AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

Rally Dakar 2021 - Komentar 2. etape

Rally Dakar 2021 - Komentar 2. etape

Ako vam je kojim slučajem dosadno, Dakar se pobrinuo da vas izvuče iz svakodnevne dinamike da ne kažem dosade. Ja se najiskrenije nadam da vam nije dosadno u životu i da će vam Dakar uobičajenu svakodnevnicu učiniti barem malo interesantnijom...

Rally Dakar 2021 - Komentar 2. etape

Kao što sam u komentaru 1. etape najavio mogućnost da ćemo danas imati barem jednako iznenađujući dan tj. rasplet u drugoj etapi 43. izdanja Dakra, moja očekivanja ne da su se ostvarila nego su se digla na treću potenciju.


Počelo je žustro već od samog starta s motociklistima koji uobičajeno otvaraju svaki "radni dan" na Dakru. Dok ovo pišem neki još uvek nisu stigli do cilja ali uz veštinu i malo Božje pomoći i to će se desiti.


Dakle, prva dva dana Dakra stvarno možemo poistovetiti sa onom narodnom uzrečicom: "tko bi jučer gore danas se sunovratio dole". Upravo to se desilo u današnjoj 688km dugaoj etapi od čega je 457km bio brzinac. Vodeći nakon prologa Brabec, Barreda, Branch, Quintanilla jučer su upisali dvoznamenkaste zaostatke u minutama. Danas se to desilo jučerašnjim liderima Toby Price-u, Kevinu Benavidesu, Walkneru i Sanderlandu koji su jučer stečenu prednost danas izgubili. U ovom izvrnutom raspletu najgore su stradale glavne uzdanice KTM tima, Toby Price koji je zaostao punih 32 minute i Mathias Walkner pobednik iz 2018g. koji je zaostao preko 2 sata i na taj način u nastavku utrke, može biti samo vodonoša unutar KTM tima. Nakon još jednog uzbudljivog dana poredak u generalci je sledeći: u vodstvu je Hondin dvojac Barreada i Brabec koje razdvaja 6*23" dok su Branch i Quintanilla u manje od minutu zaostatka iza Brabeca.  Dok ovo pišem naš Gabor Saghmeister je prošao vremensku kontrolu na 315.km i nalazi se trenutno na 80. poziciji.

Rally Dakar 2021 - Komentar 2. etape

U konkurenciji automobila se desilo tačno kako sam očekivao i kako se dalo naslutiti. Nakon jučerašnjeg peha s pneumatikom koji ga je prisilio na rezervisanu vožnju danas je Al Attiyah bio najbrži i svoj jučerašnji zaostatak od 11¨54" za Sainz-om sveo je na 2¨37 dok trenutno vodeći Peterhansel ima prednost od 9¨14". Nasser Al Attiyah je opet sproveo u delo mudru taktiku. 70% brzinca kontrolira konkurenciju a onda u zadnjoj četvrtini stisne gas do daske i tu napravi prednost. Po meni je u ovom trenutku Kataranin najbrži Rally raid vozač na planeti a ovakvom taktikom samo pokazuje koliko je iskusan, smiren i siguran u sebe. 1. etapa je čisti dokaz ove analize koju sam izneo. Juče kad je bušio na samom početku brzinca Al Attiyah je digao nogu s papučice gasa i mudro nastavio u tempu koji je daleko od njegovog maksimuma. Ustvari to je dovoljno brzo da ne zaostane mnogo a dovoljno sporo da ne čini greške i sačuva vozilo. Kako je i sam izjavio: "nisam si mogao dozvoliti još jedan defekt u ranoj fazi brzinca". Što to znači? Da je krenuo u jurnjavu i dobio drugi defekt na 150km do cilja morao bi se voziti skroz rezervirano jer treći rezervni točak nema. Za usporedbu Loeb je juče bušio tri puta i na kraju je kasnio 23 minute. Mislim da ni on nema tri rezervna točka pa ne znam da li mu je neko dao svoj ili se vozio polako na praznoj gumi.


Kako god nakon prve dve etape trojac Peterhansel, Sainz i Al Attiyah su opravdali status najvećih favorita. Oni su svijet za sebe o ovakvom odnosu snaga, Istina imamo još nekoliko brzih posada koje imaju dovoljno kvalitetne "konje za utrku" ali uvijek im nedostaje taj nepvidljivi sitni detalj koji čini razliku između muškaraca i dečaka. Na primer, Saudijac Yazeed Al Rajhi poseduje sve, no limit budžet, poznaje sve tajne vožnje po pustinji, jako je brz, team Overdrive je praktički satelitski tvornički team, iskustva mu ne manjka, sve je na broju osim tog malog ali bitnog detalja. Al Rajhi je prošle godine završio Dakar kao četvrti i sad treba pronaći tu "sitnicu" koja će ga staviti u istu klupu sa spomenutom trojkom. Također Jakub Przygonski je u sličnoj situaciji kao Al Rajhi ali njegovo vreme da postane zreo za pobedu možda nikada neće doći, kao što nikada nije došlo ni njegovom sunarodnjaku Krzystof Holowczyc-u koji je godinama bio u samom vrhu ali nikada na vrhu.


