AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

WRC: Toyota razvija motor 1.6 Turbo

WRC: Toyota razvija motor 1.6 Turbo

Mogući povratak Toyote u Svetski reli šampionat (FIA WRC), dobija jasnije konture. Japanska kompanija je potvrdila da je započet razvoj motora 1.6 Turbo, sa sistemom direktnog ubrizgavanja goriva. Za razvoj motora je zaduženo nemačko odeljenje Toyota Motorsport GmbH, sa sedištem u Kelnu...


Toyota je započela razvoj motora pod oznakom Global Race Engine, koji će moći da se koristi kako za reli automobile specifikacije S2000T i WRC, tako i u automobilima za takmičenja na kružnim trkama (na primer WTCC). Reč je o potpuno novom motoru, što znači da su Japanci izabrali istu strategiju, kao Citroën i Volkswagen (Ford koristi motor razvijen na bazi agregata iz serijske proizvodnje). Pored Citroëna, Forda i Volkswagena, Toyota bi trebala biti četvrti fabrički tim u Svetskom reli šampionatu (najavljen je ulazak novih proizvođača).

Šef Toyota Motorsport GmbH, Yoshiaki Kinoshata, potvrdio je plan o ugradnji novog takmičarskog motora u novu generaciju modela Vitz, koji se u Evropi prodaje pod imenom Yaris. To ne čudi, s obzirom na činjenicu da model na čijoj bazi se razvija automobil specifikacije WRC, ne sme biti kraći od 3.900 mm (u skladu sa ovim pravilom, Citroën je C4 zamenio modelom DS3, a Ford je Focus zamenio Fiestom).

Podsetimo, projekat Toyota Team Europe (TTE) je pokrenut 1972. godine, kada je Ove Andersson, kasnije šef Toyota tima u WRC-u, odlučio da u modelu Toyota Celica nastupi na RAC reliju u Velikoj Britaniji. TTE postaje Toyota Motorsport GmbH već 1973. godine. Ova japanska kompanija se može pohvaliti i sa dve šampionske titule u Svetskom reli šampionatu, u konkurenciji konstruktora - dve sa modelom Toyota Celica Turbo 4WD (1993. i 1994. godine) i jedna sa modelom Toyota Corolla WRC (1999. godine).

Od 1973. do 1999. godine, Toyota je zabeležila 43 pobede u Svetskom reli šampionatu, 48 drugih mesta i 53 treća mesta (144 podijuma), a takmičari u Toyota automobilima, pobedili su na 1.371 brzinskom ispitu.

Takmičari koji su nastupali za Toyotu u Svetskom reli šampionatu:

Carlos Sainz
Juha Kankkunen
Didier Auriol
Bjorn Waldegard
Mats Jonsson
Hannu Mikkola
Ian Duncan
Walter Boyce
Armin Schwarz
Per Eklund
Freddy Loix
Lars-Erik Torph
Ove Andersson
Markku Alen
Mikael Ericsson
Kenneth Eriksson
Andrea Aghini
Francois Chatriot
Adolphe Choteau
Thomas Radstrom
Harri Rovanpera
Erwin Weber

Automagazin.rs

WRC - Potvrđeno: Dani Sordo će zameniti Latvalu u Argentini

WRC - Potvrđeno: Dani Sordo će zameniti Latvalu u Argentini

Danas je zvanično potvrđeno, da će španski vozač Dani Sordo, sledećeg vikenda startovati na Rally Argentina, za volanom fabričkog automobila Ford Fiesta RS WRC. Sordo će u fabričkom timu zameniti prvog vozača Forda, Jari-Matti Latvalu, koji je prethodne sedmice polomio ključnu kost na skijanju...

WRC - Jari-Matti Latvala polomio ključnu kost

WRC - Jari-Matti Latvala polomio ključnu kost

Ako ste pomislili da je Jari-Matti Latvala ispucao sve svoje "bonuse" ove godine (tri nezgode na četiri relija), pogrešili ste. Pilot Forda je prilikom treninga, na skijanju, slomio ključnu kost, i sigurno će propustiti predstojeći reli u Argentini. Ko će Latvalu zameniti u fabričkoj ekipi Ford, može biti odlučeno već u ponedeljak...

IRC - Sordo i Mini potvrdili učešće na Korzici

IRC - Sordo i Mini potvrdili učešće na Korzici

Kompanija Prodrive, koja priprema automobile marke Mini za Svetski reli šampionat, preko svog Facebook profila, juče nas je informisala, da će farički vozač Dani Sordo, nastupiti na reliju Tour de Corse, četrvtom takmičenju ovogodišnjeg IRC serijala (Intercontinental Rally Challenge)...

IRC - Škoda osvojila kompletan podijum u Irskoj

IRC - Škoda osvojila kompletan podijum u Irskoj

Škoda je dominirala i na trećem takmičenju IRC serijala - Circuit of Ireland. Posle dve double pobede, Škoda Fabia S2000 je u Irskoj osvojila kompletan podijum. Najbrža je bila posada u sastavu Juho Hänninen - Mikko Markkula, koji su branili boje fabričkog tima Škoda Motorsport...

WRC - Citroën uložio žalbu na diskvalifikaciju Hirvonena

WRC - Citroën uložio žalbu na diskvalifikaciju Hirvonena

Predstavnici fabričkog tima Citroën Racing, otkrivaju detalje vezane za diskvalifikaciju Mikke Hirvonena sa relija Portugal. Podsetimo, predstavnici FIA su na automobilu sa startnim brojem 2, pronašli kvačilo koje ne odgovara FIA tehničkom pravilniku, a za pobednika relija Portugal, proglašen je Mads Ostberg...

Rally de Portugal 2012 - Mikko Hirvonen pobednik

Rally de Portugal 2012 - Mikko Hirvonen pobednik

Iako nije bio najbrži ni na jednom brzinskom ispitu relija Portugal, Mikko Hirvonen je zahvaljujući promišljenoj taktici, iskoristio greške konkurenata i došao do svoje prve pobede u fabirčkom automobilu Citroën DS3 WRC. Hirvonen je prvi Finac, koji je u automobilu marke Citroën pobedio na takmičenju u Svetskom reli šampionatu...

Rally Portugal 2012: Mikko Hirvonen kontroliše vođstvo

Rally Portugal 2012: Mikko Hirvonen kontroliše vođstvo

Današnji brzinski ispiti relija Portugal, nisu bili tako dramatični kao jučerašnji. Pilot fabričkog tima Citroën, Mikko Hirvonen, uspešno kontroliše takmičenje. Finac vešto uspeva da održi automobil na stazi, a da vozi taktički, govori i činjenica da nije osvojio nijedan "brzinac" u Portugalu, a vodi sa preko 1 minut prednosti ispred Ostberga...

Rally Portugal 2012: Video snimak izletanja Latvale i Solberga

Rally Portugal 2012: Video snimak izletanja Latvale i Solberga

Prikazujemo video snimak, na kojem se vidi kako je Petter Solberg (Ford Fiesta RS WRC) na 6. brzinskom ispitu izleteo van staze, i to u trenutku kada se nalazio na vodećoj poziciji relija. Sličnu grešku je napravio i Jari-Matti Latvala u istom automobilu, samo jedan "brzinac" ranije, takođe u trenutku kada je držao prvo mesto...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans109
2.K. Rovanpera66
3.T. Neuville59
4.S. Ogier58
5.O. Tanak57
6.A. Fourmaux44
7.T. Katsuta39
8.S. Pajari19