FIA otkriva svoj dugoročni plan za WRC

Međunarodna automobilska federacija (FIA) otkriva svoj dugoročni plan, koji se odnosi na Svetski reli šampionat (WRC). FIA želi da takmičenja u WRC kalendaru budu znatno duža i izazovnija od aktuelnih, a već ove godine, reliji bi mogli biti podeljeni u dve kategorije: klasične relije i relije izdržljivosti...
Predsednik FIA, Jean Todt i WRC menadžer, Michele Mouton, dele mišljenje da reli takmičenja moraju biti znatno teža od sadašnjih. Planirane promene će uticati i na modifikacije tehničkog pravilnika, jer automobili moraju biti pouzdaniji, kako bi mogli stići do cilja takmičenja. Na drugu stranu, primaran argument protiv dužih i izazovnijih takmičenja je cena. Mouton tvrdi, da finansijski faktor može biti eliminisan novim pravilima za servis.
Timovi su trenutno uzdržani po ovom pitanju, plašeći se povećanja troškova, ali Mouton ističe da će brige WRC timovi uskoro biti razrešene. "Ukoliko timovi imaju strah od povećanja cene, zbog složenije logistike i povećanog broja potrošenih delova, poručujem im da ne treba da brinu. FIA veoma pažljivo kontroliše troškove takmičenja i neće ih povećavati. Naš cilj je da sport postane atraktivniji. Na tome smo radili i za aktuelnu sezonu, pa timovi imaju jedan motor godišnje manje i 14 pneumatika manje po jednom takmičenju. U budućnosti možemo uštedeti još više, i to ograničenjima u servisu. Naša filozofija je da se takmičimo bez servisa tokom celog dana, što bi reli učinilo još težim i složenijim." - izjavila je Michele Mouton.
Mouton dodaje, da se predlozi promena odnose na sezonu 2014, iako aktuelna tehnička regulativa i sportski pravilnici važe do 2015. godine. Jedno od novih pravila, koje se odnosi na dužinu takmičenja, biće primenjeno još ove godine, ali još nije poznato na koja takmičenja. Aktuelna pravila definišu, da dužina WRC takmičenja mora biti od 300 do 400 kilometara (odnosi se na dužinu brzinskih ispita). U toku ove sezone, takmičenja će biti podeljena u dve kategorije: klasične relije i relije izdržljivosti. Klasični reliji će imati dužinu od 300 do 400 kilometara, a oni "teži" u svom programu će imati od 400 do 500 kilometara brzinskih ispita.
Dosta diskusija u svetskim reli krugovima se odnosi na noćne brzinske ispite na makadamskoj podlozi, koji čekaju posade već sledeće nedelje, na reliju u Portugalu. Takmičari su ovakve brzinske ispite imali i prošle godine u Grčkoj i u Španiji. "Vozači nisu navikli da se takmiče u prašini u noćnim uslovima." - ističe Mouton. "Razumem ih, i shvatam njihovu poziciju, ali veoma je važno da takmičenje bude što teže, kako sa aspekta psihofizičkog opterećenja za vozače, tako i sa stanovišta tehnike. Ako su takmičenja laka, šta ćemo naučiti. Ništa. Takmičari će morati da koriste svoj mozak za nešto, što je veliki izazov. Slažem se sa Jeanom Todtom, jer vidim njegovu viziju za budućnost reli sporta." - zaključuje Mouton.
Automagazin.rs