AutoMAGAZIN - Sport

Rally de Portugal 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

WRC - Top 10 pobeda sa najmanjom razlikom

WRC - Top 10 pobeda sa najmanjom razlikom

Vozač Citroën Total World Rally Team-a, Sebastien Ogier, na Rally Jordan zabeležio je pobedu sa najmanjom razlikom u istoriji Svetskog reli šampionata (WRC). Predstavljamo deset WRC pobeda sa najmanjom vremenskom razlikom između pobednika i drugoplasiranog...

Iako Svetski Reli Šampionat postoji više od četrdeset godina, devet od deset pobeda sa najmanjom razlikom zebeleženo je u poslednjih dvadeset godina. To je posledica trenda skraćivanja takmičenja, ali i činjenice da se rezultati nisu uvek merili desetim delovima sekunde. Posle Ogierove pobede, sa samo 0,2 sekunde prednosti u odnosu na Latvalu, postoje samo dve mogućnosti za "tesniju" ponedu: jedna je pobeda sa samo 0,1 s razlike, a druga je identično vreme vožnje, a pobednik bi bio onaj vozač koji ima više osvojenih brzinskih ispita.

U Jordanu se dogodila još jedna zanimljivost: Ogier je pobedio na Power Stage-u, sa 0,046 s ispred Hirvonena, što bi na "normalnom" brzinskom ispitu, bilo identično vreme vožnje. Podsetimo, rezultati na Power Stage-u, mere su u hiljaditim delovima sekunde.

Top 10 najdramatičnijih duela za pobedu:

2011 Jordan - Ogier (Citroën) : Latvala (Ford) +0,2 s.

Ogier je u poslednji dan relija ušao sa prednošću od pola minuta, ali Latvala je imao dobru startnu poziciju i konstantno dobru koncentraciju. Pred poslednji brzinski ispit, Latvala je vodio sa pola sekunde razlike, ali na Power Stage-u ga je Ogier nadmašio. Treba istaći da Rally Jordan 2011 nije održan prema komletnom programu, jer je uvodni dan relija otkazan zbog organizacionih problema.

2007 Novi Zeland - Gronholm (Ford) : Loeb (Citroën) +0,3 s.

U ovom slučaju, radilo se o duelu u pravom smislu reči. U poslednji dan relija, takmičari su ušli sa samo 1,7 sekundi razlike. Gronholm i Loeb su se čak tri puta smenjivali u vođstvu.

1998 Portugal - McRae (Subaru) : Sainz (Toyota) +2,1 s.

U Portugalu 1998. godine, videli smo moćni finiš Carlosa Sainza, koji je krenuo u "napad" na vodećeg McRaea sa treće pozicije. Na kraju relija, samo 2,1 sekunda je delila "El Matadora" od pobede.

1999 Argentina - Kankkunen (Subaru) : Burns (Subaru) +2,4 s.

Borba u Argentini 1999. godine, bila je još zanimljivija, jer se odvijala između vozača jednog tima, Kankkunena i Burnsa. "Iskusni vuk" protiv vozača nove generacije. Burns je u poslednju etapu ušao kao vodeći, a Kankkunen je bio na trećoj poziciji. Na drugom brzinskom ispitu dana, Finac je preuzeo inicijativu, pobedio na svim preostalim "brzincima" i nadmašio Burnsa.

2010 Novi Zeland - Latvala (Ford) : Ogier (Citroën) +2,4 s.

U "ludom" finišu relija Novi Zeland 2010, najbolje se snašao Jari-Matti Latvala, nadmašivši Ogiera za 2,4 sekunde, koji mu je za to vratio na nedavno završenom reliju Jordan. Kandidati za pobedu na Rally New Zeland 2011, bili su i Loeb i Solberg. Francuz je napravio grešku, a Solberg je, dok je bio na trećoj poziciji, izleteo van staze.

2000 Australija - Gronholm (Peugeot) : Burns (Subaru) +2,7 s.

2000. godine, za pobedu na Rally Australia su se borili Makinen, Gronholm i Burns. Makinen je nadmašio konkurente na brzinskim ispitima, ali je na završnoj tehničkoj kontroli isključen iz takmičenja, zbog nepropisnog turbopunjača na svom Lanceru.

2003 Nemačka - Loeb (Citroën) : Grönholm (Peugeot) +3,6 s.

Druga pobeda Loeba u Nemačkoj i treća u karijeri, nije bila nimalo laka. Gronholm u Peugeotu 206 WRC vodio je pred poslednji dan relija, ali u finalnom delu takmičenja, Francuz je bio ubedljiv i slavio je sa 3,6 s razlike.

2002 Argentina - Sainz (Ford) : Solberg (Subaru) +4,0 s.

Dramatična pobeda Carlosa Sainza u Argentini, 2002. godine, odlučena je za "zelenim stolom". Na čelu relija bila su dva Peugeota, kojima su upravljali Gronholm i Burns, a Sainz je kasnio preko dva minuta. Međutim, oba francuska vozila su isključena iz daljeg takmičenja - Burns zbog neodgovarajuće tehnike, a Gronholm zbog dobijanja "strane pomoći".

1998 Novi Zeland - Sainz (Toyota) : Auriol (Toyota) +4,1 s.

Timske kolege Sainz i Auriol, na Novom Zelandu 2008. godine, nisu "poklanjali" ni jednu jedinu sekundu. Zanimljivo je da su se u poslednjem danu takmičenja, čak tri puta smenjivali u vođstvu. Neobično je da je poslednji brzinski ispit ovog relija osvojio Richard Burns, iskoristivši greške koje su u žaru borbe pravili vozači Toyote.

1989 San Remo - Biasion (Lancia) : Fiorio (Lancia) +5,0 s.

Na reliju San Remo, 1989. godine, rezultati se nisu merili u "desetinkama", već u sekundama, a za pobedu su se borili Miki Biasion u fabričkoj Lancia Delti i Alex Fiorio u Lancia Delti tima Jolly Club. Treći Carlos Sainz u automobilu Toyota Celica, zaostajao je 20 sekundi.

Automagazin.rs

Rally Islas Canarias 2025 - VIDEO

Rally Islas Canarias 2025 - VIDEO

WRC Rally Islas Canarias 2025 je jedno od tri asfaltna takmičenja u FIA reli kalendaru 2025. Ubedljivo najbrži takmičar bio je Leteći Finac, Kalle Rovanpera (Toyota GR Yaris Rally1)…

WRC Rally Islas Canarias 2025 - Toyota hop, Hyundai trop!

WRC Rally Islas Canarias 2025 - Toyota hop, Hyundai trop!

WRC Rally Islas Canarias 2025, četvrto takmičenje FIA Svetskog reli šampionata, je iza nas. Fabrički tim Toyote praktično je oduvao konkurenciju, zabeleživši četvorostruku pobedu. Na cilju relija na najviši stepenik podijuma se popeo fantastični, 24-godišnji Kalle Rovanpera…

123456. . .398
AMG Experience 2025
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans109
2.K. Rovanpera66
3.T. Neuville59
4.S. Ogier58
5.O. Tanak57
6.A. Fourmaux44
7.T. Katsuta39
8.S. Pajari19