Rally Mexico 2014 - Ogier u vođstvu

Zvezda Volkswagena i aktuelni svetski šampion, Sebastien Ogier, vodeći je takmičar posle prvog dana relija Mexico 2014. Posle 150 km brzinskih ispita, Francuz ima 26 sekundi prednosti u odnosu na konkurenta iz tima Citroën, Madsa Ostberga, i 45 s prednosti u odnosu na timskog kolegu Jari-Matti Latvalu...

Mads Ostberg (Citroën DS3 WRC) juče je odlično iskoristio startnu poziciju, što nam govori i 2. mesto u plasmanu. Danas će biti puno teže.
Prva jučerašnja sekcija relija Mexico 2014 sastojala se od četiri brzinska ispita dužine više od 70 kilometara (70 km bez servisa u Meksiku je veliki izazov za sve timove). Najbrži vozač bio je Mads Ostberg u automobilu Citroën DS3 WRC, koji je iza sebe uspeo da ostavi superbrzog Sebastien Ogier u Volkswagen Polu R WRC i Mikko Hirvonen u Ford Fiesti RS WRC.
To je možda i očekivano, jer su u prvoj sekciji ulogu "čistača staze" imali vozači Volkswagena. Mads Ostberg i Sebastien Ogier zabeležili su po dve pobede na brzinskim ispitima, ali je Norvežanin bio 3,3 sekunde uspešniji. Mikko Hirvonen je za Madsom kasnio 11,3 sekunde. Andreas Mikkelsen (VW Polo R WRC) započeo je takmičenje u TO3, ali su se snovi o dobrom plasmanu izgubili u prašili, koju je podigao posle greške na trećem brzinskom ispitu. Slično je prošao i Ott Tanak (Ford), koji je bio posle superspecijala drugi. Fabrički tim Hyundai, u kojem su Thierry Neuville i Chris Atkinson, nije mogao da pravi takmičare Volkswagena, Forda i Citroëna, a vozači su se žalili na brzinu automobila (kao da ga oni nisu razvijali).

Jari-Matti Latvala (VW Polo R WRC) juče je imao ulogu "častača staza", pa treće mesto i nije tako loš plasman. Danas možemo očekivati napad na drugo mesto.
Većina takmičara je očekivala, da će odlučujući brzinski ispit u drugoj sekciji biti El Chocolate dužine 44 kilometra. Tokom prvog prolaska ovim brzinskim ispitom, nije bilo većih problema. Najbrži je bio Ogier, ispred Meeka i Hirvonena, čime je Francuz preuzeo vodeću poziciju, koju nije ispuštao do kraja jučerašnjeg dana. Ogier je iskoristio minimalan zaostatak iz prve sekcije i pobedio na četiri popodnevna brzinska ispita, čime je napravio prednost od 26,1 sekundu. Mikko Hirvonen je morao da se oprosti od druge sekcije, zbog kvara alternatora.

Elfyn Evans (Ford Fiesta RS WRC) u akciji
Posle 11 brzinskih ispita i 150 pređenih takmičarskih kilometara, Ogier vodi sa 23 sekunde prednosti ispred Ostberga. Vodeću u šampionatu, Jari-Matti Latvala (VW) nalaui se na trećoj poziciji, sa 42,5 s zaostatka za svojim timskim kolegom. Elfyn Evans u Ford drži 5. poziciju, sa preko 2 minuta zaostatka, a samo 1,5 s iza njega je Thierry Neuville u Hyundai i20 WRC. Danas je u programu 7 brzinskih ispita ukupne dužine 170 km.

Thierry Neuvulle (Hyundai i20 WRC) se nalazi na 5. poziciji. Možda je upravo Meksiko idealna prilika da prošlogodišnji vicešampion sveta dođe do prvih ovogodišnjih bodova.
Rally Mexico 2014 - Plasman posle 11. brzinskih ispita:
1. Ogier S. / Ingrassia J. Volkswagen Polo R WRC 1:46:25.3
2. Ostberg Mads / Andersson Jonas Citroën DS3 WRC +00:00:26.1
3. Latvala J. / Anttila Miikka Volkswagen Polo R WRC +00:00:42.5
4. Evans Elfyn / Barritt Daniel Ford Fiesta RS WRC +00:02:28.7
5. Neuville T. / Gilsoul Nicolas Hyundai i20 WRC +00:02:30.2
6. Prokop Martin / Tománek Jan Ford Fiesta RS WRC +00:03:31.1
7. Guerra Benito / Rozada Borja Ford Fiesta RS WRC +00:05:06.0
8. Atkinson Chris / Prevot S. Hyunday i20 WRC +00:06:32.8
9. Kubica Robert / Szczepaniak M. Ford Fiesta RS WRC +00:06:45.5
10. Protasov Jurij / Cherepin Pavlo Ford Fiesta R5 +00:07:39.1
Automagazin.rs