Rally Sweden 2013 - Ogier odlično iskoristio startnu poziciju

Posle jučerašnjeg uvodnog superspecijalnog ispita u Karlstadu, danas je održano sedam brzinskih ispita na snežnim brzinskim ispitima relija Švedska 2013. Sebastien Ogier u VW Polu R WRC je odlično iskoristio povoljnu startnu poziciju, stekavši zavidnu prednost ispred Loeba (Citroën) i Latvale (Volkswagen)...

Uvodni superspecijalni ispit, sinoć je prošao bez većih iznenađenja. Pobedio je Loeb, ispred Latvale i Novikova. Dramatični momenti su počeli da se događaju već od jutros rano. Na prvom današnjem "brzincu", u snežnom smetu su završili Matthew Wilson i Al-Qassimi (na istom mestu), a kasnije i Hirvonen, koji je dva puta napravio sličnu grešku i izgubio puno vremena. Hirvonen je izleteo na mestu gde nije bilo publike, pa je Finac izgubio velikih 20 minuta. Najbrži je bio Ogier, ispred Loeba i Latvale. Odlično četvrto vreme je zabeležio mladi Tidemand, koji je bio najbrži vozač u automobilu Ford. Ostberg je na cilj stigao peti, sa pregrejanim motorom. Problem je rešen na etapi, ali je rezultirao penalizacijom od pola minuta.
I na brzinskom ispitu broj 3, snežna barijera je zaustavila dva automobila specifikacije WRC. Nikkara je izleteo u uvodnom delu "brzinca", izgubivši 40 minuta, a Tamrazov je nedaleko od cilja završio na krovu. Ponovo je najbrži bio Ogier, ispred Ostberga i Loeba, koji je u plasmanu prestigao Latvalu i stigao do drugog mesta. Još jedan zapažen plasman zabeležio je Tidemand, koji je bio petoplasirani na ovom brzinskom ispitu. Na BI 5, najbrži je bio Mads Ostberg, a Ogier je bio sporiji samo jednu "desetinku". Latvala je, zabeleživši treće vreme vožnje, ponovo disao za vrat Loebu, u borbi za drugo mesto.

Apsolutni vladar druge današnje sekcije bio je Ogier, koji je pobedio na sva tri klasična brzinska ispita, a zanimljivo je, da je Osberg zabeležio drugo vreme na sva tri brzinska ispita. Latvala je na petom brzinskom ispitu uspeo da povrati drugo mesto ispred Loeba, zadržao ga je i na šestom, ali je Francuz uzvratio na sedmom brzincu, nadmašivši Latvalu za dve sekunde.

Na superspecijalu nije bilo većih iznenađenja. Većina nije rizikovala, jer se na 1.9 km malo može dobiti, ali puno toga izgubiti. Najbrži je bio Neuville, ispred Hiurvonena i Loeba. Posle 8. brzinskih ispita, vodi Ogier, koji je odlično iskoristio svoju povoljnu startnu poziciju. Sutra će drugoplasirani Loeb i trećeplasirani Latvala pokušati da uzvrate udarac. Borba za drugo mesto, a kasnije možda i za pobedu, dobila je novog "igrača" - Madsa Ostberga, koji za vodećim Ogierom kasni 42 sekunde, a samo 10-ak sekundi je iza Loeba i Latvale. Peto mesto u generalnom plasmanu, sebično čuva Novikov, ispred Hanninena i Neuvilla. Prvu desetorku zaokružuju Hening Solberg i Martin Prokop.

Rally Sweden 2013 - Plasman posle 1. dana:
1. Ogier / Ingrassia, VW Polo R WRC, 1:16:00.1
2. Loeb / Elena, Citroën DS3 WRC, +31.4
3. Latvala / Anttila, VW Polo R WRC, +33.1
4. Østberg / Andersson, Ford Fiesta RS WRC, +42.3
5. Novikov / Minor, Ford Fiesta RS WRC,+1:11.7
6. Tidemand / Floene, Ford Fiesta RS WRC, +1:22.1
7. Hänninen / Tuominen, Ford Fiesta RS WRC, +1:49.5
8. Neuville / Gilsoul, Ford Fiesta RS WRC, +2:02.2
9. Solberg / Axelsson, Ford Fiesta RS WRC, +3:25.9
10. Prokop / Ernst, Ford Fiesta RS WRC, +4:43.3
Automagazin.rs