Trenutno je 4. u generalnom poretku Mathieu Serradori, Francuz u timu SRT. To je francuski tim i njihov bolid u formi buggy vozila je uz Century CR6 koji vozi Brian Baragwanath (trenutno 8. u poretku) u ovom trenutku najkonkurentniji privatni prevoz za pustinjski teren na svetu.


Ta dva manofakturna tima teško da će se izdržati nositi sa tvorničkim timovima u dvanaestodnevnoj odiseji po pustinjskim prostranstvima Saudijske Arabije. Volio bih da nas iznenade ako ne postoljem na cilju Dakra barem još nekom etapnom pobedom.
I sad dolazim do Sebastiena Loeba najuspešnijeg WRC pilota u historiji tog sporta, čak je 9 puta u nizu osvojio WRC šampionat. Niko drugi ni blizu, najbliži Juha Kankunen i Tomi Makinen bili su po 4 puta prvaci sveta. Zašto Loeb već 4 puta nije uspeo "pokoriti" Dakar a kako stvari stoje to mu neće poći za rukom ni ove godine. Ako neko ima sve na raspolaganju onda je to on, Dobro, ove godine mislim da ni njegov BRX bolid nije materijal za pobedu na Dakru. I nemojmo zaboraviti Loeb je Francuz a oni su uvek u prednosti na Dakru u odnosu na ostatak sveta. Kroz godine svedočili smo mnogim odlukama i prevarama organizatora i sudačkog žirija koje su Francuske takmičare gurali prema pobedi. Znači uz sve to Loeb nije do sada uspeo pobediti, 2017g. je završio kao drugi iza svog sunarodnjaka i tada timskog kolege Mr. Dakra Stepfana Peterhansela. Tako blizu a tako daleko, zapravo u sportu je najgore biti 4. a nakon toga 2. Kao četvrtoplasirani ste na korak do pobedničkog postolja a kao drugi ste najbolje plasirani gubitnik, ustvari sami prosudite što je gore.


Upravo je to ono o čemu sam pisao prije u tekstu. Kako je potrebno milijarde stanica i neophodno da se poklopi milijardu faktora da se začne život a zbog izostanka samo jedne stanice proteina sve propadne, tako se isto mora poklopiti svaki i najsitniji detalj da bi se pobedilo na Dakru. Nekad je taj detalj vidljiv i materijalan a nekad je nešto nevidljivo i nematerijalno što nam nedostaje da bi se pobednički mozaik posložio.


U međuvremenu je i Gabor Seghmeister stigao do cilja kao 82. u konkurenciji motociklista i želimo mu da nastavi tako do cilja, SRETNO GABORE!!! I s ovom vesti završavam današnji komentar.


Rally Dakar 2021 - plasman posle 2. etape:


Automobili


1. Stéphane Peterhansel (FRA) X-Raid Mini 07h17m18s
2. Carlos Sainz (ESP) X-Raid Mini +00h06m37s
3. Nasser Al-Attiyah (QAT) Toyota Gazoo +00h09m14s

Motocikli


1. Joan Barreda Bort (ESP) Honda 08h15m38s
2. Ricky Brabec (USA) Honda +00h06m23s
3. Ross Branch (BWA) Yamaha +00h06m37s

Kamioni


1. Dmitry Sotnikov (RUS) Kamaz Master 08h01m39s
2. Siarhei Viazovich (BLR) Maz Sportauto +00h17m14s
3. Anton Shibalov (RUS) Kamaz Master +00h22m03s

Laka vozila


1. Francisco Lopez Contardo (CHL) Can-Am 08h58m13s
2. Aron Domzala (POL) Can-Am +00h00m39s
3. Gerard Farres Guell (ESP) Can-Am +00h01m01s


Dražen Ćurić
Foto: Red Bull

Rally Monza 2021 - vodi Evans, tesno ispred Ogiera

Rally Monza 2021 - vodi Evans, tesno ispred Ogiera

Elfyn Evans (Toyota Yaris WRC) vodeći je takmičar na poslednjem takmičenju u WRC kalendaru 2021 - FORUM8 ACI Rally Monza 2021. Evans i dalje ima šanse da postane šampion, ali s obzirom da je vodeći u šampionatu, njegov timski kolega Sebastien Ogier, samo 1,4 sekundu iza njega...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46