WRC Rally Italia Sardegna 2012 - Sumrak favorita

Kao što je na kraju drugog dana relija Italija rekao Mikko Hirvonen , konkurenti otpadaju kao muve. Finac ima više od minut prednosti u odnosu na Evgeniya Novikova, a više od dva minuta prednosti od Otta Tanaka . Zanimljivo je da 4. poziciju drži Sebastien Ogier u automobilu Škoda Fabia S2000. Iz borbe za visok plasman su "ispali" Loeb, Latvala, Solberg...

Već na prvom današnjem brzinskom ispitu (Monte Lerno), počeo je "sumrak favorita" na reliju Sardinija. Prvi je grešku napravio devetostruki šampion sveta, Sebastien Loeb (Citroën DS3 WRC), koji je udario u kamen na ivici staze. Iako udarac nije izgledao ozbiljno, oštećenja na automobilu jesu: oštećen prednji desni pneumatik, kočioni disk i upravljački sistem, što je primoralo Francuza da ostavi automobil pored staze. Pred kraj istog brzinskog ispita, svoj Citroën je na bok poslao Thierry Neuville, koji je povredio ruku, a iz motora je počelo da curi ulje. Belgijanac je odustao na etapi, posle konsultacija sa timom. Najbrži na ovom brzinskom ispitu je bio Hirvonen, ali drugoplasirani Solberg se žalio da ga je Neuville usporavao.
Sledeći brzinski ispit (Castelsardo) značio je kraj trke za Jari-Matti Latvalu (Ford Fiesta RS WRC), koji je oštetio automobil i odustao od današnjeg dela takmičenja. Najbrži je ponovo bio Hirvonen, samo dve "desetinke" ispred Solberga, a Rus Novikov je zabeležio treće vreme.
Na poslednjem "brzincu" prve današnje sekcije nije odustao niko od favorita, ali se rodila senzacija! Sebastien Ogier u automobilu specifikacije S2000 bio je najbrži na ovom brzinskom ispitu, čak 7 sekundi brži od Novikova, a treće vreme zabeležio je vozač u automobilu specifikacije 3 (grupa N), Giovanni Manfrinato u automobilu Mitsubishi Lancer EVO IX. Hirvonen je zabeležio peto vreme vožnje, iza još jednog vozača u automobilu S2000, Karla Kruude (Ford Fiesta S2000). Objašnjenje za ovako neobičan rezultat jeste činjenica da je ovaj brzinski ispit odgovarao automobilima sa manjim obrtnim momentom, jer takvi automobili manje oštećuju pneumatike od modela kategorije WRC.

Na šestom brzinskom ispitu, nije bilo drame. Novikov je zabeležio najbolje vreme vožnje, ispred Solberga i Ostberga, a Hirvonen je iskusno nastavio da čuva prednost. Na sedmom brzinskom ispitu, odustao je još jedan favorit. Petter Solberg je oštetio upravljački sistem na Ford Fiesti RS WRC i odustao. Na drugo mesto nije stigao Osberg, već Novikov. Novreški vozač je imao problem sa diferencijalom, pa se njegova Fiesta ponašala kao automobil sa prednjim pogonom, što je rezultiralo gubitkom od 1:30 min. Finalni brzinski ispit dana "dobio" je Hirvonen, povećavši svoju prednost na 1:09.6 min u odnosu na Novikova. Treće mesto u generalnom plasmanu drži Ott Tanak, a na odličnom četvrtom mestu je Sebastien Ogier, sa 19.2 sekunde prednosti u odnosu na Chrisa Atkinsona (Mini Cooper WRC).

Rally d´Italia Sardegna - Plasman posle 9.BI:
1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC 1:56:25,5
2. Novikov E. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +1:09,6
3. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:18,3
4. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +3:35,7
5. Atkinson C. - Prévot S. Mini Cooper WRC +3:54,9
6. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +4:40,3
7. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +4:46,0
8. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +7:13,0
9. Kruuda K. - Jarveoja M. Ford Fiesta S2000 +8:25,9
10. Pedersoli L. - Romano M. Citroen DS3 WRC +12:25,9
Automagazin.rs