WRC Australia 2013 - Ogier preuzeo vodeću poziciju

Drugi dan relija Australia 2013 počeo je sa puno prašine na stazi, pa je organizator doneo odluku, da poveća interval startovanja između takmičara na četiri minuta. Sve današnje brzinske ispite osvojio je Sebastien Ogier (VW Polo R WRC) i prešao u vođstvo. Samo na superspecijalnom ispitu najbrži je bio drugi vozač VW-a, Latvala...

Već na prvom današnjem brzinskom ispitu Tuckers Nob (8,44 km), vodeću poziciju je preuzeo Ogier i sebično je držao sve do kraja drugog dela takmičenja. Drugoplasirani je bio Hirvonen (+2,9 s), koji se (kao i mnogi drugi) žalio na izuzetno klizavu stazu. Pobednik kvalifikacija, Chris Meeke, bio je razočaran trećom pozicijom i iznenađen činjenicom, da mu odlična startna pozicija nije donela veći benefit. Mads Ostberg, koji u Australiji startuje prvi put, na cilj je stigao kao četvrtoplasirani, sa 1,9 s zaostatka iza Hirvonena. Još jedan debitant u Australiji, Mikkelsen, zabeležio je peto vreme vožnje, ali na ciju rekao da nije očekivao tako klizavu stazu. Thierry Neuvile je bio izuzetno pažljiv, što je rezultiralo šestim vremenom vožnje.
Na 4. brzinskom ispitu Bellingen (10,72 Km), Ogier je konkurente još jednom podsetio na to, ko je broj 1 u šampionatu. Iza njega je stigao superbrzi Meeke (ali ne i pouzdan), koji je svog timskog kolegu Hirvonena uspeo da prestigne u generalnom plasmanu, odnosno "preotme" mu drugu poziciju. Norvežani Ostberg i Mikkelsen zabeležili su identično vreme vožnje, a šesto vreme je zabeležio Novikov, kome je od velikog značaja iskustvo koje na ovom kontinentu ima njegov suvozač Ilka Minor. Slede Neuville i Latvala.

I poslednji "brzinac" Newry (24.91 km) pred servis, osvojio je Ogier, ispred Hirvonena i Meeka, koji su bili veoma izjednačeni. Neuville je postepeno počeo da pojačava tempo i zabeležio je četvrto vreme vožnje, što je značilo napredak na 4. poziciju u generalnom plasmanu. Peti je bio Ostberg, ispred Novikova i Latvale. Mads Ostberg se požalio na loše napisan radar: "Veoma teško pronalazim ritam. Moje beleške su prebrze, a kada pokušam da smanjim tempo, odjednom postajemo spori. Ne znam zašto."

U programu druge današnje sekcije, ponovljeni su brzinski ispiti koje su takmičari realizovali pre podne. Ogier je na "Tuckers Nob" ponovio prepodnevni potencijal, a Hirvonen je zabeležio drugo vreme vožnje, što je dovoljno da povrati drugi poziciju u generalnom plasmanu od timskog kolege Meeka.
Slična situacija se ponovila i na brzinskom ispitu broj 7. Neuville je ponovo zabeležio četvrto vreme vožnje, ali Belgijanac je i ovoga puta istakao da ne želi previše da rizikuje. "Mogu biti brži na nekim mestima, ali ne želim da rizikujem. Počeo sam da uživam na brzinskim ispitima, mnogo više nego pre podne, ali i radar nam je daleko bolji." - objašnjava Neuville. Meeke je ovaj brzinski ispit završio kao šestoplasriani, iza Mikkelsena. Latvala je na ovom brzinskom ispitu napredovao u plasmanu, ispred Novikova, a zanimljivo je da se posle BI8 čak osam vozača nalazi u vremenskoj razlici od 53 sekunde.

Na brzinskom ispitu broj 8, dramu je preživao Mads Ostberg, koji je u desnoj krivini udario u veliki kamen, a sve je rezultiralo udarcem u drvo pored staze, posle čega su se i vrata na automobilu otvorila. Norvežanin je izgubio 17,3 sekunde u odnosu na pobednika "brzinca" Ogiera. Francuz je na kraju ovog brzinskog ispita pohvalio organizatora, zbog odluke da se poveća vremenski interval startovanja. Drugo vreme na BI8 je zabeležio Neuville, iapred Hirvonena i Latvale.

Brzinski ispiti 9 i 10 bili su "superspecijali" dužine 1,6 km. U prvom prolasku najbrži je bio Ogier, i izgledalo je da će Francuz danas imati stopostotan učinak na današnjim brzinskim ispitima. U drugom prolasku, ovaj cilj mu je pokvario njegov timski kolega Latvala, koji je pobedio sa "desetinkom" prednosti u odnosu na Ogiera. Ko je pomislio da na superspecijalu ne može ništa bitnije da se dogodi, prevario se. Neuville je na poslednjem današnjem ispitu bio brži od Meeka čak 8,6 sekundi, što znači da je Belgijanac stigao do provizornog podijuma, i ima 0,5 s prednosti ispred Meeka.

U WRC2 kategoriji vodi Jurij Protasov (Ford Fiesta R5), koji ima 33,5 sekundi prednosti ispred Al-Kuwarija u Ford Fiesti RRC. Treće mesto, sa preko 8 minuta prednosti, drži Alejandro Lombardo u automobilu Mitsubishi Lancer EVO X.
Rally Australia 2013 - Plasman posle 2. dana:
1. Ogier - Ingrassia (VW Polo WRC) 58:46,6s
2. Hirvonen - Lehtinen (Citroen DS3) +20s
3. Neuville - Gilsoul (Ford Fiesta RS) + 38,1s
4. Meeke - Patterson (Citroen DS3) + 38,6s
5. Latvala - Antilla (VW Polo WRC) + 58,2s
6. Ostberg - Andersson (Ford Fiesta RS) +1:01,7s
7. Mikkelsen - Nagle (VW Polo) 1:03,8s
8. Novikov - Minor (Ford Fiesta RS) + 1:09,2s
9. Quinn - MacMeall (Mini JCW) +4:02,6s
10.Al Quassimi - Scott (Citroen DS3) +4:41,4s
Automagazin.rs