WRC - Ford i MINI obustavili finansiranje svojih reli timova

Posle zvaničnog povlačenja kompanije MINI (BMW) iz Svetskog reli šampionata, reli sport je zadobio još jedan težak udarac: i Ford se povlači! Fabričku Ford Fiestu RS WRC čeka još samo jedno takmičenje najvišeg ranga - RallyRACC-Rally de Espana, a kao razlog se navodi "teška ekonomska situacija"...
Roelant de Waard, potpredsednik za prodaju i marketing u evropskom Fordu, izjavio je: "Ford ima veoma dugu, ponosnu i uspešnu istoriju u Svetskom reli šampionatu, i zato ovo nije bila laka odluka. Sada smo utvrdili, da je za kompaniju i marku bolje da se smanji posvećenost ka Svetskom reli šampionatu, i da naše resurse usmerimo u druge oblasti."
Ali, Ford Fieste RS WRC neće otići u prevremenu penziju. Kompanija M-Sport, pod vođstvom Malcolma Wilsona, nastaviće da priprema ove automobile za Svetski reli šampionat i sledeće sezone će nastupati sa mladim vozačima. Aktuelni fabrički vozač, Jari-Matti Latvala, veoma brzo je pronašao novi fabrički tim - Volkswagen, koji od sledeće godine zvanično učestvuje u kompletnom programu.
Malcolm Wilson nije krio nadu, da će sa Fordom nastaviti tehničku saradnju: "Želim da zahvalim Ford od Europe za veliku podršku u poslednjih 16 godina. Mi razumemo ovako tešku odluku u ovo teško vreme, i nadamo se nastavku naše tehničke saradnje. Naš cilj je da nastavimo razvoj Fieste WRC, kako bi automobil bio što bolje pripremljen za 2013. godinu. Takođe, nastavljamo razvoj Fieste specifikacije R5 i R2."
Odluka kompanije MINI da prekine finansijsku podršku za svoj WRC program, ne znači kraj takmičenja ni za model MINI John Cooper Works WRC. U kompaniji Prodrive, koja priprema automobile marke MINI za Svetski reli šampionat, nastaviće aktivnosti razvoja automobila. Šef tima Prodrive, Richard Taylor, izjavio je: "Mi razumemo odluku Minija, koja u aktuelnoj finansijskoj situaciji nije bila neočekivana. Međutim, dobra vest je da MINI želi da vidi svoje takmičarske automobila na stazama u Svetskom reli šampionatu i u lokalnim šampionatima. Radujemo se saradnji sa BMW-om na polju razvoja motora. Radimo na našem programu za 2013. godinu, a vozačku postavu ćemo obelodaniti uskoro. Imamo spremna unapređenja na motoru, karoseriji i transmisiji, koje će ugledati svetlo dana početkom 2013. godine. Sve nove komponente ćemo ponuditi našim klijentima iz celog sveta."

Da zaključimo. I sledeće godine u Svetskom reli šampionatu ćemo imati dva fabrička tima. Dolazi Volkswagen, a ostaje Citroën sa velikom podrškom Abu Dhabija. Hyundai će realizovati kompletnu sezonu tek 2014. godine, a odluka Toyote se još uvek čeka. U aktuelnoj situaciji, gde se većina automobilskih kompanija bori sa padom prodaje i profita, čini se da za marketing koji se zove WRC nema novca. Ako se ovaj trend nastavi, još dugo ćemo biti sa 2-3 fabričke ekipe u WRC-u.
Foto: Nenad Nikolić i Dragan Milosavljević