AutoMAGAZIN - Sport

WRC Rally Italia Sardegna 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

FIA otkriva svoj dugoročni plan za WRC

FIA otkriva svoj dugoročni plan za WRC

Međunarodna automobilska federacija (FIA) otkriva svoj dugoročni plan, koji se odnosi na Svetski reli šampionat (WRC). FIA želi da takmičenja u WRC kalendaru budu znatno duža i izazovnija od aktuelnih, a već ove godine, reliji bi mogli biti podeljeni u dve kategorije: klasične relije i relije izdržljivosti...


Predsednik FIA, Jean Todt i WRC menadžer, Michele Mouton, dele mišljenje da reli takmičenja moraju biti znatno teža od sadašnjih. Planirane promene će uticati i na modifikacije tehničkog pravilnika, jer automobili moraju biti pouzdaniji, kako bi mogli stići do cilja takmičenja. Na drugu stranu, primaran argument protiv dužih i izazovnijih takmičenja je cena. Mouton tvrdi, da finansijski faktor može biti eliminisan novim pravilima za servis.

Timovi su trenutno uzdržani po ovom pitanju, plašeći se povećanja troškova, ali Mouton ističe da će brige WRC timovi uskoro biti razrešene. "Ukoliko timovi imaju strah od povećanja cene, zbog složenije logistike i povećanog broja potrošenih delova, poručujem im da ne treba da brinu. FIA veoma pažljivo kontroliše troškove takmičenja i neće ih povećavati. Naš cilj je da sport postane atraktivniji. Na tome smo radili i za aktuelnu sezonu, pa timovi imaju jedan motor godišnje manje i 14 pneumatika manje po jednom takmičenju. U budućnosti možemo uštedeti još više, i to ograničenjima u servisu. Naša filozofija je da se takmičimo bez servisa tokom celog dana, što bi reli učinilo još težim i složenijim." - izjavila je Michele Mouton.

Mouton dodaje, da se predlozi promena odnose na sezonu 2014, iako aktuelna tehnička regulativa i sportski pravilnici važe do 2015. godine. Jedno od novih pravila, koje se odnosi na dužinu takmičenja, biće primenjeno još ove godine, ali još nije poznato na koja takmičenja. Aktuelna pravila definišu, da dužina WRC takmičenja mora biti od 300 do 400 kilometara (odnosi se na dužinu brzinskih ispita). U toku ove sezone, takmičenja će biti podeljena u dve kategorije: klasične relije i relije izdržljivosti. Klasični reliji će imati dužinu od 300 do 400 kilometara, a oni "teži" u svom programu će imati od 400 do 500 kilometara brzinskih ispita.

Dosta diskusija u svetskim reli krugovima se odnosi na noćne brzinske ispite na makadamskoj podlozi, koji čekaju posade već sledeće nedelje, na reliju u Portugalu. Takmičari su ovakve brzinske ispite imali i prošle godine u Grčkoj i u Španiji. "Vozači nisu navikli da se takmiče u prašini u noćnim uslovima." - ističe Mouton. "Razumem ih, i shvatam njihovu poziciju, ali veoma je važno da takmičenje bude što teže, kako sa aspekta psihofizičkog opterećenja za vozače, tako i sa stanovišta tehnike. Ako su takmičenja laka, šta ćemo naučiti. Ništa. Takmičari će morati da koriste svoj mozak za nešto, što je veliki izazov. Slažem se sa Jeanom Todtom, jer vidim njegovu viziju za budućnost reli sporta." - zaključuje Mouton.

Automagazin.rs

WRC - Citroën uložio žalbu na diskvalifikaciju Hirvonena

WRC - Citroën uložio žalbu na diskvalifikaciju Hirvonena

Predstavnici fabričkog tima Citroën Racing, otkrivaju detalje vezane za diskvalifikaciju Mikke Hirvonena sa relija Portugal. Podsetimo, predstavnici FIA su na automobilu sa startnim brojem 2, pronašli kvačilo koje ne odgovara FIA tehničkom pravilniku, a za pobednika relija Portugal, proglašen je Mads Ostberg...

Rally de Portugal 2012 - Mikko Hirvonen pobednik

Rally de Portugal 2012 - Mikko Hirvonen pobednik

Iako nije bio najbrži ni na jednom brzinskom ispitu relija Portugal, Mikko Hirvonen je zahvaljujući promišljenoj taktici, iskoristio greške konkurenata i došao do svoje prve pobede u fabirčkom automobilu Citroën DS3 WRC. Hirvonen je prvi Finac, koji je u automobilu marke Citroën pobedio na takmičenju u Svetskom reli šampionatu...

Rally Portugal 2012: Mikko Hirvonen kontroliše vođstvo

Rally Portugal 2012: Mikko Hirvonen kontroliše vođstvo

Današnji brzinski ispiti relija Portugal, nisu bili tako dramatični kao jučerašnji. Pilot fabričkog tima Citroën, Mikko Hirvonen, uspešno kontroliše takmičenje. Finac vešto uspeva da održi automobil na stazi, a da vozi taktički, govori i činjenica da nije osvojio nijedan "brzinac" u Portugalu, a vodi sa preko 1 minut prednosti ispred Ostberga...

Rally Portugal 2012: Video snimak izletanja Latvale i Solberga

Rally Portugal 2012: Video snimak izletanja Latvale i Solberga

Prikazujemo video snimak, na kojem se vidi kako je Petter Solberg (Ford Fiesta RS WRC) na 6. brzinskom ispitu izleteo van staze, i to u trenutku kada se nalazio na vodećoj poziciji relija. Sličnu grešku je napravio i Jari-Matti Latvala u istom automobilu, samo jedan "brzinac" ranije, takođe u trenutku kada je držao prvo mesto...

Rally de Portugal 2012: Sumrak favorita

Rally de Portugal 2012: Sumrak favorita

Iako su Citroën i Ford na startu relija Portugal izabrali drugačije startne strategije, surovi kišni vremenski uslovi su učini da i jedna i druga opcija postanu "neupotrebljive". U četvrtak i petak, iz trke su "ispali" favoriti Sebastien Loeb, Jari-Matti Latvala i Petter Solberg. U vođstvu je Mikko Hirvonen, a Latvala i Solberg će nastaviti reli po Rally2 pravilu...

Rally de Portugal 2012 - Kvalifikacije završene, pozicije izabrane

Rally de Portugal 2012 - Kvalifikacije završene, pozicije izabrane

Današnji kvalifikacionim brzinskim ipsitom, počelo je četvrto takmičenje u kalendaru Svetskog reli šampionata 2012 - Rally de Portugal. Najbrži na stazi su bili fabrički vozači tima Ford, koji su izabrali poslednje startne pozicije u konkurenciji vozača saFIA P1 i P2 prioritetom. Citroën je izabrao sasvim drugačiju taktiku...

IRC - Andreas Aigner predstavio dizajn svog novog automobila

IRC - Andreas Aigner predstavio dizajn svog novog automobila

Polovinom januara meseca tekuće godine, potvrđeno je da će Andreas Aigner pokušati da osvoji titulu šampiona u konkurenciji "produkcijskih" automobila, u okviru IRC prvenstva (Intercontinental Rally Challenge). Nedavno je talentovani Austrijanac predstavio boje svog novog takmičarskog automobila, Subaru Impreza WRX STi (klasa R4)...

Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans118
2.K. Rovanpera88
3.S. Ogier86
4.O. Tanak84
5.T. Neuville78
6.T. Katsuta51
7.A. Fourmaux44
8.S. Pajari25