazad. Napred je oslanjanje tipa McPherson, sa amortizerima Reiger. Za kočenje Ford Fieste RS WRC zaduženi su ventilirajući diskovi Brembo. Za relije sa asfaltnom podlogom zaduženi su diskovi prečnika 355 mm, a za makadamske relije su nešto manji - prečnika 300 mm. Za makadamsku podlogu su predviđene felne dimenzija 7x15 inča, a za asfaltnu podlogu felne 8x18 inča.

Automobil je u odnosu na serijsku verziju i blago porastao. Fiesta RS WRC je dugačka 3.963 mm i široka 1.820 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2.480 mm. Minimalna masa automobila ograničena je na 1.200 kilograma. Rezervoar bolida Fiesta RS WRC, izrađen je prema FIA FT3.5 specifikaciji i ima kapacitet 80 litara. O unapređenjima bolida za 2012. godinu, pisaćemo uskoro.
Fotografije snimljene na Autosport International Racing Car Show, pogledajte klikom na LINK.

Automagazin.rs