WRC, Rally of Turkey – Ogier najbrži na kraju prvog dana

Na stranu taktike i startne pozicije, Sebastienu Ogieru konačno se mora priznati da je stasao u vrhunskog WRC pilota. Mladi Francuz je pokazao najveći napredak u ovoj sezoni a trenutno se nalazi na čelu Rally of Turkey nakon prvog dana trkanja sa tri pobede od devet danas voženih brzinskih ispita.

Reli u Turskoj kao i predhodna takmičenja ove godine, uz svo poštovanje ostalim učesnicima, sveo se na borbu šest vozača. Ovoga puta, kao što smo napomenuli, Citroenov Junior, Ogier, vodi ispred Sorda, kolege u fabričkom timu (+5,5sec) i prve zvezde Forda, Mikke Hirvonena (+12,2sec). Dodatnih šest sekundi iza je Petter Solberg pa Loeb i Latvala koji zatvara top 6 sa minusom od 27 sekundi. Kao što vidite sve karte su na stolu i sutra će biti dosta „tumbanja“ a napredak se očekuje pre svega od aktuelnog Šampiona i lidera ovogodišnjeg šampionata, Sebastiena Loeba. Francuz se nalazi u njegovoj „otimalnoj zoni“ tj. sa 25 sekundi minusa i dobrom startnom pozicijom koja bi tokom sutrašnjih brzinaca trebala da rezultira bar smanjenjem zaostatka. Na kraju napomenućemo da su najveće probleme imali Ken Block i Hening Solberg i to već na prvom brzinskom ispitu. Američki šoumen je imao bliski susret sa panjem a Norvežaninu je oštećen upravljački mehanizam. Oba nastupaju sa Ford Focus WRC modelima.

Prvi dan relija u JWRC konkurenciji na vrhu je završio favorit broj jedan, Nemac Aaron Burkart sa Suzuki Swiftom S1600 ali ličnost dana je sigurno Holanđanin Abbring (Renault Clio R3) koji bi zasigurno bio vodeći da nije imao problema na četvrtom brzincu dana. Ovako morao se zadovoljiti pozicijom broj tri sa 14 sekundi minusa u odnosu na lidera i 6 sec iza drugoplasiranog, takođe odličnog Belgijanca Neuvillea (Citroen C2 S1600). Bugarin Slavov nalazi se na poziciji broj šest ,od ukupno sedam preostalih takmičara.

Plasman nakon prvog dana: 1. Ogier / Ingrassia Citroën C4 58m 36.4s 2. Sordo / Marti Citroën C4 +2.8s 3. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +9.2s 4. P. Solberg / Mills Citroën C4 +18.3s 5. Loeb / Elena Citroën C4 +25.3s 6. Latvala / Anttila Ford Focus +26.1s 7. Villagra / Diaz Ford Focus +1m 33.8s 8. Räikkönen / Lindström Citroën C4 +1m 48.0s 9. Wilson / Martin Ford Focus +1m 57.6s 10. Tanak / Sikk Mitsubishi Lancer +4m 45.9s Petar Janković – Automagazin portal