Rallye Monte Carlo 2012 - Posle havarije Latvale, vodi Loeb

Prvi dan relija pokazao je, da na plasman na reliju Monte Carlo najviše utiče pravilan izbor pneumatika i "hladna glava". Da snaga motora nije od presudnog značaja, govori i činjenica da fantastični Sebastien Ogier u automobilu Škoda Fabia S2000, zauzima visoko četvrto mesto...

Kao što smo očekivali, Sebastien Loeb u Citroënu DS3 WRC je na vodećoj poziciji, a Jari-Matti Latvala je poslao svoju Ford Fiestu RS WRC van staze na bok.
Uvodni brzinski ispit cele sezone, bio je ujedno i najduži brzinski ispit na reliju Monte Carlo. 36-kilometarski "brzinac" najbrže je prošao branilac titule, Sebastien Loeb (Citroën DS3 WRC), a samo jednu sekundu iza njega je bio fantastični Dani Sordo u bolidu Mini John Cooper Works WRC. 14,9 sekundi sporiji od Loeba je bio novi vozač Citroëna, Mikko Hirvonen, ispred Jari-Matti Latvale, najbržeg vozača u Ford Fiesti RS WRC. Zanimljivo je da su u TOP 10 na prvom brzinskom ispitu bila i dva Peugeota 207 S2000. Bryan Bouffier je bio deveti, a Mathieu Arzeno na desetoj poziciji. Prvi brzinski ispit je bio uglavnom suv, a drugi brzinski ispit je bio pod snegom, i bilo je jasno da će na scenu stupiti "lutrija" u izboru pneumatika.

Drugi brzinski ispit je bio sasvim drugačiji. S obzirom da je Latvala išao na veoma mekoj smesi, Finac je na drugom brzinskom ispitu bio ubedljivo najbrži, čak 52 sekunde brži od Loeba, koji je zauzeo 4. poziciju. Da su u Fordu bili dobro "obuveni" za ovaj brzinski ispit, govori i drugo mesto Pettera Solberga, koji je bio brži od Loeba za čak 24 sekunde. Fantastičan potencijal prikazao je Sebastien Ogier, koji je u automobilu specifikacije S2000 (Škoda Fabia S2000) zabeležio treće vreme u generalnom plasmanu.

U drugom prolasku brzinskim ispitom Le Moulinon - Antraigues (36.87 km), ponovo je najbrži bio Sebastien Loeb, koji se, poučen iskustvom iz prepodnevne sekcije, odlučio za kompromisan izbor pneumatika. Samo četiri deseta dela sekunde iza Loeba je završio Jari-Matti Latvala, koji se posle trećeg brzinskog ispita nalazio na vodećoj poziciji, sa preko pola minuta prednosti. Samo 1,1 sekundu iza Latvale na "brzincu" broj tri je bio Petter Solberg, koji pokazuje konstantnu i veoma pametnu vožnju. Peto vreme je zabeležio Thierry Neuville u bolidu DS3 WRC, ali talentovani Belgijanac je danas imao puno problema sa podešavanjem automobila prema sopstvenim zahtevima. Slične probleme su imali Mikko Hirvonen i Henning Solberg. Treba istaći da je Mikko Hirvonen danas imao problema i sa kočionim sistemom.

Poslednji današnji brzinski ispit (Burzet) bio je odlučujući za lidera takmičenja, Jari-Matti Latvalu, koji je svoju Ford Fiestu poslao na krov i odustao od daljeg takmičenja. S obzirom da na reliju Monte Carlo ne važi pravilo Superally, ovo je definitivan kraj za brzog Finca, koji je odustao u trenutku kada je držao vodeću poziciju u generalnom plasmanu. Iza najbržeg Loeba, na ovom brzinskom ispitu se plasirao odlični Francois Delecour (49!), ali njegov zaostatak u odnosu na mlađeg sunarodnika je iznosio preko pola minuta. Treće mesto je zauzeo Dani Sordo, koji u generalnom plasmanu zauzima drugu poziciju, ispred Pettera Solberga, koji je na 4. brzinskom ispitu bio četvrtoplasirani. Fantastično 4. mesto u generalnom plasmanu zauzima Sebastien Ogier, u bolidu Škoda Fabia S2000. Francuz iza sebe ima talentovanog Rusa u Ford Fiesti RS WRC, Jevgenij Novikova, ali i Mikku Hirvonena, na čijem DS3 WRC je danas pukao kočioni disk. Van staze je završio Thiery Neuville.

Rallye Monte Carlo - plasman posle 1. dana:
1. S. Loeb / D. Elena (Citroën DS3 WRC) 1:30:30.1 sat
2. D. Sordo / C. Del Barrio (Mini John Cooper Works WRC) + 1:04.2 min
3. P. Solberg / C. Patterson (Ford Fiesta RS WRC) + 1:05.2 min
4. S. Ogier / J. Ingrassia (Škoda Fabia S2000) + 2:21.1 min
5. J. Novikov / D. Giraudet (Ford Fiesta RS WRC) + 2:26.5 min
6. M. Hirvonen / J. Lehtinen (Citroën DS3 WRC) + 2:30.0 min
7. F. Delecour / D. Savignoni (Ford Fiesta RS WRC) + 2:49.9 min
8. P. Campana / S. de Castelli (Mini John Cooper Works WRC) + 4:09.7 min
9. O. Tänak / K. Sikk (Ford Fiesta RS WRC) + 4:14.0 min
10. P.-G. Andersson / E. Axelsson (Proton Satria Neo S2000) + 4:33.8 min
Automagazin.rs