FIA ERC, 1000 Miglia – Italijani na čelu

Prednost domaćeg terena, bolje pripremljeni automobili, vozačko znanje ili nešto četvrto?!? Potpuno svejedno, vrhunski italijanski reli vozači su očitali lekciju gostima iz inostranstva nakon prvog dana relija 1000 Miglia.

Najbolje plasirani vozač u trci za titulu Šampiona Evrope je Dimitar Iliev na desetoj poziciji, sa preko tri minuta zaostatka iza fenomenalnog Bassa za volanom Abarth Grande Punta S2000. Da "Hiljadu Milja" odgovara bolidima klase S2000 pokazao je i Rossetti drugim mestom u generali ali sa Peugeotom 207. Iza njih je plejada odličnih Italijana sa N4 mašinama u neizvesnoj borbi za svaku sekundu.

Istini za volju dosta vozača svoj pravi potencijal nije moglo da pokaže svog problema sa automobilima. Krum Donchev i Renato Travaglia kvar na diferencijalu, Perico i Betti koji su debitovali u novim bolidima ( Peugeot 207 S2000 i Honda R3 ) menjač, Tomasz Czopik do cilja nije dovezao svog VW Poloa S2000 ( takođe kvar menjača ), Tlustak Saxoa S1600, Corrado Fontana je imao dosta problema sa Puntom..... Simon Jean-Joseph sa svojim Citroenom C2 S1600 je stigao samo do 15. mesta u generali posle gumidefekta na SS6 i predstoji mu velika borba za osvajanje prvog mesta u klasi.

Fenomenalan prvi dan 1000 Miglia je dokaz koliko je reli sport u Italiji popularan i koliko se u isti ulaže, a nama ostaje da otpratimo još šest brzinskih ispita vrhunske reli vožnje drugog dana takmičenja. Senku na sve ipak je bacio oficijelni sajt takmičenja koji je potpuno podbacio u praćenju live rezultata zbog preopterećenosti servera.

Rezultati nakon prvog dana relija 1000 Miglia: 1.Basso – Dotta (Fiat Punto S2000) 1:25:19,8 2.Rossetti – Chiarcossi (Peugeot 207 S200) + 37,7 s 3.Andreucci – Andreussi (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 54,6 s 4.Longhi – Imerito (Subaru Impreza Sti) + 58,3 s 5.Aghini – Cerai (Subaru Impreza Sti) + 1:02,3 min 6.Cantamessa – Capologno (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:06,9 mi 7.Dallavilla – Rocco (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:18,2 min 8.Gamba – Guzzi (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:40,4 min Petar Janković - Automagazin