AutoMAGAZIN - Sport

WRC Rally Italia Sardegna 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

FIA otkriva svoj dugoročni plan za WRC

FIA otkriva svoj dugoročni plan za WRC

Međunarodna automobilska federacija (FIA) otkriva svoj dugoročni plan, koji se odnosi na Svetski reli šampionat (WRC). FIA želi da takmičenja u WRC kalendaru budu znatno duža i izazovnija od aktuelnih, a već ove godine, reliji bi mogli biti podeljeni u dve kategorije: klasične relije i relije izdržljivosti...


Predsednik FIA, Jean Todt i WRC menadžer, Michele Mouton, dele mišljenje da reli takmičenja moraju biti znatno teža od sadašnjih. Planirane promene će uticati i na modifikacije tehničkog pravilnika, jer automobili moraju biti pouzdaniji, kako bi mogli stići do cilja takmičenja. Na drugu stranu, primaran argument protiv dužih i izazovnijih takmičenja je cena. Mouton tvrdi, da finansijski faktor može biti eliminisan novim pravilima za servis.

Timovi su trenutno uzdržani po ovom pitanju, plašeći se povećanja troškova, ali Mouton ističe da će brige WRC timovi uskoro biti razrešene. "Ukoliko timovi imaju strah od povećanja cene, zbog složenije logistike i povećanog broja potrošenih delova, poručujem im da ne treba da brinu. FIA veoma pažljivo kontroliše troškove takmičenja i neće ih povećavati. Naš cilj je da sport postane atraktivniji. Na tome smo radili i za aktuelnu sezonu, pa timovi imaju jedan motor godišnje manje i 14 pneumatika manje po jednom takmičenju. U budućnosti možemo uštedeti još više, i to ograničenjima u servisu. Naša filozofija je da se takmičimo bez servisa tokom celog dana, što bi reli učinilo još težim i složenijim." - izjavila je Michele Mouton.

Mouton dodaje, da se predlozi promena odnose na sezonu 2014, iako aktuelna tehnička regulativa i sportski pravilnici važe do 2015. godine. Jedno od novih pravila, koje se odnosi na dužinu takmičenja, biće primenjeno još ove godine, ali još nije poznato na koja takmičenja. Aktuelna pravila definišu, da dužina WRC takmičenja mora biti od 300 do 400 kilometara (odnosi se na dužinu brzinskih ispita). U toku ove sezone, takmičenja će biti podeljena u dve kategorije: klasične relije i relije izdržljivosti. Klasični reliji će imati dužinu od 300 do 400 kilometara, a oni "teži" u svom programu će imati od 400 do 500 kilometara brzinskih ispita.

Dosta diskusija u svetskim reli krugovima se odnosi na noćne brzinske ispite na makadamskoj podlozi, koji čekaju posade već sledeće nedelje, na reliju u Portugalu. Takmičari su ovakve brzinske ispite imali i prošle godine u Grčkoj i u Španiji. "Vozači nisu navikli da se takmiče u prašini u noćnim uslovima." - ističe Mouton. "Razumem ih, i shvatam njihovu poziciju, ali veoma je važno da takmičenje bude što teže, kako sa aspekta psihofizičkog opterećenja za vozače, tako i sa stanovišta tehnike. Ako su takmičenja laka, šta ćemo naučiti. Ništa. Takmičari će morati da koriste svoj mozak za nešto, što je veliki izazov. Slažem se sa Jeanom Todtom, jer vidim njegovu viziju za budućnost reli sporta." - zaključuje Mouton.

Automagazin.rs

Rally Islas Canarias 2012 - Kopecky pobednik!

Rally Islas Canarias 2012 - Kopecky pobednik!

Andreas Mikkelsen i Jan Kopecky su nastavili istim tempom i tokom finalnog dana relija na Kanarskim ostrvima. Pred poslednji brzinski ispit, Mikkelsen je vodio sa 36 sekundi prednosti, stekavši šansu da prvi put u IRC serijalu pobedi na asfaltnoj podlozi, ali "izdala" ga je tehnika...

WRC - Latvala govori o udesu na reliju Meksiko + VIDEO

WRC - Latvala govori o udesu na reliju Meksiko + VIDEO

Prvi vozač tima Ford u Svetskom reli šampionatu, Jari-Matti Latvala, priznao je da se nezgoda, koja ga je koštala trećeg mesta na reliju Meksiko, dogodila nakon što je ugledao prevrnuti automobil Jevgenija Novikova. Da li je ovo opravdanje, s obzirom da je tim Ford ranije upozorio Finca na prevrtanje Novikova?

Rally Mexico 2012 - Pobeda Citroëna, od starta do cilja

Rally Mexico 2012 - Pobeda Citroëna, od starta do cilja

Kao što smo i očekivali, četiri današnja brzinska ispita su značajno uticali na konačan plasman na reliju Meksiko. Naravno, ništa nije moglo ugroziti dominantnu pobedu Sebastiena Loeba i drugo mesto Mikke Hirvonena, ali dugačak brzinski ispit je iz trke izbacio prvog vozača Forda, Jari-Matti Latvalu, koji hrabrim koracima grabi ka statusu drugog vozača...

Robert Kubica juče testirao Škodu Fabiu WRC

Robert Kubica juče testirao Škodu Fabiu WRC

Robert Kubica ne napušta reli ni nakon prošlogodišnjeg teškog udesa, kada je na italijanskom takmičenju Ronde di Andora zadobio veoma teške povrede. Period oporavka je trajao više od jedne godine, a Poljak je juče u Italiji testirao svoju Škodu Fabiu WRC...

Rally Mexico 2012 - Loeb vodi, Neuville u problemima

Rally Mexico 2012 - Loeb vodi, Neuville u problemima

Od planiranih sedam brzinskih ispita, noćas po našem vremenu je održano samo šest "brzinaca" na reliju Meksiko - tri klasična, Street Stage i dva prolaska "superspecijalom". U meksičkim planinama, u drugoj sekciji jasno je dominirao Latvala, koji je zabeležio tri pobede na brzinskim ispitima i stigao sa 8. na 4. mesto u generalnom plasmanu...

Rally Mexico 2012 - Citroën kolo vodi

Rally Mexico 2012 - Citroën kolo vodi

Na točkove fabričkih Fordova, danas se uhvatila loša sreća.  Oba vozača fabirčkog tima Ford, Petter Solberg i Jari-Matti Latvala, u prepodnevnoj sekciji relija su osvojili samo jedan brzinski ispit, i posle mnogo grešeka, nalaze se na sedmoj i osmoj poziciji. To su iskoristili fabirčki piloti tima Citroën, Mikko Hirvonen i Sebastien Loeb...

Rally Mexico 2012 - Vozači izabrali startne pozicije

Rally Mexico 2012 - Vozači izabrali startne pozicije

14 vozača koji imaju FIA prioritet P1 i P2, a koji su imali priliku da nastupe na kvalifikacionom brzinskom ispitu, izabrali su startne pozicije za sutrašnji dan. Petter Solberg je izabrao poslednju poziciju u plasmanu pomenutih vozača, što znači da će Norvežanin startovati četrnaesti...

Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans118
2.K. Rovanpera88
3.S. Ogier86
4.O. Tanak84
5.T. Neuville78
6.T. Katsuta51
7.A. Fourmaux44
8.S. Pajari25