AutoMAGAZIN - Sport

Rally de Portugal 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

FIA: Restriktor za automobile S2000 1.6T prečnika 30 mm

FIA: Restriktor za automobile S2000 1.6T prečnika 30 mm

U Svetskom reli šampionatu, od januara meseca imamo novu specifikaciju WRC automobila, a u regionalnim FIA šampionatima, nastupaće automobili S2000 1.6 Turbo, koji su veoma slični WRC bolidima. Za razliku od vozila WRC, nova generacija S2000 bolida može nastupati samo u regionalnim prvenstvima...

FIA je nedavno objavila i dimenziju prečnika restriktora za vazduh za S2000 automobile nove specifikacije. Reli komisija FIA odličila je da prečnik restriktora za S2000 1.6 Turbo ograniči na 30 milimetara, za razliku od onog u WRC automobilima, koji iznosi 33 milimetra. Od aktuelnih marki u Svetskom reli šampionatu, S2000 nove generacije razvija samo Mini, dok Ford i Citroën trenutno nemaju u planu automobil ove specifikacije.

Dakle, u regionalnim FIA šampionatima, nastupaće automobili S2000 1.6 Turbo (veoma slični WRC bolidima, vidi dole). U sve atraktivnijem IRC šampionatu, ostaju dosadašnji atmosferski dvolitarski automobili specifikacije S2000. Za primenu navedenih specifikacija u pojedinačnim šampionatima, moraće se naći i rešenje za neka zajednička takmičenja za više šampionata (Ypres, Madeira, Barum). Ono što je važno, jeste činjenica da Eurosport nema veliko interesovanje da na IRC takmičenjima startuju S2000 1.6T automobili i verovatno u ovom prestižnom prvenstvu neće ni startovati.

Što se tiče WRC bolida, možemo slobodno reći da je pred nama nova era. Novi bolidi su preuzeli istu oznaku (WRC), ali u tehničkom smislu "nije ostao kamen na kamenu". Novi WRC bolidi nisu ništa drugo nego unapređeni S2000 bolidi. Od januara 2011. godine, svi S2000 automobili, koji se takmiče u S-WRC šampionatu, biće opremljeni motorom zapremine 1.600 cm³, sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar i turbopunjačem sa maksimalnim pritiskom od 2,5 Bara. Prečnik restriktora je 33 mm, a maksimalni broj obrtaja radilice ograničen je na 8.500 o/min.

Da li će FIA dozvoliti da prečnik restrikotra vazduha kod WRC bolida bude veći, ostaje nam da vidimo. Možemo slobodno reći da su se S2000 automobili novim motorom znatno ubrzali. Oslanjanje, transmisija, kao i većina ostalih delova, isti su za WRC i S2000. WRC bolidi će imati sledeće prednosti: mogu koristiti drugačiji prednji branik i veliko zadnje krilo, mogu koristiti druge kočione diskove i kočione čeljusti. Takođe, WRC automobil će imati polikarbonatne prozore, i drugačiji sistem upravljanje. Navedene prednosti moći će da koriste SAMO fabrički timovi.

Goran Sarić - Automagazin portal

Rally Islas Canarias 2025 - VIDEO

Rally Islas Canarias 2025 - VIDEO

WRC Rally Islas Canarias 2025 je jedno od tri asfaltna takmičenja u FIA reli kalendaru 2025. Ubedljivo najbrži takmičar bio je Leteći Finac, Kalle Rovanpera (Toyota GR Yaris Rally1)…

WRC Rally Islas Canarias 2025 - Toyota hop, Hyundai trop!

WRC Rally Islas Canarias 2025 - Toyota hop, Hyundai trop!

WRC Rally Islas Canarias 2025, četvrto takmičenje FIA Svetskog reli šampionata, je iza nas. Fabrički tim Toyote praktično je oduvao konkurenciju, zabeleživši četvorostruku pobedu. Na cilju relija na najviši stepenik podijuma se popeo fantastični, 24-godišnji Kalle Rovanpera…

123456. . .398
AMG Experience 2025
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans109
2.K. Rovanpera66
3.T. Neuville59
4.S. Ogier58
5.O. Tanak57
6.A. Fourmaux44
7.T. Katsuta39
8.S. Pajari19