WRC - Kvalifikacioni ispit predmet kritike

Rally Sweden 2012 (održan od 9. do 12. februara) bio je prvo takmičenje u Svetskom reli šampionatu, koje je u svom programu imalo takozvani kvalifikacioni bzinski ispit. Ovaj koncept će biti primenjivan na svim makadamskim relijima u WRC šampionatu. Predsednik WRC reli komisije, Jarmo Mahonen, nije siguran u ispravnost ovog sistema...
Podsetimo, vozač koji ostvari najbolji rezultat u "kvalifikacijama", ima privilegiju da prvi bira svoju startnu poziciju za prvi brzinski ispit, odnosno prvi dan takmičenja. Posle njega, pravo da bira poziciju ima drugoplasirani na "kvalifikacijama", zatim trećeplasirani, i tako redom... Ako se vozač odrekne prava da bira startnu poziciju, on će startovati iza vozača koji su izabrali pozicije. Ovo pravilo važi za vozače prioriteta P1 i P2, a primenjivaće se na makadamskim relijima u kalendaru Svetskog reli šampionata.
Pored ovog pravila, u Švedskoj je važilo pravilo o obrnutom redosledu startovanja. Prema ovom pravilu, najsporija posada iz prethodnog dana takmičenja (odnosi se na P1 i P2 posade, ili prvih 15. posada), na stazu izlazi prva. Ovo pravilo ima za cilj da poštedi lidera takmičenja nazahvalne uloge "čistača", što značajnu ulogu ima posebno u uslovima kada na stazi ima puno snega. Ali, time sporije posade, čiste stazu elitnim pilotima.
"Kada se startuje obrnutim redosledom, razlike u vremenu vožnje se povećavaju, a to nije zanimljivo za šampionat. Da, sa sportskog stanovišta je dobro, ali sam malo razočaran, što prednost dajemo najbolje plasiranim vozačima u šampionatu. Sve ovo je podložno kritici." - izjavio je Mahonen.
Petter Solberg: "Mislim da je to dobro za medije. Pre starta relija, svi o tome pričaju. Mislim da je kvalifikacioni brzinski ispit dobra "stvar."
Automagazin.rs