WRC, Rally of Turkey 2010 – Novi izazov

I reli u Turskoj, kao onaj predhodno vožen u Jordanu, u kalendar Šampionata Sveta vraća se nakon godinu dana pauze. Ono što će predstavlja poseban izazov za sve posade je novi itinerer relija koji se preselio u okolinu Istanbula, tačnije Kremer, pa će se voziti kako na azijskom tako i na evropskom kontinentu.
Rally of Turkey do sada je vožen pet puta, počev od 2003-će godine a prema izjavama poznavalaca terena novi brzinski ispiti biće dosta brži pa će posade posebnu pažnju morati posvetiti izradi radara tokom upoznavanja sa stazom. Rally of Turkey 2010 ima dužinu od ukupno 1104.15 km od čega na 23 specijalna brzinska ispita (13 različitih) „otpada“ 358.84 km. Ono što je posebno zanimljivo je činjenica da 12% ukupne dužine brzinaca čini asfaltna podloga. Ako u obzir uzmemo da će automobili biti podešeni za makadam posebno zanimljiv biće BI 10 i 14, Gocbeyli, na kome se od 18.17 km ukupno čak 13.49 km vozi na asfaltu. Takmičenje se otvara ceremonijalnim startom u četvrtak a prava akcija započinje dan kasnije sa devet brzinskih ispita. Ulogu prvog na stazi ponovo će imati Sebastieb Loeb kome je glavni cilj da het-trikom nastavi uspešno započetu sezonu 2010. Taktika i startna pozicija ponovo će imati velikog udela u rezultatu ali se ipak nadamo da neće doći do drastičnih odluka timova kao u Jordanu. Pobednik relija u Turskoj 2008-me godine bio je vozač Forda Mikko Hirvonen što mu daje za pravo da se sličnom rezultatu nada i sada, ali nakon greške u Jordanu psihološki pritisak na Finca je zaista veliki. Iz pozadine glavni konkurent je ponovo Petter Solberg koji već nekoliko dana boravi u Turskoj i intenzivno testira svoj Citroen C4 WRC maksimalno koristeći svoje pravo slobodnog testiranja koje ima kao privatnik. U svakom slučaju uzbudljiva WRC sezona se nastavlja već ovog vikenda a Vi kao i do sada najzanimljivije detalje i vesti iz WRC-a možete pročitati na Automagazin web portalu.

Petar Janković – Automagazin portal